Конспекти уроків основи здоров'я 6 класУсі уроки основ здоров'яФайли

Перша допомога в разі ДТП (6 клас. Основи здоров’я)

ТЕМА. Перша допомога в разі ДТП

Мета: учити учнів надавати допомогу постраждалому в разі ДТП; розви­вати вміння визначати рівень ризику в повсякденному житті та при­ймати рішення з метою його усунення; виховувати обережність та обачливість.

Обладнання: підручники, ілюстративний матеріал, музичний супровід.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання вчителя. Установка на позитивний настрій

«Я уважний, я серйозний, маю міцну силу волі, хочу знання отримати, щоб вихід із ситуацій знайти.»

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Назвати речовини, які використовують у побуті та якими з різ­них причин можна отруїтися.

  • Яку першу допомогу ви б надали в цій ситуації?

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Учитель читає вірш, а діти уважно слухають.

Дорожні знаки

Руху правила єдині,

Їх повинні поважати,

Знати їх усі повинні —

І дорослі, і малята.

Добрий друг наш — знак дорожній,

Ставиться не так собі.

Як подружиться з ним кожен,

Допоможе він тобі.

Щоб не трапилося всяке,

Шанувати треба знаки.

На дорозі небезпечно,

Тож обачним буть доречно.

Руху правила єдині,

Знати їх усі повинні.

Шануватимуть їх люди —

Скрізь тоді порядок буде!

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

1.Вправа «Мозковий штурм»

Розшифруйте абревіатуру «ДТП», поясніть значення поняття.

ДТП (дорожньо-транспортна пригода) — це подія, унаслідок якої дістали поранення або загинули люди, заподіяно матеріальних збитків під час руху транспортного засобу.

2.Звіти учнів по інформації з додаткових джерел (преса, ТБ тощо)

Одна група підготовлених дітей звітує про дібрані газетні, жур­нальні, телевізійні репортажі про ДТП; друга група називає при­чини й види ДТП.

3.Причини ДТП

На дощці записи:

Причини ДТП: Д — дорога, Т — транспортний засіб, П — пішохід.

Основні види ДТП: зіткнення, перекидання, наїзди на пішохода, велосипедиста, перешкоди.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Інформація вчителя

Життя людини, її здоров’я — це головне. У кожного воно одне. Втратити здоров’я або життя дуже просто й легко, а от повернути його іноді буває неможливо. Тому про це треба завжди пам’ятати. Кожен із вас іде вранці до школи, а після уроків повертається до­дому. Це — дорога до школи. Вибір такої дороги треба обдумати й обговорити з дорослими, щоб вони знали, де вас зустрічати, коли виникне потреба. Дорога ця повинна бути якомога безпечнішою, щоб за можливості не переходити вулицю або переходити її наймен­шу кількість разів по підземному чи регульованому переходу, щоб була ця дорога освітлена й люки всі були міцно закриті, а у дворах не було бездомних собак.

Як же вибрати саме такий безпечний маршрут? Виявляється, що просто. Кілька разів треба з мамою або татом пройти до школи різними маршрутами, підрахувати, скільки часу йде на кожен із них, які перешкоди є на шляху, скільки разів ви переходите дорогу й чи можна цього уникнути. Тоді вибираєте найбезпечніший марш­рут і ходите лише ним, щоб батьки знали, де вас зустрічати, коли раптом ви затримаєтесь у школі. Безпечна дорога — це життєва необхідність. І ваш маршрут повинні знати найближчі люди, щоб у разі необхідності надати допомогу.

 

Любіть себе та інших поважайте,

Своє життя й здоров’я бережіть.

І правильну дорогу вибирайте,

Якщо до старості бажаєте дожить.

Щоб не спізнитись, ви не поспішайте.

Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.

  1. Робота за ілюстративним матеріалом

Учитель пропонує розглянути малюнки й назвати причини можливих ДТП. Назвіть номери тих пішоходів, які порушують Правила дорожнього руху.

  1. Слово вчителя

– Порушення правил дорожнього руху пішоходами, пасажира­ми, водіями спричиняє дорожньо-транспортні пригоди. У разі таких ситуацій потрібно не розгубитися, заспокоїтися, оцінити ситуацію, покликати старших на допомогу і діяти згідно з обставинами.

Якщо автомобіль перевернувся, потрібно спробувати відкрити двері й вибратися назовні; відійти подалі вбік, поки він не вибух­нув; вибиратися слід через розбите вікно, лобове чи заднє (упершись спиною в сидіння і вдаривши п’ятами в кут вікна).

Якщо автомобіль упав у воду — вибиратися через розбите вікно. Якщо пожежа у автомобілі — негайно його покинути й відійти на відстань 15 м.

Першу допомогу надають до приїзду «швидкої». Тому однією з вимог дорожнього руху є наявність у водія аптечки. Розгляньмо, що обов’язково має бути в аптечці дорожнього транспорту.

  1. Знайомство із засобами дорожньої аптечки та їх призначеннями — демонстрування аптечки — (ілюстрація на с. 151 підручника ВоронцовоїТ. В.)

Склад дорожньої аптечки:

  • розчин йоду, «зеленка», перекис водню — для дезінфекції ран;

серцеві засоби (валідол, нітрогліцерин, корвалол, валокордин або настоянка валеріани);

  • засоби для перев’язки: стерильні й нестерильні бинти різні за­вширшки, марлеві серветки, вата, косинка перев’язочна, лейко­пластир, гумові медичні рукавички, ножиці;
  • джгут для зупинки кровотечі;
  • спеціальний засіб для штучного дихання.
  1. Робота в групах. Гра «Що зайве? Чого не вистачає?»

