Тема: Проблеми неправильного харчування (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма)

Мета: Дослідити проблеми, які можуть виникнути через неправильне харчування. Вчити учнів запобігати харчовим отруєнням та відпрацьовувати вміння розпізнавати симптоми харчових отруєнь і надавати невідкладну допомогу. Виховувати культуру харчування.
Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво
«Алатон», 2014. — 200 с., наочність.
Поняття та терміни: Йододефіцит, харчове отруєння, цукровий діабет
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
– назвати приклади неправильного харчування і симптоми харчового отруєння;
– пояснити негативні наслідки неправильного харчування і небезпеку йододефіциту;
– усвідомити небезпеку застосування модних дієт;
– купувати, зберігати і споживати йодовану сіль; запобігати харчовим отруєнням, а також правильно діяти в разі отруєння.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Розкажи про особливості харчування підлітків. Яких правил харчування ти дотримуєшся?
2. Що означає калорійність їжі?
3. Назви основні принципи правильного харчування.
4. Чому важливо харчуватись правильно?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Керована дискусія. Запитання для обговорення:
– Що таке неправильне харчування (їсти надто мало, надто багато, надто рідко, надто часто, похапцем, вживати мало фруктів, овочів, забагато смаженого, жирного, неякісні продукти…)?
– До яких проблем призводить неправильне харчування (зайва чи не-достатня вага, погане самопочуття, харчові отруєння…)?
– У яких випадках людям призначають спеціальні дієти (під час хвороби, якщо вони мають проблеми з вагою, коли займаються спортом…)?
– Про які дієти ви чули (не їсти хліба, їсти один раз на день…)?
– Які принципи раціонального харчування порушують такі дієти? Хто має право призначати дієту? Наголосити: ЛІКАР!

Висновок: дуже небезпечно призначати собі дієти, користуючись порадами друзів чи модних журналів

ІV. Вивчення нового матеріалу

Проблема цукрового діабету
Коментоване читання с.42

Інформаційне повідомлення
Йододефіцит та його наслідки для здоров’я.
Йод мікроелемент, необхідний для нормального фізичного і психічного розвитку та працездатності людини. Дефіцит Йоду в організмі призводить до багатьох розладів: появи зоба (захворювання щитоподібної залози), порушення обміну речовин, втрати слуху, затримки фізичного і розумового розвитку.

У менш важких випадках йододефіцит спричиняє апатію, зниження розумової активності, пам’яті, здатності до концентрації.

Тому йододефіцит є державною проблемою, розв’язання якої допоможе зберегти інтелект нації.

В Україні існує природний дефіцит Йоду. Щоб запобігти проблемам, пов’язаним із йододефіцитом, необхідно вживати більше морепродуктів — риби, морської капусти, креветок, мідій, кальмарів.

Та найкращий вибір це йодована сіль. При цьому не треба збільшувати кількість солі, яку ти споживаєш. Необхідно дотримуватися лише кількох простих правил.

Об’єднатись у 4 групи. За допомогою підручника підготувати повідомлення:
Група 1:«Як купувати, зберігати і використовувати йодовану сіль».
Група 2:«Що може призвести до харчового отруєння».
Група 3:«Як правильно зберігати і обробляти харчові продукти».
Група 4:«Про що розповідає упаковка».

Презентації груп, обговорення.

V. Закріплення знань учнів
1. Проходження крос- тесту с.46 «Як діяти у випадку харчового отруєння»
2. Чому за підозри на харчове отруєння треба викликати лікаря або «швидку допомогу»?
3. Чому у випадку харчового отруєння слід попередити всіх, хто вживав той самий продукт?
Доповни речення і запам’ятай правила раціонального харчування:
– Основу харчування мають становити … .
– Кілька разів на день намагайся їсти …. Частину з них споживай сирими.
– Не забувай про … продукти, які забезпечують організм білками.
– Не захоплюйся продуктами, що містять надмір солі, цукру та жиру, наприклад … .

VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 8
2. Разом з дорослими проаналізуй упаковку будь-якого харчового продукту. Знайди на ній усі обов’язкові відомості.

Підсумки
Для профілактики цукрового діабету треба правильно харчуватися, бути фізично активним і вести здоровий спосіб життя.

Щоб запобігти проблемам йододефіциту, навчись правильно купувати, зберігати і споживати йодовану сіль.

Гриби можуть спричинити найтяжчі харчові отруєння.

За перших ознак харчового отруєння слід звернутися до лікаря або викликати «швидку допомогу».

Якщо є підозра, що отруєння спричинили гриби, — не гай ні хвилини! До прибуття лікарів бажано промити хворому шлунок, а потім дати води або несолодкого чаю.

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Проблеми неправильного харчування (Основи здоров'я 6 клас. Нова програма) (Розмір: 15.8 KB, Завантажень: 1189)
Мета: Дослідити проблеми, які можуть виникнути через неправильне харчування. Вчити учнів запобігати харчовим отруєнням та відпрацьовувати вміння розпізнавати симптоми харчових отруєнь і надавати невідкладну допомогу. Виховувати культуру харчування. Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2014. — 200 с., наочність. Поняття та терміни: Йододефіцит, харчове отруєння, цукровий діабет Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: - назвати приклади неправильного харчування і симптоми харчового отруєння; - пояснити негативні наслідки неправильного харчування і небезпеку йододефіциту; - усвідомити небезпеку застосування модних дієт; - купувати, зберігати…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*