Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі Рюноске Акутаґава «Павутинка» (7 клас. Зарубіжна література)
Автор: Погребняк Наталія Володимирівна
Навчальний заклад: Тульчинська ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей з ПВФП Вінницької обласної Ради
Тема. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі Рюноске Акутаґава «Павутинка».
Мета уроку:
- формувати літературні компетентності учнів:
узагальнити знання учнів про життєвий та творчий шлях Рюноске Акутаґави; розкрити своєрідність сюжету та оповіді новели «Павутинка»; продовжити роботу над поняттями «новела» (види та ознаки жанру, характерні риси новелістики Рюноске Акутагави); формувати навички аналізу епічного твору малого жанру, вміння висловлювати власну думку (діалог письменника і учня) щодо прочитаного; сприяти моральному вихованню учнів, умінню толерантно ставитися до людей, відповідальності за свої вчинки;
- формувати ключові компетентності:
– соціальну і громадянську: навички співпраці в малій навчальній групі, вміння опановувати правила толерантної поведінки у соціумі й створювати умови для конструктивного співробітництва; здатність визначати особисті пріоритети та цілі у житті й уміння вирішувати проблеми;
– загальнокультурну грамотність: виховувати в учнів повагу до розмаїття культурного вираження інших на основі глибокого розуміння власної національної ідентичності;
– уміння вчитися упродовж життя (уміння працювати з джерелами інформації, використовуючи набуті знання).
Очікуванні результати:
Учень (учениця)
- знає і повідомляє на прикладі творчості Акутагави про особливості японської культури й літератури; вказує на зв’язок змісту новели «Павутинка» Акутаґави із японськими традиціями;
- переказує (близько до тексту) новелу Акутагави «Павутинка»;
- дає визначення жанру новели, виявляє її характерні ознаки у творі «Павутинка»;
- визначає особливості композиції й розвитку сюжету новели «Павутинка»;
- виявляє у творі основні філософські й моральні проблеми, художнє втілення цих проблем у символах, подіях, образах та інших компонентах новели;
- характеризує образи персонажів твору (Будди і Кандати) та виявляє характерні риси цих образів;
- розмірковує над фіналом твору, дає йому власне тлумачення.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу та формування умінь аналізувати художній твір;
Вид уроку: урок–гра під гаслом «Хто людям добра бажає, той і собі має».
Обладнання: підручник Ніколенко О.М., портрети Рюноске Акутаґави, презентація до уроку, роздаткові матеріали для учнів (у кожної групи на парті: словничок, кросенс, хмарки слів, інтелект-карти, текст новели в картках, паперова квітка-лотос (символізує саме вчення Будди, утілюючи досконалість, мудрість, духовну чистоту, прагнення до моральної довершеності й просвітлення), ниточки-павутинки (кількість ниточок відповідає кількості учнів команди, адже кожен зможе зробити для групи добру справу, правильно виконавши завдання, і прив’язати ниточку до лотоса, даючи можливість врятувати з пекла людину, яка менш грішна за інших і зробила в своєму житті хоч одну добру справу. Якщо учень протягом уроку був пасивним, то учитель має знайти можливість і дати учневі посильне завдання).
Випереджувальне завдання командам: прочитати новелу Р. Акутагави «Павутинка», опрацювати дану учителем інтелект-карту «Аналіз твору Рюноске Акутагави «Павутинка», підготувати підбірку прислів’їв та афоризмів про добро, письмово пояснити значення прислів’я «Хто людям добра бажає, той і собі має», намалювати ілюстрацію до новели Акутагави «Павутинка».
Епіграф: Хто людям добра бажає, той і собі має. Народна мудрість.
Завантажити: Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі Рюноске Акутаґава «Павутинка» (7 клас. Зарубіжна література) + Сертифікат (Розмір: 1.6 MB, Завантажень: 230)