Батьківські збориКласному керівникуФайли

Батьківські збори «Мандрівка до Нової української школи»

Батьківські збори «Мандрівка до Нової української школи»


Виховуючи дітей, нинішні батьки виховують
майбутню історію нашої країни, а отже, і історію світу.
Антон Макаренко

Мета: через систему ігрових та тренінгових вправ продемонструвати батькам зміни в організації освітнього процесу, що відбудуться під час переходу дитини із закладу дошкільної освіти до школи; дати відповіді на запитання, що батьки розмістили на «Стіні запитань»; сприяти налагодженню контактів, створенню позитивної взаємодії, порозумінню.

Пропедевтична робота: оформлення «Стіни запитань», на якій батьки
майбутніх першокласників заздалегідь залишатимуть на стікерах запитання, пов’язані з переходом дитини до навчання у школі.

Форма проведення: ігровий міні-тренінг.

Обладнання: м’яч, фліпчарт, папір для фліпчарту, маркери, клей, ножиці, кольоровий папір; картки із зображенням троянди, гладіолуса, ромашки, маку; конструктор LEGO; мультимедійна презентація, комп’ютер, проектор.

ХІД ЗАХОДУ

І. ВСТУП

Доброго дня, шановні батьки! Через деякий час щедрий і лагідний вересень розпочнеться для вас і вашої дитини прекрасним святом Першого дзвоника. Ваш малюк стане не лише першокласником, він стане учнем Нової української школи.

Сьогодні ви отримаєте відповіді на запитання, що вас турбують, та станете учасниками мандрівки до Нової української школи.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Зупинка перша — «Інформаційна»
— З 1 вересня 2018 р. всі заклади загальної середньої освіти працюватимуть в умовах Нової української школи. Її головна мета: створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, але й уміння застосовувати їх у житті. Тут дослухаються до думки школяра, учать критично мислити, не боятися висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж сподобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

Основні засади реформи шкільної освіти викладено в Концепції Нової української школи, що містить інформацію про цінності реформи (як-от орієнтація на учня, педагогіка партнерства, справедливе фінансування тощо), основні компетенції та візію, яким має бути випускник НУШ.

Навчання триватиме 12 років, 4 з них дитина навчатиметься
у початковій школі за двома циклами:

1–2 класи — адаптаційно-ігровий цикл, що допоможе дитині звикнути до шкільного життя: навчання буде організовано через ігрову діяльність за сучасними методиками;

3–4 класи — буде основним циклом. Під час цього циклу формуватиметься почуття самостійності та відповідальності.

Запроваджуються предметне навчання та оцінювання. Учнів навчать самостійно робити вибір, пов’язувати вивчене із практичним життям.
— Ви готові далі дізнаватися про зміни?
— Наші діти йдуть до 1-го класу і розпочинається адаптаційноігровий цикл навчання, тому наше консультування буде проведено в ігровій формі — у формі мандрівки. Вирушаймо!
2. Зупинка друга — «Ранкове коло»
— Одне із нововведень — організація та проведення ранкових зустрічей, що об’єднує учнів у колі. Ранкове коло — це щоденна практика, під час якої вчитель із учнями об’єднуються в коло та виконують декілька пізнавальних різнопланових діяльностей. Пропоную вам утворити коло та перетворитися на дітей 6-ти років — майбутніх учня чи ученицю.

Вправа «Чудовий настрій»
Мета
:
сприяти створенню позитивного настрою.
Тривалість: 5 хв.
Інструктаж. Учитель ставить запитання, учні відповідають: «Добрий день!».
— Ви сьогодні вже проснулись?
— Добрий день!
— Мамі зранку посміхнулись?
— Добрий день!
— Клас наш радо вас вітає!
— Добрий день!
— Настрій кожен гарний має?
— Добрий день!
— Станьте разом у дружнє коло!
— Добрий день!
— Привітай нас, рідна школо!
— Добрий день!
— Треба всім нам привітатись!
— Добрий день!
— Дружно й голосно сказати…
— Добрий день!

Вправа «Привітання»
Мета
: сприяти запам’ятовуванню імен учасників заходу, розвитку уваги.
Тривалість: 5 хв.
Інструктаж. Учасники утворюють коло, піднявши перед собою руки. Ведучий починає перекидати м’яча через коло одному з учасників, називаючи своє ім’я. Той, хто вже тримав м’яча в руках і називав своє ім’я, опускає руки, щоб решта учасників мали змогу бачити, хто ще не брав участі у грі.
— Які ваші відчуття? Чи поліпшився настрій?
— Мета такої вправи: позитивне налаштування на роботу, створення ситуації успіху та гарного настрою. Такі заняття вчителі проводитимуть з першачками на свіжому повітрі за умови гарної погоди чи в класній кімнаті. У класі діти можуть сидіти на стільчиках, килимку, подушках для сидіння.
3. Зупинка третя — «Правила класу»
— Щоб шкільне життя було цікавим і безпечним, обов’язково слід дотримувати правил, які першокласники розробляють разом з учителем. Діти першого класу правила малюють. На початок року їх не повинно бути багато (3–5 правил). Наприклад: хочу сказати — підведу руку; поважаю всіх, хто мене оточує; не боюся помилитися; допомагаю та ін.
— Об’єднаймося в чотири групи за порами року: «осінь», «зима», «весна», «літо».

