Заняття з елементами тренінгу для учнів 1 класу “Чистота – запорука здоров’я”
Автор: Котисько Ольга Вікторівна
Навчальний заклад: Довжанська ЗОШ І-ІІ ступенів
Тема: «Чистота – запорука здоров’я»
Очікуванні результати: пояснює важливість дотримання гігієни тіла та одягу; розрізняє позитивні та негативні впливи гігієни тіла; дотримується правил щодо догляду за своїм тілом, одягом, особистими речами.
Хід заняття
- Вправа «Привітаймось…»
Ведучий пропонує всім учасникам привітатися, але особливим чином. Вітатися потрібно без слів, а за допомогою різноманітних рухів.
- Знайомство
Діти по черзі продовжують фрази:
«Мене звати …»
«Я люблю себе за …»
- Правила роботи в групі
Встановлюються певні правила роботи в групі, які необхідні щоб всі учасники почували себе комфортно та безпечно. Правила заздалегідь виписуються на листі ватману, а після їх прийняття вивішуються на видному місці.
Правила роботи в групі:
- Говорить один – всі слухають
- Активність
- Відвертість та щирість
- Ввічливість
- Конфіденційність
- «Стоп!»
Вступне слово вчителя
Кожному від народження дається найцінніший дар – життя. І найдорожче, що є в житті – це здоров’я. Але, хоч як не дивно, люди дуже легковажно можуть ставитися до нього.
Для того, щоб бути здоровим потрібно щонайперше доглядати за чистотою свого тіла, одягу, підтримувати чистоту у своєму будинку та класі, дотримуватись здорового способу життя.
Перегляд та обговорення відеофільму «Мийдодир» (за оповіданням Корнія Чуковського «Мийдодир»).
Мозковий штурм
– Що для вас означає слово «чистота»?
– Чи потрібно дотримуватися чистоти тіла, одягу та приміщень в яких ми знаходимось?
Діти діляться на три групи. Їм пропонується на ватманах у вигляді малюнку зобразити засоби гігієни:
І група «Чистота тіла»
ІІ група «Чистота одягу»
ІІІ група «Чистота навколо мене»
- Руханка «Саймон сказав…»
Учасники стають у коло, а вчитель каже: «Саймон сказав: «Зроби так»» і показує певний рух (присісти, поплескати в долоні, підняти ногу, покрутитися, підскочити тощо). Решта повторюють за ним. Відтак наступний учасник каже: «Саймон сказав: «Зроби так»» і показує інший рух і так далі по колу.
- Вікторина «Формула чистоти»
Здобувачам освіти пропонуються твердження, якщо вони з ними згідні, то плескають в долоні, а якщо ні – піднімають руки догори.
- Чи правда, що жуйка зберігає зуби? (ні)
- Чи правда, що милом можна митися? (так)
- Чи правда, що волосся треба мити один раз на місяць? (ні)
- Чи правда, що зуби чистять зубною щіткою? (так)
- Чи правда, що одяг прасують? (так)
- Чи правда, що нігті ніколи не відрізають? (ні)
- Чи правда, що охайними можуть бути тільки дорослі? (ні)
- Чи правда, що недотримуючись гігієни тіла можна захворіти? (так)
- Вправа «Охайна сорочка»
На дошці прикріплені вирізані сорочки із кляксами (кількість співпадає із кількістю учасників заняття з елементами тренінгу). Діти продовжують фразу «Охайність – це …» і чіпляють квіточку на кляксу однієї із сорочок.
- Вправа «Вільний мікрофон»
Кожен бажаючий швидко і чітко висловлює думку. Обговорюються питання. Після кожного робить висновок.
- Чи може кожна людина бути охайною та жити в чистоті? Що для цього потрібно?
- Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу?»
- Що важче: не насмічувати чи прибирати там, де забруднено?
- З ким приємніше спілкуватися: з охайною людиною чи неохайною? Чому?
- Що краще доглядати за чистотою тіла чи лікуватися від захворювань?
- Притча «Все в твоїх руках»
Дуже давно в стародавньому місті жив Майстер, оточений учнями. Найбільш здібний із них якось задумався: «Чи є питання, на яке наш Майстер не зміг би дати відповіді?»
Він пішов на квітучий луг, піймав найкрасивішого метелика й сховав його між долонями. Метелик чіпляється лапками за його руки й учневі було лоскотно. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав:
- Скажіть, який метелик в мене в руках: живий чи мертвий?
Він міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий у будь-яку мить стиснути їх заради своєї істини.
Не дивлячись на руки учня, Майстер сказав:
- Все у твоїх руках.
Тому ми з вами повинні пам’ятати, що лише від нас залежить чи будемо ми охайними, щасливими, зоровими, яскравими та неповторними.
- Завершення заняття з елементами тренінгу. Гра «Побажання»
Учасникам пропонується продовжити фразу «Бажаю тобі і собі …»
Завантажити: Заняття з елементами тренінгу для учнів 1 класу "Чистота - запорука здоров'я" + Сертифікат (Розмір: 330.5 KB, Завантажень: 186)