Тема: Досліджуємо ризики і небезпеки (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма)

Мета: Ознайомити учнів з поняттям ризику та його видами. Розвивати уміння визначати рівень ризику в повсякденному житті, виховувати впевненість.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань;
Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво
«Алатон», 2014. — 200 с., наочність.
Поняття та терміни: Види ризику, екстремальні та надзвичайні ситуації.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
– сказати, що таке ризик;
– проаналізувати його види;
– навчитися розпізнавати виправданий і невиправданий ризики;
– потренувати визначати рівень ризику в щоденному житті;
– повторити алгоритм дій в екстремальних ситуаціях.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда
Як ви розумієте вислів «Безпека щоденного життя»? Які небезпеки найчастіше трапляються у щоденному житті? Хто з вас потрапляв у небезпечну ситуацію? Як це сталося?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Мозковий штурм
Діти називають асоціації зі словами «ризикована ситуація».
ІV. Вивчення нового матеріалу
Проаналізуй один день зі свого життя (наприклад, учорашній). Для цього:
1. Розпиши, що ти робив удома, дорогою до школи, у школі, після уроків, надворі (наприклад, мив посуд, сушив феном волосся, дивився телевізор, переходив дорогу, підігрівав обід…).
2. Постав позначку навпроти дій, які можуть бути небезпечними, і запиши кожну з них на окремій картці.
Робота з таблицею «Види ризиків»

Види ризику - Шкільне життя
Які з наведених учнями ризиків загрожують фізичному, психологічному та соціальному благополуччю?
Підкреслити різними кольорами виправдані та невиправдані ризики.
Підсумуйте! Деякі люди мають схильність до нерозумних ризиків – палять, вживають алкоголь, наркотики, агресивно поводяться або вчиняють протиправні дії. Таку поведінку називають ризикованою. Зазвичай одні види ризикованої поведінки тягнуть за собою інші. Більшість кримінальних злочинів, ДТП, нещасних випадків у побуті та на виробництві пов’язані з уживанням алкоголю і наркотиків.

1. Наведіть приклади виправданого ризику (взяти участь у змаганнях, захистити слабшого, рятувати чиєсь життя, загасити невелику пожежу…).
2. Наведіть приклади невиправданого ризику (залишати без нагляду малих дітей, запливати на глибину, гратися з вибухонебезпечними речовинами, ходити по тонкій кризі, перебігати дорогу перед автомобілями…).
Вправа «Оцінюємо ризики»
На стікерах записати різні ризики, використати для цього результати
мозкового штурму, підготовлені фотографії, картки. Дошку розділити навпіл. На кожній половині намалювати десятибальну шкалу ризику. На лівій половині дошки діти кріплять стікери з виправданими ризиками, а на правій- з невиправданими, оцінюючи їх за десятибальною шкалою. Обговорення.
V. Закріплення знань учнів
Екстремальні і надзвичайні ситуації потребують негайних дій.
1. Страх почуття, що першої ж миті охоплює людину в екстремальній ситуації. Головне перебороти страх, не дати йому паралізувати волю і перерости в паніку.
Пригадайте прийоми, які допомагають подолати страх:
– зробіть кілька глибоких вдихів і видихів так, наче п’єте повітря крізь соломинку. Уявіть, як воно проходить через ваші легені, зосередьтеся на звуках;
– полічіть до десяти, а якщо є час до ста;
– пригадайте і вимовте уголос кілька номерів телефонів, вірш, заспівайте пісню.
2. Наведіть приклади екстремальних ситуацій, що можуть виникнути у вашому житті.
3. Потренуйтеся діяти в таких ситуаціях за допомогою блок-схеми на мал. 2.
VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 2
2. Знайти в періодичних виданнях приклади виправданого ризику.
Підсумки
Ризики є частиною нашого життя. Іноді треба і навіть корисно ризикувати. Це допомагає людині розвиватись як особистості.

Важливо уникати невиправданих ризиків: тютюнопаління, вживання алкоголю, порушення правил поведінки на дорогах тощо.

Уважно аналізуючи життєві ситуації, ти навчишся оцінювати рівень ризику і за необхідності знижувати його.

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Досліджуємо ризики і небезпеки (Основи здоров'я 6 клас. Нова програма) (Розмір: 285.7 KB, Завантажень: 1356)
Мета: Ознайомити учнів з поняттям ризику та його видами. Розвивати уміння визначати рівень ризику в повсякденному житті, виховувати впевненість. Тип уроку: урок засвоєння нових знань; Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2014. — 200 с., наочність. Поняття та терміни: Види ризику, екстремальні та надзвичайні ситуації. Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: - сказати, що таке ризик; - проаналізувати його види; - навчитися розпізнавати виправданий і невиправданий ризики; - потренувати визначати рівень ризику в щоденному житті; - повторити алгоритм дій в…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*