Перший сімейний урок-подорож «Ми виховуємо патріотів» (7-8 класи)

Перший сімейний урок-подорож  «Ми виховуємо патріотів» (7-8 класи)

Мета: визначити основні поняття «патріот», «альтруїзм», «толерантність», виховувати почуття патріотизму в дітей та батьків; формувати ціннісні орієнтації до держави та суспільства, риси сучасного патріота української держави.

Обладнання: книжкова виставка, кольорові прапорці, символи державності України, презентація, ватмани, кольорові стикери, квітка очікувань, цікаві пазли, свічка побажань, інтерактивна дошка, столи з підписами сімей класу.

 ХІД ЗАХОДУ

Учитель. Вітаю, вас, шановні діти та батьки, на нашому «Першому уроці». Наша зустріч трішки не звичайна, адже ми з вами вирушимо в уявну подорож до країни Патріотів.

Патріотизм — одна з якостей людського характеру. Патріотизм — величезний вияв нескінченної любові до рідного краю.

Я хочу запитати у вас, чого ви очікуєте від сьогоднішньої зустрічі? (Діти оформлюють квітку очікувань.) Повернімося ж до нашої квіточки наприкінці заходу і дізнаймося про наші очікування.

Але перш ніж вирушити в подорож, хочу вас запитати, хто ж такий патріот. Відповіді запишіть на стикерах і повісьте їх на дошку.

Отже, ми вирушаємо в подорож!

Перша зупинка. Станція «Повага до українських традицій»
— У всіх народів світу є повір’я, що той, хто забув звичаї своїх батьків, буде покараний людьми і Богом. Він никає світом, як блудний син, і ніде не може знайти собі прихистку. Тож усе починається із сім’ї.
(Творче завдання: кожній сім’ї дають ватман, на якому вони повинні відтворити свої сімейні традиції та захистити їх, тобто розказати трішки про них.)

Друга зупинка.
Станція «Альтруїзм»
Запитати у присутніх, що означає слово «альтруїзм», та подати тлумачення за
словником.
Завдання на логічне мислення: хто більше складе слів з літер зі слова «альтруїзм».

— Що ж, цікава в нас подорож, а ми рухаємося далі!

 Третя зупинка. Станція «Толерантність»
Запитати у присутніх, що означає слово «толерантність»; подати визначення
за словником.

Завдання на увагу: роздати цікаві конверти з пазлами з теми «Толерантність».

Четверта зупинка. Станція «Різні епохи»
— Кожна історична епоха давала країні своїх неоціненних борців за незалежність, за вільну Україну, за свій народ! (Назвати представників-патріотів України, згадати про Небесну сотню і пом’янути хвилиною мовчання.)
— Що ж, ми пам’ятаємо наших героїв і безмежно вдячні за їхній подвиг.

П’ята зупинка. Станція «Ідея»
— А зараз ми продовжує подорожувати, і наступна станція «Ідея». Як у наших героїв були свої ідеї, свої гасла, так і кожна сім’я має девіз. (Творче завдання: написати або придумати сімейне гасло й прокоментувати
його.
)

