Освіта і право

Освітній омбудсмен: “Усі сидять, дзвінок – для мене, а не для вас!” – це булінг

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов зазначив, що ані діти, ані батьки, ані вчителі не сприймають величезну кількість фактів булінгу як булінг. Бо “так заведено”.

Про це він розповів в інтерв’ю ZN,UA. 

Наприклад, якщо вчитель наприкінці уроку каже: “Усі сидять, дзвінок – для мене, а не для вас!” – це булінг.

“Це зазіхання на право дитини на відпочинок. Школяр працює більше, ніж дорослі, бо в нього у школі 6-7 уроків, потім ще домашнє завдання години на три-чотири, дорога зі школи, гуртки… Тобто фактично в дитини робочий день 11-12 годин чи й більше. І відбирати в неї право на відпочинок – це булінг. Учитель має так спланувати урок, щоб відпустити дітей чітко під дзвінок”, – зазначив Сергій Горбачов.

Так само булінгом є і те, що дитину не відпускають у туалет на уроці.

“Це вже не просто булінг, а фізичне знущання, яке може завдати шкоди здоров’ю”, – зауважив він.

“Із прикладів, наведених вище, можна зробити висновок, що вчителі тільки про те й думають, як “булити” дітей. Насправді це абсолютно не так: більшість учителів – відповідальні люди, професіонали своєї справи, які доброзичливо ставляться до дітей. Але, на жаль, інколи у школах трапляються випадки, коли вчитель провокує булінг, поділяючи учнів на улюбленців та аутсайдерів, навішує на них ярлики, чим створює конфліктну ситуацію в дитячому колективі та загострює її. Або навіть сам учитель може булити дитину”, – додав омбудсмен.

Та ініціаторами булінгу бувають не лише вчителі, а й діти, і батьки. До прикладу, історію про торт, яким не пригостили дівчинку, бо її мама не здала на нього гроші.

На думку Сергія Горбачова, закон про булінг ще потрібно доопрацьовувати, але він зробив дуже важливу справу – привернув увагу суспільства до цього явища й показав, що, власне, відбувається.

Нагадаємо, щоб стати вчителем, педагогічна освіта є необов’язковою – новація Закону “Про повну загальну середню освіту”.

  
Back to top button