Навчання в групі більш ефективно, ніж поодинці
Команда вчених з США та Канади дійшла висновку, що соціальна взаємодія сприяє систематизації та вдосконалення нових знань і навичок.
Соціальна активність і згуртованість має вирішальне значення для розвитку більш складних технологій і культурних знань. Слід звернути увагу, що в даному випадку термін «соціальні мережі» має своє первинне значення, не прив’язане до інтернету.
У ході досліджень учасникам було запропоновано освоїти зовсім незнайоме заняття – редагування цифрових фотографій, а також малювання фігур і зав’язування вузлів в графічному редакторі. Після навчання учасники мали передати свої знання іншим людям.
Розділивши добровольців на дві групи, фахівці пояснили правила навчання. В одній групі кожен учень отримував знання від одного вчителя, а потім передавав свій досвід іншому учню з наступного «покоління». А в другій групі діяло інше правило: учні нового «покоління» вчилися у людей, що представляють попереднє «покоління» учнів, причому нові знання вони осягали колективно. У результаті через таке коло навчання пройшли десять «поколінь» учнів.
Як з’ясувалося, найбільш ефективний метод навчання продемонстрували саме групові заняття. А ось передача придбаних навичок від одного вчителя до одного учня показала не найкращий підсумок: частина знань і умінь просто утратилась. Групи же, де учасники могли колективно освоювати нову для них діяльність, робили менше помилок і навіть розширили свої пізнання.