Цигарки рекламують дітям

Статистика Світового Банку свідчить, що повна заборона реклами цигарок знижує рівень споживання до 7%. Ідеться не про дорослих, які кинуть палити, а про десятки тисяч дітей, які не почнуть цього робити. Адже, з одного боку, рекламні бюджети тютюнових кампаній спеціалізовано на залученні до куріння підлітків. Саме ними вони планують замістити близько 115 тисяч дорослих, які щороку помирають від захворювань, пов’язаних з курінням.
З іншого боку – відтепер мальовничу рекламу «товару смерті» заборонено у найдоступніших для підлітків місцях – у кіосках, прикасових зонах супермаркетів і в Інтернеті.
Свого часу саме сюди було направлено найбільше коштів рекламних коштів – особливо після впровадження заборон на окремі види реклами. Тютюнові лобісти масово й агресивно входили в усі мислимі ніші, досі не заборонені законом. У підсумку часткові обмеження реклами тютюну не призвели до зменшення чи звуження традиційних рекламних бюджетів. Відбулася звичайна переорієнтація потоків витрат за іншими адресами. І не лише у межах дозволеного законом, а й у межах ним «не забороненого».
Найбільш агресивно рекламна присутність тютюнових фірм посилилася у пунктах продажу, в мережі Інтернет, у промоакціях на вулиці, на рекламних вкладниках до пачок сигарет, у спонсорстві «дорослих» подій та пожертвуваннях під соусом «корпоративної соціальної відповідальності».
Не секрет, що в підлітковому віці домінує образне мислення і бажання говорити з дорослими «на рівних». Паління для них – атрибут дорослого життя. Красивого, впевненого, життєрадісного. Не випадково гламурні, підсолоджені образи, що нагадували символіку відомих тютюнових брендів, опинялися скрізь: у супермаркетах, де їх було зорієнтовано на рівні дитячих очей, у банківських установах, де відповідні зображення на дисплеї I-Box «допомагали» в оплаті комунальних послуг, на стильних і ненав’язливих малюнках у кав’ярнях і ресторанах.
Принаймні, за даними минулорічних досліджень, 41% дорослих українців помічали рекламу сигарет протягом останніх 30 днів, а серед молоді віком 15-24 роки – 61%. А скільки людей насправді відчули на собі вплив такої реклами, не усвідомлюючи її згубних наслідків, – одному Богові відомо. Адже, як розумієте, реклама досягає ефекту не лише тоді, коли її вплив нами усвідомлюється.
Джерело: ТВi