Шоста зупинка. Станція «Обізнаність в історії своєї Батьківщини»
Вікторина

  1. Якого року і коли Україна здобула незалежність? (Україна здобула незалежність 24 серпня 1991 року.)
  2. Якого року було прийнято Конституцію суверенної України? (Конституцію суверенної України було прийнято 28 червня 1996 року на пленарному засіданні Верховної Ради України.)
  3. Існує малий герб України. Коли він був затверджений? (Малий герб України затверджений 19 лютого 1992 року.)
  4. Якого року святкували 500-річчя виникнення українського козацтва? Де на території Херсонщини розташований пам’ятник, присвячений цій події? (У січні 1992 року відбулася перша козацька обласна Велика Рада. На ній було утворено обласну організацію «Херсонський кіш Українського козацтва» і обрано першого кошового отамана козацького товариства. 1 травня того ж року вперше в Україні Рада Українського козацтва була проведена в Херсоні. Козаки побували на місці колишньої турецької фортеці Тягань, встановивши великий дерев’яний хрест на честь козаків, які 1492 року розгромили там татарську галеру. У серпні 1992 року там було проведене грандіозне всеукраїнське свято — 500-річчя першої письмової згадки про козаків. На
    Тягинському пагорбі було відкрито пам’ятник Архистратигу Михаїлу.
    )
  5. Назвіть автора тритомника «Історія запорозьких козаків». (Дмитро Іванович Яворницький)
  6. Якого року і коли суверенна Україна ввела свою грошову одиницю? Як вона називається та чий підпис був зображений на купюрах того часу?
    (Грошова одиниця — гривня. Введена в обіг 2 вересня 1996 року. Підпис
    на купюрах Голови Національного банку України того часу — Вадима Петровича Гетьмана.
    )
  7. Ми, українці, гордо називаємо себе козаками. Що означає слово «козак»? (Слово «козак» прийшло зі Сходу. У давніх тюрків козаками називали молодих хлопців, які відбували складний і небезпечний обряд посвячення в повноправні члени племені: юнаки йшли в степ і мусили там прожити кілька місяців, змагаючись з ворогами й доводячи своє вміння виживати за тяжких природних умов. Згодом це слово набуло кількох значень і перекладалося здебільшого як вільна озброєна людина. Козаки — вільні, незалежні люди, шукачі пригод,
    мандрівники.
    )
  8. Чиїм ім’ям названо головний корабель (фрегат) Військово-Морських Сил України? (U-130 Фрегат «Гетьман Сагайдачний» (флагман ВМСУ).)
  9. Хто є головнокомандувачем Збройних військ України? (Президент
    України
    )
  10. Як називається найбільша гірська система в Україні? (Українські Карпати. Гора Говерла — найвища точка України.)
  11. Назвіть символи державності України. (Державними символами України є Державний Прапор України, Державний Герб України і Державний
    Гімн України.
    )
  12. Скільки гетьманів правило в Україні понад двісті років? Назвіть першого й останнього гетьманів України. (Україною понад двісті років правили 66 гетьманів: першим був Дмитро Вишневецький, оспіваний у думах як Байда, останнім — Кирило Розумовський. Одні булавою освячували визвольні змагання народу, для інших блиск гетьманських клейнодів вгамовував спрагу честолюбства і власних корисних інтересів.)
  13. Про яке місто йдеться: «Одне з найбільших і найстаріших міст Європи. Розташоване у середній течії Дніпра, у північній Наддніпрянщині. Політичний, соціально-економічний, транспортний та освітньо-науковий центр країни. Окрема адміністративно-територіальна одиниця в складі України»? (Місто Київ)
  14. В Україні, на території кургану, поблизу с. Нововасилівка Миколаївської області, знайдено найдавнішу скульптуру, яку датують V–ІV ст. до н. е. Як називається ця скульптура? (Найдавнішою скульптурою, знайденою в Україні, є кам’яна баба з кургану поблизу с. Нововасилівки Миколаївської області, яка належить до V–ІV ст. до н. е.)
  15. Назвіть літературний твір Т. Г. Шевченка, який перекладали найбільше – разів різними мовами народів світу. («Заповіт»)
  16. Про кого йдеться: «Українські боксери, обидва — чемпіони світу з боксу у важкій вазі (перші чемпіони світу з боксу у важкій вазі з усього колишнього СРСР), але ніколи не були противниками на рингу. Спільний професійний дебют відбувся 16 листопада 1996 року в Гамбурзі (Німеччина), у якому кожен з братів нокаутував суперника»? (Віталій та Володимир Кличко)
  17. Назвіть ім’я українського політичного і громадського діяча, який став автором першої у світі Конституції. Як вона називалась і коли була затверджена? (Конституція Пилипа Орлика — договір гетьмана Війська Запорозького Пилипа Орлика зі старшиною та козацтвом Війська (від усієї старшини та козацтва конституцію Орлика підписав кошовий отаман Кость Гордієнко), який визначав права і обов’язки усіх членів Війська. Укладений 1710 року. Затверджений шведським королем Карлом XII. Написаний латиною і староукраїнською. Містить преамбулу та 16 статей. Пам’ятка української політико-філософської та правової думки. За оцінкою українських істориків, є однією з перших європейських конституцій нового часу. Чинності не набула, оскільки була написана в умовах вигнання. Повна назва документа: «Договори і Постановлення Прав і вольностей Війська Запорозького між Ясновельможним паном Пилипом Орликом, новообраним князем Війська тЗапорозького, і між генералами, полковниками, а також названим Військом Запорозьким, що за давнім звичаєм і за військовими правилами утверджені обома сторонами вільним голосуванням і Ясновельможного князя урочистою присягою підтверджені року від Різдва Христового 1710, Квітня 5, в Бендерах».)
  18. Пабло Пікассо захоплювався роботами цієї української мисткині. Коли 1954 року він побачив її на міжнародній виставці картин, то із захопленням зазначив, що її роботи геніальні, і порівняв її з відомою художницею Серафін Луїс. Хто ця відома українська художниця? (Білокур Катерина Василівна)
  19. Назвіть свято, яке символізувало об’єднання України. Як зараз називається це свято? (22 січня — День Соборності та Свободи України)
  20. Про кого йдеться: «Український стронґмен, володар титулів «Найсильніша людина України» та «Найсильніша людина світу» (2004). Член збірної України, яка виборола титул «Найсильніша нація світу» у 2003 та 2004 роках. Заслужений майстер спорту України»? (Василь Ярославович Вірастюк)
  21. Тимчасово окупована адміністративна одиниця України. На заході і півдні омивають води Чорного, на сході — Азовського морів. (Автономна Республіка Крим)
  22. Ми, українці, можемо пишатися тим, що на території нашої держави розташований географічний центр Європи. У якому місті він перебуває? (Між містами Тячів та Рахів Закарпатської області. А географічний центр України — місто Шпола.)
  23. Назвіть єдину інженерну споруду, яка до 1985 року сполучала Лівобережну та Правобережну частину Херсонщини. (Гребля Каховської ГЕС)
  24. Як звали спортсменку, яка першою на зимових Олімпійських іграх в Лілліхамері (1994 рік) після прийняття Україною незалежності завоювала золоту медаль з фігурного катання? (Ліллехамерська Олімпіада була першою, у якій брала участь українська команда. Фігуристка Оксана Баюл стала першою Олімпійською чемпіонкою України.)
  25. Як називається найстаріший з наявних нині українських журналів? Коли його було засновано? (Найстарішим з наявних нині журналів є «Жінка» («Радянська жінка»), який було засновано в листопаді 1920 року.)

