Освіта і право

Сергій Горбачов розповів про свої завдання та цілі на посаді освітнього омбудсмена

Кабінет міністрів України 14 серпня призначив освітнім омбудсменом директора Київської спеціалізованої школи №148 ім. Івана Багряного Сергія Горбачова. Міністр освіти і науки Лілія Гриневич ще в липні визначилася з його кандидатурою, а нині уряд її затвердив. Про свої завдання та цілі Горбачов розповів в ефірі Радіо Культура.

Сергій Горбачов став першим освітнім омбудсменом в Україні. До цього посади навіть схожої не існувало.

“В Україні це абсолютно нова інституція. І зараз перед нами величезна і дуже цікава робота — побудувати власне цю інституцію, залучити нових людей, сформувати команду. І найперше, що треба робити — це залучати саме активних людей, які переймаються захистом прав учасників освітнього процесу”, — розповів Сергій Горбачов.

Він наголосив, що права людини — це взагалі величезне, комплексне питання й вони мають специфічні відгалуження.

“Ключовими правами є право на життя, право на свободу і так далі. А от права освітні, вони є, скажімо так, специфічними саме для тих, хто вчиться і вчить. Ну, наприклад, право на справедливе оцінювання. Бо ми чудово розуміємо, що чимало конфліктів у школі і в закладах вищої освіти виникають через те, що неправильно оцінюють, несправедливо, незрозуміло. От це суто такий освітній аспект прав людини. Або право на гідне ставлення. Воно перетинається з загальними правами людини, але у школі має специфічну реалізацію”, — пояснив Сергій Горбачов.

Але, зауважує він, це не означає, що за першої ж проблеми в школі треба бігти до освітнього омбудсмена.

“Для того, щоб включився освітній омбудсмен, до того мають відбутися всі можливі варіанти вирішення проблеми — починаючи від самого початку. Тобто, якщо виникає конфлікт між учнем і вчителем, наприклад, то спочатку треба запитати вчителя, звернутися до вчителя. Ні? Директор. Ні? Ще вище. Це така уставлена процедура”, — зазначив Горбачов.

Про свої основні завдання на посаді освітнього омбудсмена Сергій Горбачов каже наступне:

“Найбільше турбує те, що потрібне широке правове просвітництво і залучення людей до захисту власних прав і до захисту прав тих, хто цього потребує. Бо якщо не буде у нас широкого громадського руху, як то кажуть, знизу, щоб кожна людина розуміла, що в неї є права і ці права треба захищати, і щоб вона знала, як ці права захищати в законний спосіб. От якщо ми цього не зробимо, просування не буде, от в цьому я бачу своє найголовніше завдання — це допомога у правовому просвітництві і захисті прав людей, які залучені в освітній процес”.

Нагадаємо, що державна підсумкова атестація у формі ЗНО буде із чотирьох предметів.

  
Теґи
Back to top button
Close