1 клас. Тематичні тижніУсі уроки початкова школаФайли

Тиждень 24. МУЛЬТФІЛЬМИ (Ранкові зустрічі 1 клас)

Тиждень 24. МУЛЬТФІЛЬМИ

Мета: ознайомити дітей з історією мультиплікації; сформувати уявлення про механізм створення анімаційних фільмів; розвивати увагу, естетичний смак, логічне і творче мислення, спостережливість; розвивати комунікативні здібності дітей у різних формах ігрової діяльності; виховувати почуття справедливості, доброти, співчуття.

ДЕНЬ 1. ЗА ЩО ТИ ЛЮБИШ МУЛЬТФІЛЬМИ?

  1. Вітання

Привітаємось любенько,

Усміхнемося раденько.

Сонячний заряд візьмем,

З ним в країну знань підем!

Діти, взявшись за руки, вітають одне одного рукостисканням.

  1. Обмін інформацією. Тема дня «За що ти любиш мультфільми?»

— Чи любите ви мультфільми?

— За що ви їх любите?

— Як прийшов до нас мультик?

— Слово «мультфільм» утворилося від слова «мультиплікація». Із латинської «multiplikateo» перекладається як «множення», «film» з англійської перекладається як «плівка», тобто «множення плівки».

Перший у світі мультфільм (у повному розумінні цього слова) був випущений 1897 року та став рекламою порошку для виготовлення крему.

Перший мультфільм для дітей «Аліса в країні мультиплікації» був створений американцем Волтом Діснеєм 1923 року. 1928 року вийшов перший звуковий мультфільм «Пароплав Віллі» з усім нам відомим героєм Міккі Маусом.

Мультфільми — це, насамперед, зображення, які малюють художники. Дивлячись на ілюстрації, ми можемо здогадатися, який це мультфільм.

— Діти, спробуйте за ілюстрацією відгадати назву мультфільму. (Учитель демонструє картинки з відомих мультфільмів, а діти вгадують.)

— Мультфільми бувають пізнавальними, розвивальними, а можуть бути розважальними.

— Які пізнавальні мультики ви переглядаєте? («Фіксики», «Лунтік», «Уроки тітоньки Сови», телепрограма «ПЛЮСПЛЮС», «З любов’ю до дітей».)

Перегляд мультфільму «Це — наше, і це — твоє. Сіль» ).

— Що сподобалося?

— Що нового ви дізналися?

— Чого вчать мультфільми?

  • Гра «Фантастичні перевтілення»

Діти утворюють коло, уявляють себе героями мультфільмів, пояснюють, чому саме цього героя вони вибрали.

□ Якби я був Лунтіком…

□ Якби я був роботом…

□ Якби я був Фіксиком…

  1. Групове заняття
  • Робота в групах

Кожній групі пропонують картинку з мультфільму, розрізану на частини. Діти повинні зібрати картинку та розказати, про що цей мультфільм, чого він навчає.

  1. Теми для щоденника вражень

□ Мені подобаються (не подобаються) мультфільми.

□ Я мрію потрапити до Діснейленду.

□ Мій улюблений мультяшний герой.

ДЕНЬ 2. ХТО СТВОРЮЄ МУЛЬТФІЛЬМИ?

  1. Вітання

Сонечко встало,

Іде новий день.

Любі малята,

Усім: «Добрий день!»

Пташечка в небі

Співає пісень,

Ніби вітає усіх:

«Добрий день!»

Дзвоник видзвонює:

— Дзень! Дзень-дзелень!

Учні, школярики,

Всім: «Добрий день!»

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Хто створює мультфільми?»

— Чи часто ви переглядаєте мультфільми?

— Дивитися мультфільми люблять не тільки діти, але й дорослі. Тим більше, зараз випускається безліч мультфільмів, призначених більше для дорослих, ніж для дітей. Наприклад, щодня тисячі користувачів у всьому світі переглядають аніме онлайн.

Варто сказати, що мультфільми виникли раніше, ніж фільми, а саме 1877 року, коли Еміль Рейно створив праксиноскоп (від грец. ττρāξς — «дія» та σкоттέω — «дивлюся»). Прилад складався з відкритого циліндра з висотою стінок близько 10 сантиметрів. На внутрішній стороні циліндра було розміщено смугу з 8 або 12 мініатюрами. У центрі циліндра розміщали дзеркальну призму, кількість сторін якої відповідала кількості мініатюр. Внутрішній радіус призми становив половину радіуса циліндра. Таким чином, кожна мініатюра відбивалася у відповідній грані призми. Під час обертання циліндра виникав анімаційний ефект плавного руху.

