1 клас. Тематичні тижніУсі уроки початкова школаФайли

Рухливі ігри до теми дня

Автор: Пестич Галина Миколаївна

Навчальний заклад: Комишнянська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Рухливі ігри до теми дня

Як дитина бігає і грається, так її здоров’я усміхається» – говорить народна мудрість. Чим більше дитина рухається, тим краще росте і розвивається. І тому «ліками» від обмеження рухової активності – є саме рухливі ігри. Вони є універсальним засобом у фізичному вихованні дітей.

Молодший шкільний вік – важливий період фізичного виховання дітей, коли виробляється їхня постава, розвиваються основні фізичні якості (сила, витривалість, спритність, гнучкість), формуються і вдосконалюються рухові вміння і навички.

Дослідження гігієністів, фізіологів і педагогів свідчать про те, що рух є природною потребою дітей. Обмеження м’язової діяльності не тільки затримує фізичний і розумовий розвиток дитини, а й призводить до наступних труднощів щодо оволодіння тією або іншою життєво-необхідною навичкою. Діти, які мало рухаються і недостатньо бувають на свіжому повітрі, ростуть хворими, вередливими. Вони не впевнені в своїх силах, погано вчаться. Допомогти їм можуть фізичні вправи, рухливі ігри, фізичні хвилинки, рухливі перерви, виконання яких підвищить рівень обміну речовин і діяльність усіх найважливіших функціональних систем організму. Ось чому режим дня має передбачати якомога більшу рухову активність школяра. Неможливо переоцінити роль рухливих ігор у позаурочній роботі. Вони допомагають підвищити працездатність молодших школярів, подолати втому.

Мета даної розробки:

сприяти формуванню фізичної активності молодших школярів, активізувати роботу вчителів на зміцнення здоров’я майбутнього покоління, забезпечити  різнобічний розвиток дітей під час занять рухливими іграми.

Завдання: підібрати рухливі ігри, відповідно темі дня, описати зміст їх проведення, наповнення матеріалами, встановити відповідність рухливої гри саме вибраній темі, показати оздоровче, освітнє, виховне, значення гри, познайомити з методикою проведення рухливих ігор.

Серед основних нововведень для учнів 1 класу є введення інтегрованого курсу «Я досліджую світ», який включає певні освітні галузі, зокрема здоров’язбережну галузь. Окремо в розкладі будуть уроки фізкультури, але й вони будуть поєднуватися з інтегрованим курсом за допомогою міжпредметних зв’язків. Тому на початку першого уроку практикуватиметься, так зване ранкове коло, де діти зможуть проявляти також і свою рухову активність, тобто гратимуть в рухливі ігри.

Крім того, між другим і третім уроком проводитимуться рухливі ігри, зазвичай надворі.

Щоб досягти результативності коли ми плануватимемо тематичний день, важливо пам’ятати, що обираючи тему ми записуємо все що знаємо про неї і щоб виникла цілісна картина сприйняття, позитивний, фізіологічний і емоційний вплив на дітей підбираємо рухливі ігри. Це перше правило. Вибір гри залежить і від наявності інвентарю в школі та обладнання.

Для проведення ігор важливо підготувати місце для гри. Учитель завжди повинен пам’ятати про правила техніки безпеки учнів під час проведення рухливих ігор на свіжому повітрі. Обов’язковим є – оголошення назви гри, кількість гравців, їх розміщення, вибір ведучих (при потребі). Якщо потрібний поділ на команди вчитель це може робити різними способами.

  • На власний розсуд;
  • шляхом розрахунку;
  • при виборі капітанів;
  • за допомогою лічилок.

Прикладами таких лічилок можуть бути

  1. Ниточка, голочка,
    Синя соколочка,
    Щука, карась,
    Виходи князь.
  2. Покотило, покотило,
    По дорозі волочило,
    Сонце, місяць і зірки,
    А жмурити вийдеш ти.

Гру потрібно своєчасно закінчити. Це відбувається за сигналом вчителя, який по завершенні називає кращих, або переможців чи команду – переможця, при цьому , не забуваючи, проговорити про бажання досягти ще кращих результатів. Пропоную підбірку рухливих ігор, що можна використати обравши тему дня.

Тема дня.  Горобці

Рухлива гра. Горобці-стрибунці.

Накреслити на майданчику коло діаметром 6-8 м. Діти, крім ведучо­го, зображають «горобців» і розміщуються за колом. Ведучий — «вели­кий птах» — стає у центрі кола.

За командою вчителя: «Гру почали!» «горобці» стрибають на одній нозі в коло та вистрибують з нього. «Великий птах», бігаючи в колі, не дає «горобцям» збирати «зерна» і «дзьобає» їх (торкається рукою учнів, дітей, які пере­бувають у колі). «Горобець», якого дзьобнув «великий – птах», виходить із гри. «Горобці» намагаються якнайбільше побути в колі, ухиляючись від «великого птаха» .

Найбільш спритними вважаються ті, яких ведучий жодного разу не

торкнувся рукою.

