Посібники-Книги

Комікс-блокбастер про козаків

Комікс-блокбастер про козаків
Комікс-блокбастер про козаків
В Україні з’явиться перший комікс-блокбастер, головними персонажами якого стануть козаки. Автор графічного роману «Даогопак» Максим Прасолов переконаний, що країна потребує національних супергероїв. А українська історія, викладена у коміксах, стане зрозумілішою. Тим часом на українському книжкового ринку коміксів поки що обмаль.

Максим Прасолов поставив перед собою завдання не просто створити тритомний комікс-блокбастер, а й представити його як елемент сучасної української культури. Щоб це зробити, він вирішив звернутися до козацького періоду української історії.

«Це книга про взаємодопомогу, про любов до власної країни, про вміння творити історію. Ми наче мисливці вирушили до дрімучих лісів історії і там збирали тонке павутиння наших міфів, магії, співучу іронію кобзарів і наполегливість бойової підготовки характерників. Ми виткали полотно історії образами нових супергероїв. Ми вважаємо, що супергерої нам вкрай необхідні, тому що наша культурна спадщина переповнена героями, які чекають на вихід у світ», – розповідає Максим Прасолов.

Колись японські творці аніме зробили із ніндзя і самураями те ж саме, стверджує автор. Інший приклад – вестерни, в яких відбувається популяризація ковбоїв та індіанців, хоча історично їх розділяють десятиліття.

«Те ж саме роблять китайці з кунг-фу, яке вони представляють набагато стародавнішим, ніж воно насправді є. Це питання модернізації міфу та культури. Це те що роблять усі розвинуті нації. І це абсолютно нормально і абсолютно правильно – робити це з реальною історичною спадщиною, що існує в Україні», – переконаний Максим Прасолов.

Робота над першим томом комікс-блокбастеру тривала рік. Його і представлять в жовтні на Книжковому Арсеналі у Києві. Ілюструє пригоди козаків український художник Олексій Чебикін. Він запевняє, що знає героїв блокбастеру досконало, адже разом із автором чотири місяці працював над їхніми образами, пластикою та характерами. У романі є і головний герой – «універсальний козак» Олесь, що проходить вишкіл на характерника у січовій академії, і головний злодій – візир, що прагне захопити владу. Є і жіночі образи – наприклад, своєрідна алюзія на Роксолану, а також – японська дівчинка, через яку, власне, у творі та з’являється даоська тематика. Не обійшлося у першому томі і без інтриг, які розкриються у наступних частинах коміксу.

Робити традиційну казку про українців, а також турків та поляків від початку відмовилися, розповідає Олексій Чебикін. Він стверджує, що у творі відсутні національні протиставлення.

«У нас навіть турецький султан не змальований агресивно. Він не є у стані війни з козаками чи з поляками. Здається, історично це був Сулейман Третій, що за час свого правління ні з ким не воював, а займався звеличенням Османської імперії, будував академії і займався просвітництвом», – розповідає художник. ​​

«Даогопак» – не єдиний історичний комікс, який з’явиться в Україні цієї осені. На Форумі видавців брати Капранови збираються представити всю історію України в одному коміксі. Віталій Капранов стверджує, що переведення будь-якої інформації на рівень картинок робить її зрозумілішою.

«Сьогоднішня українська історія – це перелік князів, а потім – перелік гетьманів. Розібратися в них неможливо. І якщо вдасться виструнчити історію в комікс та нанизати її на одну стрижневу ідею – «Чому ж українці все-таки збереглись?», то новий погляд на історію буде створено», – вважає письменник.
Українських видавців комікс лякає

Для українського книжкового ринку комікс поки що – дивина. Людей, що професійно займаються мальованими історіями в Україні чимало, однак для вітчизняного читача вони залишаються невідомими. Яскравий приклад – художник Ігор Баранько. Його графічний альбом про козака Максима Осу з’явився спочатку у Франції, Польщі та Росії і лише минулого року – в Україні, розповідає художник та карикатурист Ігор Бежук. «Багато видавців просто бояться зв’язуватися з коміксом, кажуть, наче у нас немає культури коміксу», – зауважує він.

Тим не менш, Ігор Бежук стверджує, що бажання малювати на історичну тематику – результат понад двадцяти років незалежності. Мовляв, попри все, митці починають розуміти, що у нас є про що малювати.

Джерело: radiosvoboda.org

Back to top button