Уже через місяць винахідник отримав патент і продовжив удосконалювати свій апарат. Він спробував зробити синхронізацію звуку і зображення, а також почав використовувати для показу фотографії.

Спочатку створювалися тільки короткі мультфільми, тому що вважалося, що діти тривалий перегляд мультфільму не витримають, а дорослі навіть не починатимуть, тому що це їм нецікаво. Однак Волт Дісней вирішив експериментувати. 1937 року випустив мультфільм «Білосніжка і семеро гномів». Незважаючи на те, що на мультфільм було витрачено багато коштів, він став настільки популярним, що приніс неймовірний прибуток.

Мультфільми продовжували вдосконалюватися. Вони ставали дедалі яскравішими і цікавішими, для них складали сценарії, а в озвученні почали брати участь знаменитості. Далі почали з’являтися цілі мультиплікаційні серіали. Наприклад, один із найбільш популярних — мультсеріал «Сімпсони», перша серія якого вийшла 1987 року. До речі, «Сімпсони» — це найдовший американський серіал. Останнім часом можна побачити мультфільми, створені лише за допомогою комп’ютера (наприклад, «Шрек»). Дуже популярні у наш час і японські мультфільми — аніме.

Зараз мультфільми неймовірно різноманітні та популярні ще більше, ніж колись. Їх демонструють у кінотеатрах, із задоволенням переглядають не тільки діти, але й дорослі. Мультфільми у наш час уже дедалі менше створюють у традиційний спосіб, частіше — за допомогою комп’ютера, однак це не робить їх менш привабливими для глядача. До речі, кажуть, що перший мультфільм, який був повністю виконаний на комп’ютері, — це «Історія іграшок». Його прем’єра відбулася 1995 року.

А чи знаєте ви, як народжується це диво кінематографа?

Перегляд уривка з мультфільму «Фіксіки — Мультик» (сезон 1, серія 39) (https://www.youtube.com/watch?v=XgWyyrO3yJ8).

— Чи сподобався вам мультфільм? Чим саме?

— Що нового дізналися?

  • Гра «Я — герой мультфільму»

Діти витягують картки із зображенням героїв мультфільмів.

Завдання: показати героя з мультфільму так, щоб його відгадали (наприклад, Зайчика, Півника, Ведмедя, Кота, Кабана, Рибку, Колобка, Дюймовочку, Червону Шапочку, Бабу-Ягу, Карлсона, Буратіно).

  • Гра «Цікавий кадр»

Дітям пропонують відгадати, з якого мультфільму поданий кадр.

  1. Групове заняття
  • Робота в групах. Гра «Мультиплікатор»

— Зараз ви всі спробуєте відчути себе художником-мультиплікатором. Намалюйте свого персонажа та розкажіть про нього.

  1. Теми для щоденника вражень

□ Мені сподобалося (не сподобалося)…

□ Я хочу, як герой мультфільму…

□ Створення кадрів до свого мультфільму.

ДЕНЬ 3. ЯК СТВОРЮЮТЬ МУЛЬТФІЛЬМИ?

  1. Вітання

Діти у колі виконують рухи відповідно до слів вірша.

Повернись праворуч,

Повернись ліворуч.

А тепер сусіду щиро усміхнись.

Разом покрокуйте,

Разом помандруйте

І до сонечка гарненько потягнись.

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Як створюють мультфільми?»

— Сьогодні ми вирушимо в уявну подорож у світі мультиплікації.

— Як ви гадаєте, як створюють мультфільми?

— Уявіть: ще 20 років тому більшість вітчизняних мультиків ліпили із пластиліну. На 10-хвилинний мультик витрачали до тонни кольорового пластиліну та, як мінімум, три місяці роботи над фігурками героїв.

  • Цікаво знати! Про мультики і техніку

Мультфільми бувають…

□ Мальовані. Така техніка дає покадрову зйомку малюнків, які дещо відрізняються один від одного. Це дуже складна техніка, що вимагає копіткої праці та терпіння. (Багато мультиків Волта Діснея мальовані: «Русалонька», «Чіп і Дейл», «Чорний плащ».)

□ Лялькова анімація (мультсеріали «Домовичок Кузя», «Дядечко Ау»). Під час створення використовують сцену-макет і ляльок- акторів. Сцену фотографують покадрово, після кожного кадру в сцену вносять мінімальні зміни (наприклад, змінюють позу ляльки). Під час відтворення отриманої послідовності кадрів виникає ілюзія руху об’єктів.