Завдання групам: розробити та намалювати правила класу.
Час виконання: 7–10 хв.
(Після виконання роботи — презентація робіт.)
— На вашу думку, якщо діти самі розроблять такі правила, чи будуть вони намагатися їх дотримувати?

  1. Зупинка четверта — «Зміна освітнього середовища»
    — До організації навчальних класів висувають серйозні вимоги. Тепер учнівське місце повинно бути обов’язково одномісним, зручним і стійким. У навчальному просторі облаштовують осередки. До всього оснащення прописано конкретні вимоги ергономіки та безпеки. Більшість часу діти працюватимуть у групах (по 4 чи 6), як сьогодні працюєте і ви. У процесі такої роботи учні вчаться ефективно взаємодіяти, розподіляти лідерство, розуміти, що робота кожного важлива для результату групи.
    Зміна освітнього середовища — це зміна ставлення до дитини:
    повага, увага до неї та прагнення знайти оптимальний спосіб для її
    ефективного навчання. (Перегляд слайдів зі зразками облаштування класної кімнати для учнів.)
    — Для виконання наступного завдання пропоную об’єднатися в групи. Оберіть картку, на якій зображено квітку. У нас утворилися групи «Троянда», «Гладіолус», «Ромашка», «Маки».

Завдання: змоделювати фізичне середовище в класі (може бути малюнок, аплікація, 3D аплікація тощо).
Час виконання: 15 хв.
(Після виконання роботи — їхня презентація.)

— У навчальний процес буде впроваджено інтегроване навчання, коли на одному уроці будуть переплітатися різні предмети.

Вправа «Створи фантастичну тваринку» (активність у групах)
Завдання:
на аркуші для фліпчарту в кожному куті намалювати
тваринку (час виконання — 3–5 хв). Після того, як тваринки намальовано, наступне завдання: утворити фантастичну тваринку, взявши від кожної з намальованих якийсь один елемент, дати ім’я цій тваринці, підготувати про неї цікаву розповідь. (Після виконання завдання роботи готують до огляду: вивішують на стінах, біля кожної — екскурсовод — той, хто презентує діяльність групи.)
Захищають роботи за стратегією критичного мислення «Огляд
галереї».
Галерея
— спеціальне приміщення, художній музей, у якому
для огляду розміщено твори мистецтва. Застосування стратегії передбачає дії, що виконують відвідувачі галереї. Вони розглядають твори мистецтва, поступово переходячи від одного до іншого. По колу відбувається групове обговорення кожного «експоната» галереї — роботи іншої групи, на якій можна залишити короткі коментарі. Обговорення триває, поки група не
дістанеться своєї роботи.
— Скажіть, яке враження від роботи мають екскурсоводи?

— А які враження відвідувачів?
— Чи було цікаво?
— Скажіть, що ви робили в групах спочатку? (Утворювали нову фантастичну тваринку.)
— Ви спробували продемонструвати процес інтеграції — об’єднання у єдине ціле раніше розрізнених частин та елементів системи на основі їхньої взаємозалежності та взаємодоповнення.

Так само цікаво буде і вашим маленьким учням.
— У розкладі уроків першокласників уперше з’явиться новий інтегрований курс «Я досліджую світ», у межах якого діти будуть читати, писати, рахувати, вивчати природу та історію рідного краю, а також здобувати навички спілкування з однолітками. Учні стануть учасниками тематичних тижнів та днів, коли протягом дня чи тижня буде обговорено властивості будь-якого предмета живої чи неживої природи зусібіч. Наприклад, під час тематичного тижня «Осінь» діти стануть учасниками екскурсії у природу, проведуть дослідження з теми «Чому опадає з дерев листя?», зберуть
природний матеріал (листя, шишки, цікаві палички), виготовлять поробки або спробують намалювати їх, з’ясують, як звірі готуються до зими, прочитають про це текст, поспівають та пограють тощо.
6. Зупинка шоста — «Гра по-новому, навчання інакше»