Об’єднання у дві групи.

Завдання: дослідити вміст аптечки та з’ясувати, що зайве й чого не вистачає. Записати.

Презентація групової роботи.

Узаємооцінювання.

  1. Руханка «Перешкоди» (під музичний супровід)

І варіант

У центрі класу — два стільці на відстані 1,5 м одне від одного. Учні заплющують очі й по черзі обходять ці перешкоди «вісім­кою». Той, хто зачіпає перешкоду, вибуває з гри. Інші знову стають у кінець черги. Виграє той, хто залишиться останнім.

У цю гру можна грати двома командами. Перемагає команда, яка зачіпає менше перешкод.

Руханка «Дорожній рух» (II варіант)

Об’єднайтесь у пари, станьте одне за одним. Домовтеся між со­бою, який транспортний засіб ви будете представляти: автомобіль, мотоцикл чи велосипед.

Той, хто стоїть попереду, заплющує очі. Він «транспортний засіб», а той, хто позаду, — «водій» (хто без пари — пасажир).

Завдання «водіїв» — керувати «транспортним** засобами» і сте­жити за іншими учасниками дорожнього руху. У рааі ДТП (зіткнен­ня чи наїзду) рух зупиняють.

З’ясуйте причину аварії (наприклад, «водія» відволікав паса­жир). Оцініть ризик для життя і здоров’я людей, Можливі матері­альні збитки.

VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота за підручником, с. ___
  • Як правильно переходити дорогу?
  • Де повинні ходити пішоходи?
  • Які дорожні знаки ви знаєте?
  • Як діяти, якщо ви стали свідком ДТП?
  1. «Інформація для роздумів»

На уроках здоров’я хотілось би здійснити з вами екскурсію до лікарні. Але річ у тому, що в лікарні немає й не може бути екскур­сантів. Приводять сюди дітей не для святковості, а для того, щоб лікувати. І виходить, як у тому прислів’ї: «Біди мучать, та розуму учать». Шкода, що вчення це запізніле. Дуже багато горя бачили й бачать лікарняні стіни. І не до веселощів, коли людина закована в гіпс.

Буйні розваги, нехтування правилами дорожнього руху за­кінчуються сумно. Тільки в лікарні вперше в житті починають розуміти, що:

  • здоров’я — ніщо, коли воно є,
  • здоров’я — все, коли його немає.

Це ж щастя, коли нічого не болить, коли можна вибігти на вули­цю, покататися на велосипеді. За рік в Україні гинуть понад 5 тисяч людей, понад 30 тисяч отримують травми. Ці цифри змушують за­думатись.

Сподіваюсь, мої слова принесуть користь, спонукають вас заду­матись і оцінити прекрасний дар, який називають здоров’ям.

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  • Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
  • Що найбільше запам’яталося?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (РІЗНОРІВНЕВЕ)

І рівень — опрацювати матеріал підручника, с.      .

ІІ рівень — скласти алгоритм дій надання першої долікарської допомоги в разі ДТП.

ІІІ рівень — творча робота (намалювати плакати, скласти вірші про значення здоров’я, здорового способу життя)

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

СКЛАД АВТОМОБІЛЬНОЇ АПТЕЧКИ В УКРАЇНІ ЗГІДНО З УКАЗОМ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

(Автомобільна аптечка — 1)

  1. Засоби для зупинки кровотечі, накладання пов’язок у разі травм:

1.1. Джгут для зупинки кровотечі — 1 од.

1.2. Бинт стерильний 5 мх 10 см — 1 од.

1.3. Серветки «Колетекс» з хлоргексидином 6×10 см — 2 од.

1.4. Серветки «Колетекс» кровозупиняючі з фурагіном 6×10 см — 2 од.

1.5. Пакет перев’язувальний стерильний — 1 од.

1.6. Лейкопластир у рулоні 5 смх5 м — 1 од.

1.7.Пластир бактерицидний 2,3×7,2 см — 4 од.

1.8 Косинка медична перев’язочна 50×50 см — 1 од.

  1. Антисептичні засоби:

2.1 Розчин йоду 5 %-ий — 10 мл — 1 фл.

  1. Знеболювальні та серцеві засоби:

3.1: Бутарфанолатартрат 2 %-ий 1 мл. у шприц-тюбику — 2 од.

  • Нітрогліцерин 1 %-ий у капсулах (0,0005) — 20 капс.
  1. Додаткові засоби:

4.1 Ножиці з тупими кінцями — 1 од.

4.2 Рукавички медичні № 8 із поліетилену — 1 пара.

4.3 Плівка (клапан) для проведення штучної вентиляції леге­нів — 1 од.

4.4 Сульфацил натрію 20% 1 мл, шприц-тюбику — 2 од.

4.5 Шпильки англійські — 6 од.

  1. Інструкція — 1 од.
  2. Футляр для аптечки — 1 од.

Необхідно своєчасно поповнювати або замінювати лікарські за­соби після їх використання чи закінчення терміну дії.

Завантажити: Перша допомога в разі ДТП (6 клас. Основи здоров’я) (Розмір: 25.7 KB, Завантажень: 76)
  
Теґи
Back to top button
Close