Конспекти уроків основи здоров'я 6 класУсі уроки «Здоров’я, безпека та добробут»Файли

Тема: Правда про тютюн, алкоголь і наркотики (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма)

Мета: дати уявлення про згубний вплив вживання психотропних речовин на здоров’я підлітків, необхідність відмови від пропозицій вживання тютюну, алкоголю та наркотичних речовин; учити учнів відмовлятися від небезпечних пропозицій сторонніх людей, друзів, протидіяти тиску компанії; розвивати вміння працювати в групах; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.
Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво
«Алатон», 2014. — 200 с., наочність.
Тип уроку: комбінований
Поняття та терміни: «тютюн», «алкоголь», «наркотики», «ліки», «токсичні речовини», «токсикоманія».
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
– розповісти про наслідки куріння та вживання алкоголю, наркотиків для здоров’я людей (негайні, протягом двох років, віддалені).
– розвінчувати поширені міфи;
– пояснити причини, з яких люди не вживають психотропних речовин;
– довести, що паління, вживання алкоголю — недешева звичка;
– назвати причини, чому тютюнопаління найбільш поширене в бідних країнах і серед бідних людей.
– пояснити значення термінів «тютюн», «алкоголь», «наркотики», «ліки», «токсичні речовини», «токсикоманія»;

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Які бувають рішення? Як вони впливають на життя і здоров’я людей?
2. Назви чинники, що впливають на прийняття рішення. Наведи приклади.
3. Чому важливо формувати критичне мислення?
4. Назви алгоритм прийняття зважених рішень. Поясни його.
5. Чому слід приймати зважені рішення щодо власного здоров’я?
6. Чим відрізняється соціальна реклама від комерційної?
7. Як протидіяти впливу реклами?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Мозковий штурм:
– розділити класну дошку навпіл. На одній половині записати причини, з яких люди палять, на другій — чому не палять.

ІV. Вивчення нового матеріалу
Проаналізувати міфи і факти про тютюн (підручник, с. 83–84), викреслити відповідні причини паління.
Робота в групах: «Наслідки паління»
Об’єднати учнів у 4 групи. Підготувати повідомлення про:
– група 1: негайний ефект паління ;
– група 2: наслідки паління протягом 2 років;
– група 3: віддалені наслідки паління;
– група 4: пасивне паління .

Інформаційне повідомлення «Основна причина паління»

Чому ж люди курять, незважаючи на шкоду для себе й оточуючих? Тому, що через деякий час у них виникає нікотинова залежність. Нікотин, який міститься в тютюновому диму, пригнічує здатність організму виробляти необхідну йому нікотинову кислоту. Так організм стає залежним від куріння.

Багато підлітків, які спробували курити, стають курцями. Підраховано, що 75% із тих, хто кинув курити, протягом півроку починають знову. Навіть через кілька років після відмови від тютюну ця згубна звичка може повернутися.

У того, хто вирішив кинути курити, нерідко виникають тривога чи дратівливість, він потерпає від депресій, головного болю, безсоння. Дуже добре, коли в перші кілька тижнів його морально підтримають друзі. Якщо ти знаєш когось, хто вирішив кинути курити, допоможи йому, скажи, що це один із його правильних виборів у житті.

Наголосіть: основна причина паління – це нікотинова залежність, якої важ-ко позбутися.

Оцінити ставлення учасників до заборони паління у громадських місцях.
Для цього провести у класі умовну лінію. З одного кінця стануть ті, хто за таку заборону, а з іншого— ті, хто категорично проти. Решта учнів займають місця ближче до того чи того краю. Ті, хто бажає, пояснюють свої позиції.

За бажанням учні називають свої причини не палити.

Взаємонавчання: «Кожен кожному»

За допомогою підручника підготуйте картки з інформацією (про міфи і факти, с. 90; про ліки і токсичні речовини с. 94).
Роздайте учням по одній картці. Нехай кожен уважно прочитає свою інформацію і підготується пояснювати її іншим. Відтак учні ходять по класу і розмовляють з іншими. Одночасно кожен може розмовляти з одним учнем. Завдання полягає в тому, щоб розповісти свою інформацію і дізнатися один факт від іншого учасника.

Вправа закінчується, коли всі учні дізнаються усі факти.

Мозковий штурм
Розділіть класну дошку навпіл і запишіть те, що можуть і чого не можуть зробити алкоголь і наркотики.

Робота в групах
Учні об’єднуються в 4 групи. За допомогою підручника називають наслідки вживання алкоголю:
група 1:малої дози;
група 2:середньої дози;
група 3:великої дози;
група4: наслідки зловживання алкоголем для родини, інших людей, суспільства.

Запитання для обговорення: «Які почуття в оточуючих викликає людина у стані алкогольного сп’яніння?»
Висновок: за кількістю жертв алкоголь є найнебезпечнішим наркотиком!

V. Закріплення знань учнів
Робота в групах: «Вартість шкідливої звички».
Об’єднайтесь у 4 групи (тиждень, місяць, рік, десятиліття).

Підрахуйте, скільки грошей витрачає людина, що дня купуючи 2 пачки
сигарет за середньою ціною (за тиждень, місяць, рік, десять років).

Обговорення:
Подумайте, як можна було б витратити ці кошти, якби їх не довелося витрачати на сигарети.

Поміркуйте, чому тютюнопаління найпоширеніше в бідних країнах і серед бідних людей.

VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 15-16

Підсумки

Вживання  алкоголю  та  наркотиків, паління  загрожує  життю  і здоров’ю  людей.  Вони не  допомагають  розв’язувати  проблеми, а  лише  поглиблюють  їх  і  породжують  нові.

Зловживання  алкоголем  згубно  позначається  на  здоров’ї, зовнішньому  вигляді,  кар’єрі  та  особистому  житті  людей.

Ліки  і  препарати  побутової  хімії  потребують  обережності при  зберіганні  та  застосуванні.

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Правда про тютюн, алкоголь і наркотики (Основи здоров'я 6 клас. Нова програма) (Розмір: 17.1 KB, Завантажень: 1676)
Back to top button