□ Пластилінова анімація («Пластилінова ворона», «Падав торішній сніг», «Втеча з курника»). Фільми створюють шляхом по- кадрової зйомки пластилінових об’єктів зі зміною цих об’єктів у проміжках між кадрами.

□ Піскова, або «сипка» анімація, адже для створення мультфільму можна використовувати не тільки пісок, але й сіль, крупи, каву та інші дрібні матеріали («Пісок, або Пітер і Вовк» режисера-мультиплікатора Керолін Ліф). Пісок (інший матеріал) тонкими шарами наносять на скло, перемішують, створюючи рухому картину.

— Зараз усе значно простіше — потрібні лише комп’ютер та миша. Та найперше — цікава і корисна ідея, як у мультфільмі «Це — наше, і це — твоє». Кожна серія розповідає про унікальні вітчизняні винаходи, навчає дітей пишатися своєю країною.

— Як саме створюють мультфільм?

Перегляд відеоролика «Як створюється найпатріотичніший мультфільм країни “Це — наше, і це — твоє”» (https://ru.savefrom.net/#url=http://youtube.com/watch?v=4TjYD56hXh8&utm_ source=youtube.com&utm_medium = short_domains&utm_campaign=www.ssyoutube.com)

— Що запам’яталося з переглянутого?

— Що дізналися нового?

  • Гра «Заговори голосом свого героя»

Діти вибирають улюбленого героя з мультфільму і говорять його голосом.

  • Гра «Відгадай»

— Відгадайте, який герой говорить, або з якого мультфільму пісня. (Учитель умикає записи фрагментів пісень, а діти відгадують, з якого вони мультфільму.)

  1. Групове заняття
  • Робота в групах

— Попрацюйте в групах. Спробуйте створити власний мультфільм. Намалюйте на ватмані вигаданих героїв та їхній світ.

Презентація робіт.

  1. Теми для щоденника вражень

□ Я хотів(ла) би створити…

□ Моя подорож у світ мультфільмів.

□ Мої кадри до мультфільму «Це — наше, і це — твоє».

ДЕНЬ 4. МІЙ УЛЮБЛЕНИЙ МУЛЬТФІЛЬМ

  1. Вітання

Веселі та грайливі,

Допитливі й сміливі

Зустріли день новий.

Тож хай іскриться сонце,

Проміннячко всім шле

І любих рідних діток

До знань вперед веде.

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Мій улюблений мультфільм»

— Який ваш улюблений мультфільм?

— Чого можна навчитися, переглядаючи мультфільми?

— Хто ваш улюблений персонаж мультфільму?

— На кого б ви хотіли бути схожими?

— Учинки яких героїв ви засуджуєте? Чому?

  • Гра «Кращий знавець мультфільмів»

□ Дерев’яний хлопчик, який посадив гроші в землю, щоб розбагатіти. (Буратіно.)

□ Дівчинка з голубим волоссям, яка дуже любила повчати. (Мальвіна.)

□ Старенька бабця з довгим носом, парасолькою та подружкою пацючком у ридикюлі. (Шапокляк.)

□ Друг Дяді Федора, який дуже полюбляв молоко від своєї корови. (Кіт Матроскін.)

□ Ім’я крокодила із відомого мультфільму. (Гена.)

□ Маленьке створіння з великими вухами, друг крокодила Гени. (Чебурашка.)

□ Ім’я ослика, який загубив свій хвіст. (Іа.)

□ Лікар, який поспішав на допомогу звірятам Африки. (Айболить.)

□ «Друзі» кота Леопольда. (Миші.)

□ Мишка Джері та… (Кіт Том — герої мультфільму «Том і Джері».)

□ Чоловік із довгою чорною бородою, власник лялькового театру. (Карабас-Барабас.)

□ Маленьке ведмежатко, яке мандрувало з мамою на крижині. (Умка.)

□ Яка пташка врятувала Дюймовочку від одруження з кротом? (Ластівка.)

□ Маленький хлопчик, який нічого не знав. (Незнайко.)

  1. Групове заняття
  • Робота в групах

Складання правил «Як правильно переглядати мультфільм».

  1. Теми для щоденника вражень

□ Мій уявний друг.

□ Я і мій герой.

□ Мультфільм, який поліпшує мені настрій.

Завантажити: Тиждень 24. МУЛЬТФІЛЬМИ (Ранкові зустрічі 1 клас) (Розмір: 37.3 KB, Завантажень: 40)
  
Теґи
Back to top button
Close