 Сьома зупинка. Станція «Турбота за майбутнє України»
Наша подорож закінчується, і останнє творче завдання — віртуальний конкурспроект.

Зобразіть на ватмані все, що стосується теми «Як би я була (був)…»

Наша уявна подорож закінчилася. Чи задоволені ви маршрутом? Вам було комфортно? (Повернення до квітки очікувань)

Звісно, все йде від родини, сім’ї. Ми щиро намагаємося виховати наших дітей добрими, ввічливими, прагнемо, щоб вони любили свою домівку, своїх близьких та рідних. У кожному відомому повчанні лунають слова про Батьківщину, рідний край, Україну. Тож хочеться закінчити нашу зустріч «свічкою побажань». У наш складний і неспокійний час, коли лунають постріли і гинуть молоді люди, цвіт нації, що захищає країну від ворога, хочеться лише побажати, щоби якнайскоріше на нашій землі запанував мир.

(Учитель підпалює свічку і передає по колу, щоб кожний учасник заходу проказав бажання. Одночасно читець виголошує «Молитву за Україну».)

МОЛИТВА ЗА УКРАЇНУ

В молитві я звертаюся до Бога,

За Україну я Його прошу

Пошли народові, Небесний Отче, долі,

Надії й віри, відверни біду.

Ти збережи нам Боже, Україну,

Вона одна, а ми — її діти,

Не дай її упасти на коліна,

Не допусти руїни Ти її.

Наш рідний край у світі наймиліший,

Країна наша краща на Землі.

Не дай їй розгубитись, розчинитись

Між ворогами! Захисти її!

Я до Небес звертаюсь у молитві,

За Батьківщину молюся до Творця.

Дай, Боже, Україні відродитись,

Нехай живе свята моя земля.

Завантажити: Перший сімейний урок-подорож «Ми виховуємо патріотів» (7-8 класи) (Розмір: 20.8 KB, Завантажень: 1493)