У МОН розробили проєкт програми ЗНО з математики на 2021 рік
МОН пропонує для громадського обговорення проєкт програми ЗНО з математики на 2021 рік, розроблений відповідно до наказу МОН від 05.07.2019 № 936 з метою оцінити ступінь відповідності результатів навчання математики, здобутих на основі повної загальної середньої освіти рівня стандарту чи профільного рівня, відповідним державним вимогам та ступеню підготовленості учасників тестування з математики, щоб здійснити конкурсний відбір для навчання в закладах вищої освіти.
Пропозиції надсилати представнику ІМЗО, Андрію Панькову на е-пошту andriy.pankov@imzo.gov.ua до 29.08.2019.
Програма зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання з математики, здобутих на основі повної загальної середньої освіти
Мета зовнішнього незалежного оцінювання з математики:
оцінити ступінь відповідності результатів навчання математики, здобутих на основі повної загальної середньої освіти рівня стандарту чи профільного рівня, відповідним державним вимогам та ступінь підготовленості учасників тестування з математики, щоби здійснити конкурсний відбір для навчання в закладах вищої освіти.
Завдання зовнішнього незалежного оцінювання з математики
полягає в тому, щоб оцінити рівень володіння учасників компетентностями, зокрема, оцінити здатності:
- будувати математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ та досліджувати ці моделі засобами математики;
- виконувати математичні розрахунки (дії з числами, поданими в різних формах, та дії з відсотками, складати й розв’язувати задачі на наближені обчислення, пропорції тощо);
- перетворювати числові та буквені вирази (розуміти змістове значення кожного елемента виразу, спрощувати вирази та обчислювати значення числових виразів, знаходити числові значення виразів за заданих значень змінних тощо);
- будувати й аналізувати графіки функціональних залежностей, рівнянь (для профільного рівня – і нерівностей), досліджувати їхні властивості;
- застосовувати похідну та інтеграл до розв’язування задач практичного змісту;
- застосовувати загальні методи та прийоми в процесі розв’язування рівнянь, нерівностей та їхніх систем (для профільного рівня – і завдань з параметрами), аналізувати отримані розв’язки та їхню кількість;
- розв’язувати текстові задачі та задачі практичного змісту з алгебри і початків аналізу, геометрії;
- знаходити на рисунках геометричні фігури та встановлювати їхні властивості;
- визначати кількісні характеристики геометричних фігур (довжини, величини кутів, площі, об’єми);
- розв’язувати комбінаторні задачі та обчислювати ймовірності випадкових подій;
- аналізувати інформацію, що подана в графічній, табличній, текстовій та інших формах.
Об’єктом контролю є рівень сформованості математичних компетентностей, зокрема, рівень наведених здатностей.
Зміст навчального матеріалу програми рівня стандарту значною мірою збігається зі змістом навчального матеріалу програми профільного рівня, а рівень здатності застосовувати набуті знання для розв’язування відповідних завдань передбачає:
- на рівні стандарту – розв’язування відповідних найпростіших завдань і завдань середнього рівня складності, зокрема задач практичного змісту;
- на профільному рівні – розв’язування відповідних найпростіших завдань, завдань середнього рівня складності й завдань підвищеного рівня складності (зокрема, завдань з параметрами).