Профспілка оскаржила рішення суду про надбавки вчителям та бібліотекарям

Суд - Шкільне життяПрофспілка освітян подала апеляцію на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 вересня 2014 року у справі за позовом Профспілки працівників освіти і науки України до Кабінету Міністрів України, третя особа Міністерство освіти і науки України про визнання протиправними та скасування постанов від 25.03.2014 № 88 та від 25.03.2014 № 89 (справа про 20% надбавку педагогічним працівникам за престижність праці та 50% надбавку бібліотечним працівникам за особливі умови праці). Вказаним рішенням суду у задоволенні позову Профспілки відмовлено.

Оскаржуваними постановами Кабінет Міністрів України суттєво змінив умови виплати цих надбавок педагогічним та бібліотечним працівникам: замість фіксованого розміру надбавки встановлено граничний розмір цієї надбавки; визначено, що конкретний розмір надбавки в межах граничного розміру буде встановлюватися керівником закладу (установи) у межах фонду оплати праці.

Профспілка вимагає скасувати постанови Уряду, оскільки вони прийняті з порушенням норм чинного законодавства (матеріального та процесуального), зокрема, положень статей 22, 43 Конституції України, статті 57 Закону України «Про освіту», статей 8, 21, 22 Закону України «Про оплату праці», Закону України «Про Кабінет Міністрів України», Генеральної угоди про регулювання основних принципів і норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин в Україні на 2010-2012 рр., Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2011-2015 роки, які встановлюють:

– заборону при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів звужувати зміст та обсяг існуючих прав і свобод громадян;

– державні гарантії педагогічним працівникам на належні умови праці, їх правовий та соціальний захист;

– заборону суб’єктам організації оплати праці в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, встановлені законодавством, угодами і колективними договорами;

– заборону Кабінету Міністрів України делегувати власні функції регулювання оплати праці працівників бюджетної сфери керівникам бюджетних установ та закладів;

– зобов’язання Кабінету Міністрів України щодо системного підвищення заробітної плати в бюджетній сфері, зокрема, підвищення розмірів оплати праці педагогічних працівників, приведення цих розмірів у відповідність до вимог ст. 57 Закону України «Про освіту», виплати 20-відсоткової надбавки за престижність педагогічної праці та її поширення на всі категорії працівників тощо.

При прийнятті оскаржуваних постанов Уряд порушив принципи діяльності Кабінету Міністрів України, зокрема, принципи гласності, відкритості та прозорості, не дотримався вимог Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 № 996, а саме: не провів обов’язкової консультації із Спільним представницьким органом всеукраїнських профспілок, а також порушив законодавчі норми, які регламентують процедуру підготовки, погодження та прийняття проектів актів Кабінету Міністрів України.

Всупереч положенням Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою КМ України від 18.07.2007 № 950, проекти оскаржуваних актів, як такі, що стосуються регулювання трудових, соціальних, економічних відносин:

– не були погоджені усіма заінтересованими органами, у тому числі уповноваженим спільним представницьким органом всеукраїнських профспілок (СПО);
не були розміщені на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів;

– внесені на розгляд засідання Кабінету Міністрів України без їх попереднього розгляду на Урядовому комітеті, без експертного висновку Секретаріату Кабінету Міністрів України та протоколу засідання Урядового комітету;

– під час опрацювання проектів актів не були вжиті вичерпні заходи для врегулювання розбіжностей (не проведені узгоджувальні процедури, консультації, наради, робочі зустрічі тощо), зокрема, узгоджувальні процедури з профспілковою стороною;

– не проведено антикорупційну та антидискримінаційну експертизи проектів оскаржуваних актів Кабінету Міністрів;

– до пояснювальної записки не надано фінансово-економічні розрахунки;

– під час розроблення проектів оскаржуваних актів: 1) не проаналізовано стан справ у відповідній сфері правового регулювання, причини, які зумовлюють необхідність підготовки проекту; 2) не визначено предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання; 3) не передбачені правила і процедури, які, зокрема, унеможливлювали б вчинення корупційних правопорушень тощо.

Профспілка в апеляційній скарзі просить скасувати рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.09.2014 та ухвалити нове рішення про задоволення позову.

Юридичний відділ ЦК Профспілки

Профспілка освітян подала апеляцію на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 вересня 2014 року у справі за позовом Профспілки працівників освіти і науки України до Кабінету Міністрів України, третя особа Міністерство освіти і науки України про визнання протиправними та скасування постанов від 25.03.2014 № 88 та від 25.03.2014 № 89 (справа про 20% надбавку педагогічним працівникам за престижність праці та 50% надбавку бібліотечним працівникам за особливі умови праці). Вказаним рішенням суду у задоволенні позову Профспілки відмовлено. Оскаржуваними постановами Кабінет Міністрів України суттєво змінив умови виплати цих надбавок педагогічним та бібліотечним працівникам: замість фіксованого розміру надбавки встановлено граничний розмір…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*