— З 1 вересня учні перших класів безкоштовно отримають набори LEGO, що допоможуть упроваджувати ігрові та діяльнісні методи навчання в освітній процес. Відповідний Меморандум про взаєморозуміння було підписано між Міністерством освіти і науки України та The LEGO Foundatіon.
— Гра для дітей — це спосіб пізнання світу. У грі діти розвивають важливі компетентності, необхідні їм протягом життя. Стаючи частиною гри, дитина повністю занурюється у процес, бере на себе відповідальність, стає цілеспрямованою, почувається комфортно, радісно, а головне — має можливість ініціювати діяльність і розвивати власну ідею, активно взаємодіяти з іншими учасниками гри і в такий спосіб навчатися.
— Запрошую вас до гри!
Вправа «Прокидайся, уяво!» (активність у групах)
Час виконання
:
10 хв.
— Об’єднаймося в три групи за кольором картки, що ви маєте на
столах: синя, жовта, червона.
Сині — побудуйте щось, що могло би літати.
Жовті — збудуйте дім, який міг би бути на планеті, розташованій
далеко від нас.
Червоні — яким, на вашу думку, буде транспорт майбутнього?
Побудуйте. (Після виконання завдання — презентація робіт груп.)
— Чи було вам цікаво?
— Яке значення має така гра для розвитку дитини?
— Так, діти вчаться робити припущення, висловлювати власні
ідеї та реалізовувати їх, розвиваються їхні фантазія та мовлення.
Діти набувають досвіду через творчість.
7. Зупинка сьома — «Кошик запитань»
— Деякі запитання, що надійшли від вас, ми розглянули під час
практичної роботи. Однак є запитання, відповіді на які ще не лунали. Отже…

Чи готові вчителі до роботи в умовах Нової української школи?
— Так. Учителі пройшли відповідну курсову перепідготовку (очні
курси чи тренінги
), а також дистанційний он-лайн курс на платформі EdEra. Протягом року педагоги опрацьовували нормативно-правову базу функціонування початкової школи, брали участь у роботі творчих груп, шкільних та міських методичних об’єднань та ін.

Чи будуть учні забезпечені підручниками?
— Так. Учні безкоштовно отримають усі необхідні підручники. Чи будуть домашні завдання в 1-му класі?
— Навчання в 1-му класі не передбачає домашніх завдань, але батькам, аби допомогти дітям опанувати навчальні предмети, слід створювати додаткові умови для творчого розвитку дитини: читати разом книжки, спілкуватися, малювати, ліпити з піску та пластиліну, можливо, організовувати лялькові вистави, що розвинуть увагу, пам’ять та мислення малюків, вправлятися у спорті тощо.

Яким чином будуть оцінювати дітей 1-го класу?
— Учителі молодших класів, як і раніше, не ставитимуть першокласникам оцінки.

Чула про компетентності у Новій школі. Скільки їх?
— Замість запам’ятовування фактів та визначень понять учні набуватимуть компетентностей. За Концепцією НУШ, протягом навчання у школі в учнів буде сформовано 11 компетентностей, зокрема:

  • спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами;
  • спілкування іноземними мовами;
  • математична компетентність;
  • основні компетентності у природничих науках і технологіях;
  • інформаційно-комунікаційна компетентність;
  • уміння вчитися впродовж життя;
  • ініціативність і підприємливість;
  • екологічна компетентність;
  • соціальна та громадянська компетентності;
  • обізнаність та самовираження у сфері культури;
  • екологічна грамотність та здорове життя.

Тобто буде формуватися ядро знань, на яке накладатимуться вміння цими знаннями користуватися, цінності та навички, що знадобляться випускникам української школи у професійному та приватному житті.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Зупинка восьма — «Шкала оцінювання “Ставлення батьків
до освітньої реформи”»

Завдання
. Батьки беруть стікер, пишуть на ньому своє ім’я та приклеюють його на шкалі від 1 до 10, визначивши цим своє ставлення до реформи.
— Шановні батьки! Дякуємо вам за участь у нашому заході! Сподіваємося, що ви сьогодні знайшли відповіді на ті питання, що вас
непокоїли.

Формула Нової школи складається з восьми ключових компонентів, зокрема — педагогіки, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками. У підґрунті педагогіки партнерства — спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками. Сподіваємося, що вчитель стане другом, а родина буде залучена до побудови освітньої траєкторії дитини.

Тому наостанок хочу залишити хештег (вивішує запис на фліпчарті): «Зміни в освіті допоможуть вашим дітям стати щасливими громадянами України, конкурентоздатними в ХХІ столітті. Нам важливо рухатися до мети разом із вами!».

До нових зустрічей!

Завантажити: Батьківські збори «Мандрівка до Нової української школи» (Розмір: 28.6 KB, Завантажень: 1413)
  
Теґи

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Back to top button
Close

Виявлено Adblock

Будь ласка, вимкніть Adblock, підтримайте нас