1 клас. Тематичні тижніУсі уроки початкова школаФайли

Тиждень 23. ВЕСНА (Ранкові зустрічі 1 клас)

Тиждень 23. ВЕСНА

Мета: розширювати і поглиблювати знання та уявлення учнів про найхарактерніші ознаки весни, про особливості життя рослин і тварин навесні, про взаємозв’язки в природі; учити дітей бачити красу, спостерігати за природою, дивуватися і захоплюватися нею; розвивати інтерес до природи; виховувати турботливе ставлення до навколишнього світу.

ДЕНЬ 1. ЯК УПІЗНАТИ ВЕСНУ?

  1. Вітання

— Я пропоную скласти букет із квітів, що надихатиме на творчу працю. Підійдіть і візьміть квітку, що відповідає вашому настрою. (Діти беруть кольорові квіти, прикріплюють їх до кошика.)

— То який у вас настрій?

(— Настрій у мене просто чудовий.

— А у мене настрій веселий.

— А у мене настрій сонячний.

— А у мене казковий.

— А у мене настрій веселковий.

— А у мене настрій по-весняному лагідний.

— А мені хочеться співати і посмішки всім дарувати.

— А у мене настрій бадьорий.

— А у мене настрій прекрасний.

— А я радісна і щаслива, куди не глянь — усе красиво.)

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Як упізнати весну?»

— Розгляньте репродукції картин І. Левітана та Р. Романова.

— Що зображено на картині?

— Яка пора року зображена на картині?

— Як художники передали настання весни?

— Які кольори створюють весняне тепло на картині?

— Яким ми бачимо весняний сніг?

— Який настрій у вас викликає картина?

— За що ви любите весну?

  • Гра «Хто більше?»

— Діти, якою може бути весна?

Весна — гомінка, …

  • Інтерактивна вправа «Мікрофон»

— Про що вам нагадує слово «весна»?

(— Мені нагадує перший сонячний промінчик.

— А мені — перший спів пташок.

— А мені — синь блакитного неба.

— А мені — дзюрчання весняного струмочка.)

Слухання аудіозапису музичного твору П. Чайковського «Пори року. Квітень».

— Музиканти, художники, поети у своїх творах зверталися до теми весни. Зараз ви почуєте прекрасну музику П. Чайковського «Пори року. Квітень».

— Уявіть, що Весна — це жива істота. Що б ви їй побажали?

  1. Групове заняття
  • Робота в групах. Гра «Ознаки весни»

Команди отримують картку з надрукованим по вертикалі словом ВЕСНА. Використовуючи букви цього слова (як у кросворді), потрібно записати ознаки весни. Наприклад:

чаріВна

тЕпла

краСива

ранНя

запАшна

  1. Теми для щоденника вражень

□ Мені подобається весна.

□ Весну я уявляю такою…

□ Що б я попросив(ла) у весни.

ДЕНЬ 2. ЯК ЖИВУТЬ РОСЛИНИ НАВЕСНІ?

  1. Вітання
  • Вправа «Сьогодні я пишаюся…»

Доцільно пояснити учням, що пишатися можна будь-якими рисами, справами тощо.

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Як живуть рослини навесні?»

— На початку весни ще не розтанув увесь сніг, а вже подекуди біля старої пожовклої трави проростає молода зелена травичка. З’являються перші квіти — підсніжники, проліски, мати-й-мачуха. Ці рослини розвивалися взимку під снігом. Тільки пригріє весняне сонечко, вони розцвітають.

У дерев і кущів починається весняний сокорух. Він настає тоді, коли відтає ґрунт, і вода з коренів починає надходити в усі органи рослини.

Починають квітнути дерева. Першою зацвітає вільха. Досить лише доторкнутися до гілки вільхи із сережками, як вітер підхопить цілу хмару жовтого пилку.

Майже водночас із вільхою починає цвісти й ліщина.

На вербі розпускаються пухнасті квітки, або «котики».

На деревах і кущах розпукуються бруньки, з’являються зелені листки. Спочатку розпускаються ледь помітні липкі та духмяні листки берези. За березою поспішає розпуститися листя липи, вільхи, дуба. Потім починають зеленіти акації, яблуні, груші. Проте листки, трава швидко ростуть. До травня все довкола вкривається яскравою зеленню.

  • Слухання й обговорення вірша «Весняні квіти»

Звучить «Вальс квітів» П. І. Чайковського.

— Заплющте очі, спробуйте уявити все, що почуєте.

Весна-чарівниця,

Неначе цариця,

Наказ свій послала,

Щоб краса вставала.

І проліски, і травка,

Й зелена муравка,

І кульбаба рясна,

Й фіалочка ясна —

Всі квіти весняні,

Веселі, кохані,

З-під листя виходять

Голівки підводять

Од сну зимового

До сонця ясного!

Ті квіти дрібненькі,

Мов дітки маленькі,

Розбіглись у гаю…

Олена Пчілка

— Яку картину природи ви уявили?

— Що б ви зобразили на картині, яку уявили?

— Хто головні герої картини? Які вони?

— Які зміни відбуваються навесні?

— У всі часи люди раділи квітам, особливо першим, сприймаючи їх як переможців холодної й суворої зими.

— Які перші весняні квіти ви знаєте?

— Більшість первоцвітів стали сьогодні рідкісними. Вони занесені до Червоної книги, ми повинні допомогти їх зберегти.

  • Гра «Закінчи речення»

□ Квіти потрібні для того, щоб…

  • Робота в парах. Гра «Встанови відповідність»

— Установіть відповідність між назвою явища в житті рослин навесні та його зображенням.

