Колегія МОН обговорила реформування ЗНО та зміни до розвантажених навчальних програм для 4 класу

1 грудня під головуванням Міністра освіти і науки Сергія Квіта відбулося засідання колегії МОН, на якому розглянули питання імплементації Закону «Про вищу освіту», рівень навчальних досягнень випускників шкіл за результатами ЗНО та основні напрямки реформування системи, зміни до розвантажених навчальних програм для 4 класу та навчальної програми з математики для 7 класу, стан розвитку фізичного виховання у ВНЗ ІІІ-ІV р. ак. України, призначення стипендій Президента України та нагородження працівників галузі освіти і науки державними нагородами України.

Директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук поінформував про результати зовнішнього незалежного оцінювання, які цього року продемонстрували випускники шкіл. За даними Українського центру якості освіти, у 2014 році результати абітурієнтів були невисокими, що, на думку директора УЦОЯО, свідчить і про невисокий рівень знань випускників шкіл. До того ж, результати ЗНО випускників із сільської місцевості ще нижчий, ніж загальної категорії абітурієнтів. Також Ігор Лікарчук наголосив, що для учнів важче виконувати завдання, які потребують застосування своїх знань, і набагато легше, де ці знання треба лише відтворити. Загалом, у порівнянні з попереднім роком підвищення рівня знань абітурієнтів не відбулося. Однак сьогодні для покращення якості освіти потрібні комплексні заходи, у тому числі – й реформування системи ЗНО. Зокрема, директор УЦОЯО запропонував три основні напрямки змін:

– розширення використання системи ЗНО, бо сьогодні це лише на етапі вступу до вишів;

– нові технологічні засада проведення ЗНО – а саме комп’ютерне тестування;

– удосконалення змісту ЗНО.

Після спільного обговорення учасники засідання внесли пропозиції щодо стратегічних кроків, з яких уже можна розпочинати реформування системи ЗНО: зокрема, включити до тестів творчі завдання, які б виявляли креативні здібності та вміння учнів, запровадити тести на загальну навчальну компетентність, а також – розпочати створення навчальних екзаменаційних центрів для вчителів.

Особливо активною була дискусія щодо питання розвантажених навчальних програм для школярів 4 класу, яку ініціювала член Колегії Іванна Коберник. Вона зазначила, що з програми української мови для 4 класу вилучені низка тем, які є важливими для вивчення дитиною. Заступник Міністра Павло Полянський пояснив, що робоча група вилучала ті теми, які повторюються в інших навчальних програмах для 4 класу або в навчальних програмах 1, 2, 3 класів чи 5-го і 6-го класів, тому діти все одно їх вивчають (зокрема, в програмі з української мови для 4 класу були вилучені теми, які вивчаються у предметі «Я у світі» – «Національні основні символи держави», «Внесок українців у винаходи людства, інші досягнення» тощо ).

Також Павло Полянський поінформував, що ці зміни до навчальних програм не є реформою, а тактичними кроками, викликані нагальною необхідністю та численним зверненнями батьків розвантажити дітей від надмірного навчального процесу. «А вже реформаторські кроки щодо навчальних програм, які розроблятимуть для всієї загальноосвітньої школи, ми розпочнемо із затвердженням Концепції розвитку освіти в Україні на 2015-2025 рр. та прийняттям нового Закону «Про освіту», над яким зараз триває робота», – зазначив Павло Полянський.

Першочергове розвантаження навчальних програм для 4 класу і навчальної програми з математики для 7 класу пов’язане і з тим, що вже найближчим часом буде оголошено конкурс нових підручників саме для цих двох класів, тому нові підручники мають відповідати вже новим, розвантаженим програмам. Було наголошено, що зміни до цих навчальних програм запроваджені винятково шляхом вилучення складних тем для школярів, аби привести програми у відповідність до вікових особливостей дитини, а також тих тем, що дублюються в інших предметах; нічого нового до програм не додавали. Павло Полянський зазначив, що над розвантаженням програм працювали науковці Національної академії педагогічних наук, вчителі-практики та психологи. Загалом, до змісту внесено 201 зміну. Додаткові зміни до навчальних програм, які під час обговорення запропонували члени Колегії, будуть розглянуті на засіданні робочої групи 4 грудня.

Активну участь в обговоренні питань також брали голова Комітету ВР з питань науки і освіти Лілія Гриневич, ректор Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут» Михайло Згуровський, голова Асоціації керівників шкіл м. Києва Юрій Шукевич, ректор Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна Віль Бакіров, ректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка Леонід Губерський, Іванна Коберник, заступник голови ГО «Батьківський контроль», голова Громадської ради при Міністерстві освіти і науки України Галина Усатенко тощо.

Рішення Колегії МОН разом із запропонованими механізмами покращення якості освіти за обговореними напрямками буде розміщене на веб-сайті Міністерства освіти і науки.

Міністерство освіти і науки України

1 грудня під головуванням Міністра освіти і науки Сергія Квіта відбулося засідання колегії МОН, на якому розглянули питання імплементації Закону «Про вищу освіту», рівень навчальних досягнень випускників шкіл за результатами ЗНО та основні напрямки реформування системи, зміни до розвантажених навчальних програм для 4 класу та навчальної програми з математики для 7 класу, стан розвитку фізичного виховання у ВНЗ ІІІ-ІV р. ак. України, призначення стипендій Президента України та нагородження працівників галузі освіти і науки державними нагородами України. Директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук поінформував про результати зовнішнього незалежного оцінювання, які цього року продемонстрували випускники шкіл. За даними Українського центру…

Оцінити

0

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*