Тема дня. Тварини.

Рухлива гра. Земля, Вода, Повітря, Вогонь.

Всі стають у коло, а ведучий — посередині. Він кидає кому-не будь з дітей м’яча, вимовляючи при цьому одне із слів: «земля»,          «вода»,«повітря», «вогонь». Якщо ведучий сказав «земля», то гравець, що впіймав м’яча, повинен швидко назвати якусь тварину. На слово «вода», треба назвати рибу, на слово «повітря» птаха. Якщо ведучий скаже «вогонь», усі, махаючи руками повинні окрутнутися на місці, не уважні вибувають із гри.

Тема дня. Кольори.

Рухлива гра. Що я бачу.

(Гра німецьких дітей.)

Хтось один виходить на середину утвореного гравцями кружка, якусь мить роззи­рається, а тоді голосно вигу­кує: «Жовте!» Всі намагаються відгадати, що саме під словом «жовте» малося на увазі. Здає­ться, поблизу нічого такого немає. Коли ж ні — он із густої трави ледь визирає кульбабка. Хто перший побачив її і назвав, той міняється місцем з гравцем, що стояв у центрі кружка.

Після цього гра на кольори триває.

Тема дня . Хліб.

Рухлива гра. Коровай.

У землю зернятко посадим, дуже маленьке воно.

(Діти сідають навпочіпки, згортаються грудочкою, ховають голо­ву в коліна.)

А як сонечко пригріє, проросте моє зерно.

(Дуже повільно, ніби паросток, діти починають підніматися, іміту­ючи зерна, які проростають.)

Вітер хмари пригнав і водички нам дав…

(Діти нахиляються праворуч, ліворуч, вперед і назад із піднятими вго­ру руками.)

Пожне косар зерно та й змеле його.

(Діти імітують рухи косаря, махаючи руками поперед себе.)

А господиня з борошна спече нам пирогів.

(Діти «місять тісто», «печуть пироги».)

І великий коровай Нам на радість роздавай!

Тема дня «Бджілка».

Рухлива гра «Бджілка».

Для цієї гри знадобляться обручі. У ній беруть участь 6-7 дітей- «бджілок».

Кількість обручів-«хатинок» — 5—6, тобто на 1 менше. Обручі розкла­дають по колу. Бджілки йдуть по колу, промовляючи:

Бджілка літає серед квіток,

У вулик збирає добрий медок.

Промовляючи текст, діти водночас імітують рухи бджоли (так, як вони собі це уявляють). На останньому слові гравці намагаються зайняти будь-яку хатинку, в яку стають у заздалегідь визначену позицію, що відповідає правильній поставі. Бджілка, яка залишилася без хатинки, обходить усі обручі, оглядаючи гравців. Помітивши гравця, у якого неправильна постава, бджілка звертається до нього з такими словами: «Не у свій дім влетів, дружок, це мій теремок». Після цих слів госпо­дар вибігає із хатинки й біжить по зовнішньому колу в один бік, а «без­домна» бджілка — у протилежний. Той, хто першим оббіжить коло, займає хатинку й стає її господарем. Гра продовжується.

Тема дня. Їжак.

Рухлива гра «Їжак»

У гру грають на майданчику. Вибирають «їжака», в якого є футбольний чи волейбольний     м’яч. Усі інші учасники гри розбігаються по майданчику.

«Їжак» веденням і ударами ногою по м’ячу намагається влучити в когось із гравців. Той, у кого він влучив, отримує штрафну букву — «ї», вдруге — «ж» і т.д. Гравець, який набирає штраф­ні картки, з яких складається слово «їжак», стає ведучим.

Тема дня. Овочі.

Рухлива гра. Збір кавунів (гарбузів)

У гру грають 2-3 команди,  вишикувані в одну шеренгу.

Команди використовують «кавуни» (набивний м’яч масою 2-4 кг). Для кожної команди креслять лінії початку і закінчення команди. Гравці шикуються в одну шеренгу з таким інтервалом, щоб перший учасник стояв на лінії початку, а останній — на лінії закінчення (учитель кожну команду розмикає на витягнуті руки у сторони і таким чином визначає лі­нії початку і закінчення команд). Гра розпочинається з передачі «кавуна» (м’яча) з правого флангу на лівий, а потім з лівого на правий (учитель оголошує кількість разів передачі «кавуна» з одного флангу на другий).

Варіанти гри:

а) учасник з лівого флангу перебігає на правий фланг, і передача м’яча (збір кавунів) продовжується;

б) збір (передача) «кавунів» по колу (2-3 рази).

Відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти Нової української школи кожен тиждень і день мають бути тематичними. Тому запропоновані теми дня можна використати розглядаючи у різних галузях, зокрема і у здоров’язбережувальній. Що дасть змогу пожвавити навчальний процес та позбавити дітей від перевтоми за допомогою рухливих ігор.

Завантажити: Рухливі ігри до теми дня + Сертифікат (Розмір: 321.0 KB, Завантажень: 219)
Back to top button