Тема: Особиста гігієна (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма)

Мета: Допомогти учням систематизувати знання правил особистої гігієни і розвивати відповідні практичні навички: догляду за руками, тілом, ротовою порожниною.
Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво
«Алатон», 2014. — 200 с., наочність.
Поняття та терміни: гігієна, засоби особистої гігієни.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
– навести приклади ситуацій, в яких треба мити руки;
– назвати дві ситуації, коли треба звернутися до стоматолога;
– пояснити необхідність дотримання правил особистої гігієни (догляду за руками, тілом, ротовою порожниною);
– продемонструвати вміння вибирати засоби і предмети особистої гігієни.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань
Запропонуйте учням пригадати ситуації та описати свої відчуття, коли кожен з них був:
– абсолютно чистим: щойно вимився, помив голову, почистив зуби, вдягнув усе чисте;
– справді брудним: після гри у футбол, роботи на городі, подорожі в потягу тощо.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Бути чистим набагато приємніше, чи не так? І не лише для самого себе, а й для твоїх рідних, друзів, учителів. Адже тому, хто охайний, частіше роблять компліменти, з ним охочіше спілкуються.

Це сприяє підвищенню його самооцінки, робить популярнішим серед однолітків. А ще це корисно для здоров’я.

ІV. Вивчення нового матеріалу
Вчитель
Нас оточують мільярди мікроорганізмів. Більшість із них не шкідливі для людей, але деякі спричиняють захворювання.

Колись люди нічого не знали про це і тому страждали від багатьох інфекційних хвороб, епідемії яких спустошували міста, країни і навіть континенти.

З винайденням мікроскопа люди усвідомили, що багатьом небезпекам з невидимого світу можна запобігти за допомогою води і мила. Тоді й виникла галузь медицини, яка має назву «гігієна».

Було розроблено правила, що суттєво зменшили поширення інфекційних хвороб у лікарнях, а також рекомендації, як захистити себе у щоденному житті. Це правила особистої гігієни, які повинен знати і яких має дотримуватися кожен.

Підтримувати чистоту тіла допомагають численні засоби гігієни.

Об’єднатися в пари. Описати один день з життя своїх рук. Записати ситуації, коли на них могла потрапити інфекція. По черзі називати ситуації і записувати їх на дошці.

Робота в групах
Об’єднатись у 4 групи. За допомогою підручника підготувати демонстрації:
Група 1.«Як правильно мити руки».
Група 2. «Як правильно мити тіло (демонстрація за допомогою ляльки).
Група 3. «Як правильно чистити зуби».
Група 4. «Десять правил здоров’я зубів».
Презентації груп, обговорення.

Особиста гігієна під час занять спортом
Учні опрацьовують матеріал підручника та записують основні правила дотримання гігієни під час занять спортом.

Учитель
Десять правил здорових зубів
1. Вживай достатню кількість сирих овочів і фруктів, нежирного м’яса, сиру і молока.
2. Не захоплюйся солодощами, зокрема тими, що застряють у зубах та прилипають до них.
3. Постарайся не їсти водночас холодну і гарячу їжу, наприклад, морозиво з чаєм.
4. Не розгризай зубами горіхи, кістки, олівці та інші тверді предмети. Так ти можеш пошкодити емаль чи зламати зуб.
5. Захищай зуби під час занять контактними видами спорту.
6. Не кури. Під дією тютюну зуби жовтіють, руйнується емаль, виникають хвороби ясен.
7. Щодня чисть зуби після сніданку та вечері зубною пастою, яку тобі порекомендував стоматолог.
8. Зубну щітку треба міняти раз на три місяці.
9. Один раз на день користуйся зубною ниткою.
10. Двічі на рік відвідуй стоматолога. Звертайся до нього за перших ознак захворювання зубів чи ясен.

V. Закріплення знань учнів
1. Назви основні складові особистої гігієни.
2. Чому засоби гігієни слід добирати індивідуально?
3. Чому шкарпетки і взуття завжди мають бути чистими і сухими?
4. Проаналізуй правила особистої гігієни під час занять фізичною культурою та спортом. Які правила можна додати? Чому?
5. Поясни, чому не можна ходити цілий день у спортивному взутті.
6. Яких правил гігієни слід додержуватися, коли допомагаєш:
• прибирати оселю;
• пересаджувати квіти?

Обґрунтуй правила особистої гігієни:
• мити руки з милом, повернувшися додому і знявши верхній одяг. Мити руки ще раз, переодягнувшись у домашній одяг;
• прати білизну та спортивний одяг після кожного заняття;
• не користуватися чужими предметами гігієни.

VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 9
2. Скласти та оформи пам’ятку про особисту гігієну школяра.

Підсумки
Охайність допомагає вберегтися від багатьох інфекцій, а також сприяє твоєму емоційному та соціальному благополуччю.

Брудні руки можуть спричинити небезпечні захворювання. Тому їх треба якомога частіше мити.

Заняття спортом потребують додаткових навичок гігієни, зокрема для запобігання зараженню грибком.

Ротова порожнина може стати воротами для інфекцій і тому потребує постійного догляду.

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Особиста гігієна (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма) (Розмір: 16.5 KB, Завантажень: 1481)
Мета: Допомогти учням систематизувати знання правил особистої гігієни і розвивати відповідні практичні навички: догляду за руками, тілом, ротовою порожниною. Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2014. — 200 с., наочність. Поняття та терміни: гігієна, засоби особистої гігієни. Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: - навести приклади ситуацій, в яких треба мити руки; - назвати дві ситуації, коли треба звернутися до стоматолога; - пояснити необхідність дотримання правил особистої гігієни (догляду за руками, тілом, ротовою порожниною); - продемонструвати вміння вибирати засоби і…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*