Лист Міністерства освіти і науки України від 03. 07. 2018 р. № 1/9-415 “Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році”

Цигарки рекламують дітям

Цигарки рекламують дітям

Цигарки рекламують дітям

Тютюновий бізнес розраховує заміщати підлітками ті 115 тисяч дорослих, які щороку помирають через куріння.

Статистика Світового Банку свідчить, що повна заборона реклами цигарок знижує рівень споживання до 7%. Ідеться не про дорослих, які кинуть палити, а про десятки тисяч дітей, які не почнуть цього робити. Адже, з одного боку, рекламні бюджети тютюнових кампаній спеціалізовано на залученні до куріння підлітків. Саме ними вони планують замістити близько 115 тисяч дорослих, які щороку помирають від захворювань, пов’язаних з курінням.

З іншого боку – відтепер мальовничу рекламу «товару смерті» заборонено у найдоступніших для підлітків місцях – у кіосках, прикасових зонах супермаркетів і в Інтернеті.

Свого часу саме сюди було направлено найбільше коштів рекламних коштів – особливо після впровадження заборон на окремі види реклами. Тютюнові лобісти масово й агресивно входили в усі мислимі ніші, досі не заборонені законом. У підсумку часткові обмеження реклами тютюну не призвели до зменшення чи звуження традиційних рекламних бюджетів. Відбулася звичайна переорієнтація потоків витрат за іншими адресами. І не лише у межах дозволеного законом, а й у межах ним «не забороненого».

Найбільш агресивно рекламна присутність тютюнових фірм посилилася у пунктах продажу, в мережі Інтернет, у промоакціях на вулиці, на рекламних вкладниках до пачок сигарет, у спонсорстві «дорослих» подій та пожертвуваннях під соусом «корпоративної соціальної відповідальності».

Не секрет, що в підлітковому віці домінує образне мислення і бажання говорити з дорослими «на рівних». Паління для них – атрибут дорослого життя. Красивого, впевненого, життєрадісного. Не випадково гламурні, підсолоджені образи, що нагадували символіку відомих тютюнових брендів, опинялися скрізь: у супермаркетах, де їх було зорієнтовано на рівні дитячих очей, у банківських установах, де відповідні зображення на дисплеї I-Box «допомагали» в оплаті комунальних послуг, на стильних і ненав’язливих малюнках у кав’ярнях і ресторанах.

Принаймні, за даними минулорічних досліджень, 41% дорослих українців помічали рекламу сигарет протягом останніх 30 днів, а серед молоді віком 15-24 роки – 61%. А скільки людей насправді відчули на собі вплив такої реклами, не усвідомлюючи її згубних наслідків, – одному Богові відомо. Адже, як розумієте, реклама досягає ефекту не лише тоді, коли її вплив нами усвідомлюється.

Джерело: ТВi

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*