ФайлиШкільному психологу

Заняття з елементами тренінгу для учнів 1 класу “Чистота – запорука здоров’я”

Автор:  Котисько Ольга Вікторівна

Навчальний заклад:  Довжанська ЗОШ І-ІІ ступенів

Тема: «Чистота – запорука здоров’я»

Очікуванні результати: пояснює важливість дотримання гігієни тіла та одягу; розрізняє позитивні та негативні впливи гігієни тіла; дотримується правил щодо догляду за своїм тілом, одягом, особистими речами.

Хід заняття

  1. Вправа «Привітаймось…»

Ведучий пропонує всім учасникам привітатися, але особливим чином. Вітатися потрібно без слів, а за допомогою різноманітних рухів.

  1. Знайомство

Діти по черзі продовжують фрази:

«Мене звати …»

«Я люблю себе за …»

  1. Правила роботи в групі

Встановлюються певні правила роботи в групі, які необхідні щоб всі учасники почували себе комфортно та безпечно. Правила заздалегідь виписуються на листі ватману, а після їх прийняття вивішуються на видному місці.

Правила роботи в групі:

  1. Говорить один – всі слухають
  2. Активність
  3. Відвертість та щирість
  4. Ввічливість
  5. Конфіденційність
  6. «Стоп!»

 Вступне слово вчителя

Кожному від народження дається найцінніший дар – життя. І найдорожче, що є в житті – це здоров’я. Але, хоч як не дивно, люди дуже легковажно можуть ставитися до нього.

Для  того, щоб бути здоровим потрібно щонайперше доглядати за чистотою свого тіла, одягу, підтримувати чистоту у своєму будинку та класі, дотримуватись здорового способу життя.

 Перегляд та обговорення  відеофільму «Мийдодир» (за оповіданням Корнія Чуковського «Мийдодир»).

 Мозковий штурм

– Що для вас означає слово «чистота»?

– Чи потрібно дотримуватися чистоти тіла, одягу та приміщень в яких ми  знаходимось?

Діти діляться на три групи. Їм пропонується на ватманах у вигляді малюнку зобразити засоби гігієни:

І група «Чистота тіла»

ІІ група «Чистота одягу»

ІІІ група «Чистота навколо мене»

  1. Руханка «Саймон сказав…»

Учасники стають у коло, а вчитель каже: «Саймон сказав: «Зроби так»»  і показує певний рух (присісти, поплескати в долоні, підняти ногу, покрутитися, підскочити тощо). Решта повторюють за ним. Відтак наступний учасник каже: «Саймон сказав: «Зроби так»»  і показує інший рух і так далі по колу.

  1. Вікторина «Формула чистоти»

Здобувачам освіти пропонуються твердження, якщо вони з ними згідні, то плескають в долоні, а якщо ні – піднімають руки догори.

  1. Чи правда, що жуйка зберігає зуби? (ні)
  2. Чи правда, що милом можна митися? (так)
  3. Чи правда, що волосся треба мити один раз на місяць? (ні)
  4. Чи правда, що зуби чистять зубною щіткою? (так)
  5. Чи правда, що одяг прасують? (так)
  6. Чи правда, що нігті ніколи не відрізають? (ні)
  7. Чи правда, що охайними можуть бути тільки дорослі? (ні)
  8. Чи правда, що недотримуючись гігієни тіла можна захворіти? (так)
  9. Вправа «Охайна сорочка»

На дошці прикріплені вирізані сорочки із кляксами (кількість співпадає із кількістю учасників заняття з елементами тренінгу). Діти продовжують фразу «Охайність – це …» і чіпляють квіточку на кляксу однієї із сорочок.

  1. Вправа «Вільний мікрофон»

Кожен бажаючий швидко і чітко висловлює думку. Обговорюються питання. Після кожного робить висновок.

  • Чи може кожна людина бути охайною та жити в чистоті? Що для цього потрібно?
  • Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу?»
  • Що важче: не насмічувати чи прибирати там, де забруднено?
  • З ким приємніше спілкуватися: з охайною людиною чи неохайною? Чому?
  • Що краще доглядати за чистотою тіла чи лікуватися від захворювань?
  1. Притча «Все в твоїх руках»

Дуже давно в стародавньому місті жив Майстер, оточений учнями. Найбільш здібний із них якось задумався: «Чи є питання, на яке наш Майстер не зміг би дати відповіді?»

Він пішов на квітучий луг, піймав найкрасивішого метелика й сховав його між долонями. Метелик чіпляється лапками за його руки й учневі було лоскотно. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав:

  • Скажіть, який метелик в мене в руках: живий чи мертвий?

Він міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий у будь-яку мить стиснути їх заради своєї істини.

Не дивлячись на руки учня, Майстер сказав:

  • Все у твоїх руках.

Тому ми з вами повинні пам’ятати, що лише від нас залежить чи будемо ми охайними, щасливими, зоровими, яскравими та неповторними.

  1. Завершення заняття з елементами тренінгу. Гра «Побажання»

Учасникам пропонується продовжити фразу «Бажаю тобі і собі …»

Завантажити: Заняття з елементами тренінгу для учнів 1 класу "Чистота - запорука здоров'я" + Сертифікат (Розмір: 330.5 KB, Завантажень: 186)
Back to top button