Тема: Спілкування і здоров’я (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма)

Мета: Сформувати у дітей поняття про комунікації. Дослідити прогрес у розвитку засобів комунікації. Відпрацювати навички спілкування: уміння говорити, слухати, встановлювати контакти з іншими людьми. Виховувати соціальну свідомість.
Обладнання: Підручник  для  6-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл.  /  І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.  —  К.:  Видавництво «Алатон»,  2014.  —  200  с., наочність.
Тип уроку: комбінований
Поняття та терміни: Спілкування  (комунікація)
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:

  • доводити існування швидкого прогресу в розвитку засобів комунікації;
  • розпізнавати вербальні й невербальні канали комунікації;
  • назвати вербальні і невербальні ознаки активного слухання;
  • назвати дії, що допомагають уникати непорозумінь;
  • продемонструвати вміння уникати непорозумінь — висловлюватися конкретно, ставити уточнювальні запитання.

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань
Повторення правил: «Які з наших правил допомагають у спілкуванні?»

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності
Проблемні запитання.

–        Заради чого людина вступає в процес спілкування? Чи впливає спілкування на здоров’я людини?

Епіграф уроку: Спілкування – найбільша розкіш у житті (Антуан де Сент-Екзюпері).

ІV. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя: «Спілкування (комунікації) — це обмін думками, почуттями, враженнями, тобто повідомленнями. Спілкування відбувається не лише між тими, хто бачить одне одного».

Мозковий штурм: «Як можна спілкуватися на відстані?» (пошта, телефон…).

Вчитель: «Усе це — засоби комунікації. Вони постійно удосконалюються, і ми з вами дослідимо їх прогрес».

Групи розказують або показують, які засоби комунікації існували:
група 1— у давні часи;
група 2— коли були дітьми їхні дідусі й бабусі;
група 3 — у дитинстві їхніх батьків;
група 4— сучасні засоби комунікації.
Обговорення, доповнення.

Робота в групах «Канали комунікації»

  1. Об’єднайтесь у  3 групи.  Продемонструйте  невербальні канали  спілкування.

Група  1:  скажіть  якесь  слово,  наприклад  «привіт»,  з різною  інтонацією  (радісною,  сумною,  саркастичною, зневажливою,  закличною…).
Група  2: скажіть  це  слово  голосом  різної  сили  та  у  різному  темпі.
Група 3: скажіть його,  супроводжуючи  різною мімікою і  жестами.

  1. Які повідомлення  отримували  при  цьому  оточуючі?

Інформаційне повідомлення «Навички комунікації»

Людям  необхідно  розвивати  навички  комунікації,  які  ще  називають  навичками  ефективного  спілкування.  Адже  ті,  хто  вміє  спілкуватися,  почуваються  менш  самотніми,  більш  благополучними  і щасливими,  ніж  ті,  хто  не  має  добре  розвинених  соціальних  навичок.  Найважливішими  навичками  комунікації  є:  уміння розпочинати  спілкування,  розуміти  і  використовувати  «мову  жестів»,  активно слухати,  уникати  непорозумінь.

Вправа «Зіпсований телефон»

Пограйте  в  гру  «Зіпсований  телефон».  Об’єднайтесь  у 2  команди  і  вишикуйтесь  у  2  шеренги.  Вчитель  показує учням,  які  стоять  у  шерензі  першими,  малюнки,  а  вони невербально  передають  їх  зміст  наступному  учасникові.

Останні в шеренгах малюють те, що зрозуміли. Порівняйте ці  малюнки  з  тими,  що  в  учителя.

V. Закріплення знань учнів

1.Робота в колі

Учитель звертається до учнів: «Попросіть свого сусіда зліва про невеличку послугу, використовуючи агресивну манеру спілкування». Обговорення
–        Чи виникло у вас бажання допомогти своєму сусідові? Чому?
–        Чи були подібні ситуації у вашому житті?
–        Чи подобається вам така манера спілкування?

Висновок. Агресивна поведінка підлітків і молоді – одна з найбільш актуальних соціальних проблем. Зростання насильницької злочинності є тому підтвердженням.

2.Запитання:
–        Чи можна за жестами, мімікою, виразом обличчя визначити манеру спілкування?
–        Чому деякі люди соромляться спілкуватися з іншими?
–        Які відчуття виникають у вас у незнайомій компанії?

3.Творча робота «Чарівна троянда»
Складання порад, щодо подолання сором’язливості

VІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати § 19

Підсумки

Спілкування  це  обмін  думками,  почуттями,  враженнями, тобто  повідомленнями.

Засоби  комунікації  допомагають  людям  спіл куватися  на відстані.  Вони  увесь  час  удосконалюються.

Повідомлення  передаються  вербально  і  невербально.  Якість спілкування залежить передусім від уміння говорити і слухати, розуміти  і  володіти  «мовою  жестів».

Непорозуміння  —  це  помилки  у  спілкуванні.  Конкретність і  вміння  уточнювати  повідомлення  допоможуть  уникнути  цих помилок.

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Спілкування і здоров'я (Основи здоров'я 6 клас. Нова програма) (Розмір: 16.0 KB, Завантажень: 1365)
Мета: Сформувати у дітей поняття про комунікації. Дослідити прогрес у розвитку засобів комунікації. Відпрацювати навички спілкування: уміння говорити, слухати, встановлювати контакти з іншими людьми. Виховувати соціальну свідомість. Обладнання: Підручник  для  6-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл.  /  І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.  —  К.:  Видавництво «Алатон»,  2014.  —  200  с., наочність. Тип уроку: комбінований Поняття та терміни: Спілкування  (комунікація) Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: доводити існування швидкого прогресу в розвитку засобів комунікації; розпізнавати вербальні й невербальні канали комунікації; назвати вербальні і невербальні ознаки активного слухання; назвати дії, що допомагають уникати непорозумінь; продемонструвати…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*