  1. Сокорух.
  2. Розвиток бруньок.
  3. Цвітіння дерев.
  4. Цвітіння трав’янистих рослин.
  5. Поява листя.
  6. Групове заняття
  • Робота в групах

Кожній групі пропонують картину, розрізану на частини. Діти повинні зібрати картину, визначити, яка весна зображена на ній — рання, пізня чи середина весни. Назвати найбільш характерні ознаки кожної пори.

  1. Теми для щоденника вражень

□ Мені подобаються перші весняні квіти.

□ Якою квіткою я себе уявляю?

□ Я чекаю весну, тому що…

ДЕНЬ 3. ЯК ЖИВУТЬ ТВАРИНИ НАВЕСНІ?

  1. Вітання

Встав раненько — посміхнись,

Бо чудово в світі жити!

В синє небо подивись

Й починай добро творити!

— Подаруйте одне одному посмішку, потисніть руку.

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Як живуть тварини навесні?»
  • Гра «Правда — неправда»

— Якщо правда — говоріть «так», якщо неправда — «ні».

□ Навесні тварини линяють.

□ Зайчата народжуються сліпими, без шубки.

□ У білки і зайця змінюється забарвлення шерсті.

□ Багато тварин народжують навесні дитинчат.

□ Їжаки навесні впадають у сплячку.

□ Навесні прокидається ведмідь.

  • Слухання казки «Зайчик і Весна»

Був гарний, погожий день. Маленький зайчик сидів під кущиком і дивився на свій старенький кожушок.

— Ой горе мені,— плакав бідолашний,— сніг розтанув, ніде заховатися, скрізь видно мій білий кожушок.

Ласкаве сонечко побачило заплакане зайченя, витерло йому промінчиком слізки і пообіцяло допомогти. Воно звернулося до Весни. Уважно вислухала вона сонечко, вирушила на пошуки зайчика. Де проходила, там зеленіла трава, розквітали дерева, щебетали пташки. Усе раділо Весні-чарівниці.

Нещасне зайченятко, яке сиділо під кущиком на купці сірого снігу, раптом із жахом побачило, як останній сніг розтанув, і навколо нього розцвіли проліски. Тремтячий зайчик підвів голову і помітив дівчину незвичайної вроди. Вона була одягнена в шати з прекрасних квітів. Вітер грався її русявим волоссям, а пташки співали для неї найкращих пісень.

— Ти хто? — зачаровано запитав зайчик.

— Я — Весна,— лагідно відповіла дівчина.— Сонечко розповідало про твою біду. Ось дивись. Це тобі.

Вона простягнула йому гарненький сірий кожушок.

— Дякую тобі, Весно! — закричав зайчик.— Тепер ніхто не побачить мене серед кущів!

Одягнувши нового кожушка, щасливий зайчик зник у лісі. А Весна-чарівниця помандрувала далі, даруючи всім радість і втіху.

— Хто допомагав зайчикові?

— Як інші тварини зустрічають весну?

  • Довідкове бюро. Це цікаво!

У народі існує повір’я, що весну в образі молодої дівчини в зеленому вінку на крилах птахи приносять. Поміркуймо!

□ Що змушує птахів відлітати в теплі краї?

□ Що страшніше для птаха: голод чи холод?

□ Як птахи знаходять дорогу назад у рідні краї?

  • Рухлива гра «Котилася торба»

Запропонувати дітям пригадати мешканців лісу — звірів, розповісти про зміни в житті їжачків, білочок, зайців, ведмедів навесні.

  1. Групове заняття
  • Робота в групах. Гра «Яка тваринка заховалась?»

Запропонувати дітям скласти розрізані картинки із зображенням різних тварин. Розповісти, які зміни відбуваються в їхньому житті із настанням весни.

  1. Теми для щоденника вражень

□ Весна мене дивує.

□ Ми в лісі слухали пташок.

□ Я знаю, що у весняному лісі потрібно…

ДЕНЬ 4. ЩО НАМ ДАРУЄ ВЕСНА?

  1. Вітання

— Уявіть, що ви — сонечко, яке цілу ніч спало.

Час прокидатися — ранок всміхається, Сонечко сходить, день починається. Сонячні зайчики скрізь проникають, Квітам весняним пісню співають.

(Діти імітують рухи сонечка, яке встає, і сонячних зайчиків, які рухаються навсібіч.)

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Що нам дарує весна?»
  • Слухання вірша «Весняні дарунки»

Весна дарує кожному,

що треба і що хочеться.

Полям — сніги поталі,

лісам — траву і листя,

птахам, які вертають,

дарує рідні гнізда.

По жмені ластовиння

весна дарує дітям,

а мамам — ранки сині

та перші ніжні квіти.

Річкам дарує воду,

зернинам — теплу землю,

а сіячам — роботу,

почесну і веселу.

А. Костецький

— Які дарунки приносить нам весна?

  • Гра «Продовж речення»

Весна дарує…

□ Дітям…

□ Людям…

□ Птахам…

□ Лісу…

□ Землі…

— Придивіться, як весна крокує по землі та щедро розквітчує її. Як легко дихається навесні! Вдихніть на повні груди весняного повітря — чим пахне весна?

— Які найперші запахи приносить із собою весна?

  1. Групове заняття
  • Робота в групах. «Весняний пейзаж»

На ватмані олівцем намальований весняний пейзаж. За допомогою манки, клею і фарб діти створюють картину.

  1. Теми для щоденника вражень

□ Мені весна подарувала…

□ Весняна погода і мій настрій.

□ Моє улюблене весняне свято.

Завантажити: Тиждень 23. ВЕСНА (Ранкові зустрічі 1 клас) (Розмір: 58.3 KB, Завантажень: 51)
  
Back to top button