Малюки мають соціальні навички вже у 7 місяців – дослідження

Діти у віці 7 місяців вже мають основні соціальні навички і розуміють, що саме роблять їхні батьки.
Дослідження з’ясувало, що такі малі діти можуть не лише спостерігати, а й розуміти соціальну взаємодію, пише The Daily Mail.

“Це важлива новина — малюки можуть розуміти те, що вони бачать. Є прямий зв’язок між спогляданням за діями інших, розумінням, що саме ті роблять, та навчанням діяти так, як вони”, — розповіла співавтор відкриття Аманда Вудворд з Університету Чікаго.

Спільний проект нейробіологів та психологів розвитку відстежував, як дитячий мозок обробляє дії інших людей.

Дослідження провели за участі 36-ти семимісячних малюків, кожному з яких вдягали капелюха з електроенцефалографом, котрий вимірював мозкову активність.

Під час експерименту малюк спостерігав, як актор обирав одну чи іншу іграшку. Одразу після цього дитині також дозволяли обрати одну з тих самих іграшок.

Процедуру повторювали 12 разів.

Робота мозку дитини передбачила, як вона відповідатиме на поведінку актора.

Діти копіювали дії актора, як тільки їм давали іграшки.

Коли немовлята задіювали свою рухову систему, спостерігаючи, як актор хапав одну з іграшок, вони згодом наслідували його дії.

Коли діти не імітували дії актора, у мозку не було помітної активації рухової системи — у цей час малюки просто спостерігали.

Науковці використовували енцефалограму, щоб простежити одну компоненту активності мозку — десинхронізацію активності мю-ритму, яка характерна для роботи кортексу у дорослих.

Як і дорослі, малі діти демонстрували відповідь, коли діяли самі чи спостерігали за вчинками інших. Тому дослідники припускають, що рухова система може відігравати роль у сприйнятті дій навколо.

“Це дослідження каже нам: до половини першого року життя малюки починають розуміти, що люди діють навмисне —обирають саме цю іграшку, а не іншу, бо хочуть взяти саме її”, — заявила Хелен Тагер-Флусберг, професорка психології та вивчення мозку у Бостонському університеті, яка ознайомилася з результатами експерименту.

“Тепер ми розуміємо, що дитина залучається не лише до спостережень за діями інших, а й активізує рухову систему, обираючи ту саму іграшку, яку перед цим обрав дорослий”, — додала вона.

Тобто вчені розпізнали нейронні процеси, котрі є ознакою розумної соціальної поведінки у дітей.

Також це доказ того, що рухова система у дітей передбачає імітацію дій інших, так само, як і розуміння мети цих дій і цілей людини.

Дослідження опубліковано 12 квітня у журналі Psychological Science (“Психологічна наука”).

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*