МОН: відбулася прес-конференція щодо змін у середній освіті за підсумками 2014 року

У четвер, 25 грудня, заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський провів прес-конференцію з питань дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти за підсумками 2014 року.

Павло Полянський зазначив, що цьогоріч пріоритетами роботи МОН в рамках названих складників освіти були: дебюрократизація школи та педагогічна свобода вчителя, внесення змін до навчальних програм, рішення на користь українських школярів і дошкільнят, зважаючи на тимчасову окупацію Росією Криму і російсько-українську війну, а також робота над проектом нового рамкового Закону «Про освіту».

Павло Полянський наголосив, що Міністерство, запроваджуючи зміни, взяло собі за правило будь-які освітні зміни попередньо обговорювати з експертним середовищем та громадянським суспільством, враховуючи, чого першою чергою потребують учні, батьки, вчителі та студенти.

Дебюрократизацію школи було розпочато відразу в березні – за цей рік МОН скоротило звітні документи на більше, ніж 1500 показників. Адже педагог не має бути перевантаженим масою невластивих йому і не передбачених законодавством функцій, що відволікають його від основного завдання – навчати дітей. «На чергову вимогу подати непередбачений законодавством звіт чи оформити план-конспект уроку за певною формою – вчителі мають проявити громадянську позицію і поставити просте запитання: на підставі чого від нього вимагають те чи інше», – додав заступник Міністра.

Також було впроваджено низку тактичних змін у змісті середньої освіти, головною метою яких є розвантаження навчального процесу для учнів та педагогів. Окрім того, було розпочато новий, в електронній формі, відбір підручників безпосередньо шкільними вчителями, поєднано ДПА і ЗНО з української мови та літератури, накладено мораторій на перевірку шкіл та інші кроки. Концептуальне реформування шкільної освіти, її змісту і структури, закладається до нового рамкового Закону «Про освіту» й буде відбуватися уже в його рамках. Його розробляли не чиновники МОН, а група громадських експертів впродовж 4 років. Ця робота на завершальному етапі й невдовзі проект буде презентований суспільству для обговорення.

Окрім того, впродовж року Міністерство зробило все необхідне, щоб українські школярі з тимчасово окупованого Криму та Донбасу, де тривають бойові дії, могли завершити навчання в будь-якій школі України та отримати державний документ про освіту.

Заступник Міністра проінформував, що станом на сьогодні у Донецькій області на підконтрольній українські владі та армії території функціонують 553 дитсадки і 601 школа. У 23 школах області організовано дистанційне навчання засобами Інтернет-мережі. 10 700 дітей шкільного і дошкільного віку є внутрішньо переміщеними з Донецької області. У Луганській області функціонують 210 дитсадків і 315 шкіл. Серед внутрішню переміщених осіб – 3 800 дітей. Навчальний рік на окупованих територіях офіційно не розпочався до сьогодні у 510 дитсадках та 462 школах Донецької області, а також – у 338 дитсадках та 363 школах Луганської області.

У другій частині прес-конференції Павло Полянський відповів на запитання журналістів та представників громадських організацій.

(пропонуємо переглянути презентацію)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*