Перерва

Більшість українських шкіл все ще не мають безбар’єрного доступу

За даними статистики, 74% загальноосвітніх навчальних закладів в Україні (11560 шкіл) мають безперешкодний доступ для дітей з інвалідністю, але тільки до першого поверху. З них пандусами забезпечено 69% (10781 школа), кнопками виклику 23% (3664 школи), інформаційними вказівниками 18% (2864 школи). Спеціально обладнані туалети для дітей з інвалідністю мають менше 5% шкіл (746). Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

«Сьогодні, за статистикою з областей, близько 74% всіх шкіл в Україні забезпечені безбар’єрним простором, але лише до першого поверху. Що це означає? Що в цих закладах є безбар’єрний доступ до будівлі, пандус або підйомник на вході чи кнопки виклику допомоги, у деяких випадках інформаційні таблички. Проте якщо розглядати статистику доступності шкіл до другого і вище поверху, то її мають лише одиниці. Тобто більшість наших шкіл фактично не пристосовані для дітей з інвалідністю в повному обсязі, і у підсумку ці діти не мають можливості комфортно відвідувати звичайні школи. Це потрібно змінювати!» – сказав заступник Міністра.

При цьому він зауважив, що в даному питанні є великий прогрес, відзначивши успішність впровадження проекту благодійного Фонду Порошенка та його голови Марини Порошенко зі створення інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) для дітей з особливими освітніми потребами та реалізацію проекту «Новий освітній простір», одним із головних принципів якого є безбар’єрність та інклюзія.

За останні 2 роки кількість закладів загальної середньої освіти з інклюзивними класами була збільшена у 2,5 раза – до 3788 шкіл у 2018 році. А кількість учнів з особливими освітніми потребами зросла з 4180 до 11839 школярів. Також для дітей з особливими освітніми потребами вже обладнано близько 500 інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ). Також наразі вже понад 300 шкіл та дитячих садків активно впроваджують принципи Нового освітнього простору. «Освіта стає доступнішою для кожної дитини. Це факт. Проте потрібен комплексний підхід у всьому, щоб створювати дійсно комфортні та рівні умови для навчання для всіх у звичайних школах. Для цього вже оновлені та вступили в дію восени минулого року нові державні будівельні норми щодо закладів освіти, які, окрім всього, передбачають обов’язкове створення доступності у школах при їх будівництві чи реконструкції. І так має бути, якщо ми дійсно хочемо жити у сучасній європейській країні», – додав Лев Парцхаладзе.

Довідково

Новий освітній простір (#НОП) створюється у навчальних закладах України за 4 основними принципами: енергоефективність, сучасне обладнання, мотивуючий простір, безбар’єрність та інклюзія.

Мета – створення комфортних умов для якісного навчання дітей в Новій українській школі. Проект ініційований Міністерством регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України і реалізується спільно з Міністерством освіти і науки України та органами місцевого самоврядування.

 

  
Теґи
Back to top button
Close