Учительська

У школах із викладанням мовою нацменшин кількість годин на вивчення української мови збільшиться

Для Міністерства освіти і науки важливо збільшити кількість годин на вивчення української мови у школах із мовою викладання національних меншин, оскільки від цього залежить забезпечення права дітей на отримання вищої освіти в Україні. На цьому наголосила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час зустрічі з Посолом Республіки Болгарія в Україні Красіміром Неделчевом Мінчевом сьогодні, 9 лютого, у приміщенні МОН.

«Зараз в Україні найбільш демократичне ставлення до організації навчання мовами нацменшин у Європі. В результаті ми отримали ситуацію, коли учні цих шкіл не знають української мови, не можуть вступати до вищих навчальних закладів України, адже успішні результати ЗНО з української мови і літератури є обов’язковою вимогою для вступу», – зазначила Міністр.

Шкіл із болгарською мовою викладання, за словами Лілії Гриневич, нововведення майже не торкнеться, адже в більшості з них навчання здійснюється за спеціальними навчальними планами, які були затверджені Міністерством на прохання болгарської меншини. Зокрема, там вже збільшено обсяг та змінено підходи до викладання української мови.

«Болгарська община є не просто лояльною, а повністю відчуває себе громадянами України. Я висловлюю їхнє занепокоєння, адже попри все для них важливо зберегти свою мову та національну ідентичність. Ми сподіваємося, що зміни мовного законодавства не позбавлять їх такого права», – підкреслив Посол Болгарії.

Він також зазначив, що Болгарія профінансувала встановлення лінгвістичних кабінетів для вивчення іноземних мов у кількох школах, що, зокрема, вивчають болгарську як іноземну.

«Ми щиро вдячні за вашу роботу щодо розвитку нашої двосторонньої співпраці у сфері освіти. Особливо хочу відзначити зусилля, які ви докладаєте для розвитку горизонтальних зв’язків між українськими та болгарськими вищими навчальними закладами. Наразі 47 українських вишів мають партнерські відносини з 45 болгарськими ВНЗ – це і спільні проекти, і програми подвійних дипломів. Така співпраця є дуже важливою, адже сприяє розширенню світогляду та покращенню якості освіти кожної з держав», – поінформувала Лілія Гриневич.

Back to top button