Перерва

Нова система оцінювання знань учнів в Ірландії

Дві профспілки освітян Ірландії, Асоціація вчителів середньої школи (ASTI) і Профспілка вчителів Ірландії (TUI), проведуть голосування серед своїх членів щодо нової пропозиції з врегулювання шкільних екзаменів молодшого циклу.

Очікується, що голосування відбудеться не раніше осені. Хоча останні пропозиції можуть зустріти супротив з боку деяких членів, їх підтримка президентом ASTI Філіпом Ірвіном та президентом TUI Геррі Квіном матиме вирішальне значення.

Напередодні новий пом’якшений пакет реформ був узгоджений між міністром освіти Джейн О’Салліван і профспілковими лідерами. На початку травня профспілки попередили, що подальші акції протесту будуть неминучими, якщо міністр продовжуватиме наполягати на пропозиціях, які не мають підтримки вчителів.

Вчителі припиняють усі акції протесту після того, як Уряд переглянув свої плани щодо реформ молодшого циклу. Під час довготривалого спору тільки в цьому навчальному році вчителі двічі вдавалися до страйків: 2 грудня та 22 січня.

Профспілкам вчителів вдалося здобути перемогу у суперечці щодо оцінювання учнів. Початково міністерство пропонувало, щоб вчителі оцінювали своїх власних учнів після завершення молодшого шкільного циклу.

Сьогодні відповідні екзамени, як правило, проводяться після завершення трьох років навчання у середній школі та оцінюються Державною екзаменаційною комісією. Зазвичай учні здають від 9 до 13 предметів – у тому числі обов’язково – англійську, ірландську мови і математику.

У 2012 році тодішній міністр освіти Руарі Квінн запропонував повністю замінити традиційні екзамени оцінюванням учнів самими вчителями на підставі навчання в класах. Проти цього виступили профспілки, які вважають, що відміна традиційної системи зруйнує цілісність всього процесу. ASTI та TUI заявили, що зовнішнє оцінювання захищає стандарти, забезпечує рівність, якість та справедливість.

Минулого року профспілка ASTI передала міністру освіти петицію з десятьма тисячами підписів проти пропонованої реформи.

У намаганні знайти вихід з тупикової ситуації, новий міністр О’Салліван запропонувала компроміс: збереження традиційних іспитів, які даватимуть 60% загальної оцінки, та їх доповнення оцінками вчителів.

У результаті переговорного процесу на початку цього року пропозиції були ще більш пом’якшені – пропонувалося, щоб результати обох видів оцінювання з’являлися у сертифікаті, але не додавалися.

Відповідно то сьогоднішніх узгоджених пропозицій, які виносяться на голосування членів профспілок, оцінювання в класах буде відбуватися, але не заноситиметься у сертифікат. Вчителі погодилися оцінювали своїх учнів в кінці другого та третього року навчання в середній школі, але результати тільки повідомляти батькам у рамках більш широкого інформування про успіхи їх дітей в школі.

Однак, коли пропозиції були оприлюднені повністю, виявилося, що учні також самі писатимуть звіти Державній екзаменаційній комісії. Учні опишуть, чого вони навчилися, наприклад усній презентації, чи проекту, і отримають оцінку за свій звіт, яка стане частиною екзаменаційного процесу.

Крім шкільної оцінки та написання звіту, учні також складатимуть екзамени в червні, хоча вони будуть в цілому коротшими, ніж теперішні екзамени.

Першими зміни відчують на собі ті, хто зараз перебуває на першому році навчання в середній школі – вони отримають свої перші оцінки за новою системою в наступному році.

Експерти вважають, що нова система оцінювання знань учнів дозволить позбавитися від зазубрювання єдиного набору письмових екзаменів в кінці трьохрічного циклу.

Back to top button