ГоловнеУчительська

Відповіді на поширені запитання щодо Державного стандарту базової середньої освіти (частина 2)

ЧАСТИНА 2

Чи не призведе розмаїття авторських програм до зниження якості знань?

Школи матимуть можливість вибору навчальної програми, за якою будуть навчатись здобувачі освіти. Можливість такого вибору призведе до підвищення якості навчальних програм, адже їхні укладачі зважатимуть на те, що ця програма не єдина з можливих.

Чи за новим Стандартом передбачено обов’язкове вивчення двох іноземних мов?

Вивчення двох іноземних мов не є обов’язковим, але є можливим. Це буде залежати від того, яку освітню програму обере заклад освіти.

Чи входить до типової освітньої програми можливість організації допрофільної підготовки у базовій школі? 

У другому циклі базової освіти, зокрема у 9 класі, можуть бути введені окремі елементи допрофільної підготовки. При цьому необхідно запобігати штучному обмеженню вибору учнями шляхів власної освітньої траєкторії.

Яким чином буде здійснюватись перепідготовка педагогів для викладання інтегрованих курсів? 

Підвищення кваліфікації вчителів буде включати у себе ознайомлення з основними принципами Стандарту та навчання практичному застосування цих принципів на практиці. Воно буде забезпечено Інститутами післядипломної освіти педагогічних працівників та іншими суб’єктами їхнього професійного розвитку, зокрема громадськими організаціями за підтримки міжнародних партнерів.

Підвищення кваліфікації стосуватиметься всіх вчителів, незалежно від того, що вони викладатимуть – окремий предмет чи інтегрований курс. Таке навчання розпочнеться у 2021 році.

Як  варіативність типових навчальних планів вплине на навантаження системи підготовки вчителів?

Для вчителів буде спільна для всіх частина підвищення кваліфікації – ознайомлення з основними принципами Стандарту та механізмами його впровадження, а також окреме навчання відповідно до обраного рішення (предметів або інтегрованих курсів). Автори відповідних програм будуть залучатися і до підвищення кваліфікації вчителів.

Як узгоджується одночасне створення типової освітньої програми і підручників?

Створення типової освітньої програми і підручників – не одночасні, а послідовні дії. Спочатку буде ухвалено типову освітню програму з переліком модельних навчальних програм, а потім на цій підставі будуть замовлятися підручники.

Читайте також:

  
Back to top button