Гриневич: Міністерство освіти і науки підтримуватиме приватні вищі навчальні заклади, що надаватимуть якісну освіту

«Освіта – не заради освіти, а заради громадянина, який має скористатися всіма можливостями, щоб постійно розвиватися і здобувати все вищі рівні освіти». На цьому наголосила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час зустрічі з представниками приватних закладів освіти, що відбулася в Європейському університеті 18 жовтня 2016 року.

Міністр підкреслила значення приватного сектору в системі вищої освіти, що дає альтернативу державній та свободу вибору університетів вступникам. «Приватний сектор освіти першим може гнучкіше запроваджувати будь-які освітні інновації, реагувати на потреби своїх студентів», – зазначила Лілія Гриневич.

За словами Лілії Гриневич, сьогодні приватні заклади долають виклики, що постали перед вищою освітою у зв’язку з демографічним спадом. Зі свого боку, Міністерство в межах своїх повноважень та законодавчого поля буде підтримувати приватну освіту та ті заклади, які забезпечують якісну освіту.

Так, в проекті закону «Про освіту», який вже проголосований парламентом у першому читанні, є поле для розвитку сектору приватної вищої освіти – освіта для дорослих. «Суспільство і ринок праці ставлять багато додаткових вимог до освіти. І саме система приватної освіти може виявитися найбільш гнучкою до цього», – додала Міністр.

Сьогодні Міністерство освіти і науки працює над створенням механізму для впровадження норми Закону України «Про вищу освіту» щодо спрямування державного замовлення в приватні вищі навчальні заклади за принципом «місце йде за вступником». «Цілком природньо, коли дитина з належними результатами ЗНО з палітри вищих навчальних закладів може обирати приватний ВНЗ, а до обраного нею закладу підуть кошти на навчання цієї дитини», – зазначила Лілія Гриневич.

Міністр повідомила про стан імплементації Закону України «Про вищу освіту». За словами Лілії Гриневич, впровадження нового закону ускладняється цілою низкою проблем. По-перше – недостатньою нормативно-правовою базою, по- друге – суперечностями в законодавстві, що потрібно виправляти через внесення змін до цього закону. По-третє – процес імплементації ускладнюється опором академічного середовища. Наприклад, студенти мають право на вибірковість частини курсів , що також породжує не тільки конкуренцію між викладачами, а зустрічає спротив тієї їх частини, які звикли мати свої гарантовані години і свої конкретні курси.

Лілія Гриневич закликала представників приватних вищих навчальних закладів відповідально ставитися до надання освітніх послуг, що, своєю чергою, впливає на репутацію приватної освіти.

Міністр освіти і науки України дала доручення включити представників приватних вищих навчальних закладів включити до складу робочої групи, що працює над розробкою концепції юридичної освіти.

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*