Практичне заняття у вигляді структурованої драми: «В’ячеслав Чорновіл – апологет відновлення сучасної української державності» (11 клас. Історія України) + Презентація
Автори: Гончарук Вікторія Юріївна, Нужа Юлія Павлівна
Навчальні заклади: Загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів №21 м.Житомира; Олександрівська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів імені І.С.Буряка Валківського району Харківської області
Практичне заняття у вигляді структурованої драми: «В’ячеслав Чорновіл – апологет відновлення сучасної української державності»
Мета:
- Навчальна: навчити учнів здобувати інформацію з наявних джерел та творчо з нею працювати, вмінню вживатися в різні ролі, вирішувати поставлені завдання у великих та малих групах, налагоджувати взаємні контакти з усіма учасниками, відповідно приймати рішення, домовлятися, діяти та співпереживати з головним персонажем. Під час роботи всі учні по черзі виступають у двох основних ролях: доповідача та слухача.
- Виховна: на основі характеристики головного персонажа виховати творчу, культурну, уважну, чуйну особистість, яка вміє орієнтуватися у непересічних життєвих ситуаціях, налагоджувати стосунки, таким чином формувати громадянську позицію.
- Розвивальна: розвивати комунікативні навички, уяву (вміння увійти у світ вигадки), вживатися в роль, можливість незалежно мислити, бути відкритим, співчувати іншим, діяти під час імпровізації.
Завдання:
- проаналізувати як відбувалося становлення особистості В.Чорновола та виокремити чинники початку «політизації» його діяльності;
- оцінити внесок В’ячеслава Чорновола у формування багатопартійної системи СРСР та створення політичної системи незалежної України;
- розглянути політичні ідеї В.Чорновола у внутрішній та зовнішній політиці незалежної України;
- спробувати дати відповідь на запитання: «В чому полягає феномен та популярність В’ячеслава Чорновола».
Актуальність: Зробити власні висновки щодо становлення незалежності України на прикладі історичної постаті – В’ячеслава Чорновола, оцінити його внесок у відновленні сучасної української державності.
Тип уроку: практичне заняття.
Форма уроку: структурована драма.
Обладнання: підручник, атлас, ілюстративні матеріали, документи, карта України, ватмани, маркери, український прапор, аудіо записи, диск з фільмом С. Параджанова «Тіні забутих предків», уривки з газет, фото Івана Дзюби та Василя Стуса, книга «Лихо з розуму», презентація на тему: «В’ячеслав Чорновіл – апологет відновлення української державності».
Клас поділено на 3 групи, з відповідним розміщенням парт і стільців (на столах розміщені пам’ятки: «Як працювати в групі»).
Основні терміни:
Апологет – (грец. απολογεομαι — захищаю) — запальний прихильник якоїсь ідеї, напряму, вчення.
Спочатку апологетами називали захисників християнського богослов’я і релігії; у переносному розумінні — беззастережні захисники певних ідейних течій або систем.
Шістдесятники — назва нової генерації (покоління) радянської та української національної інтелігенції, що ввійшла у культуру (мистецтво, літературу тощо) та політику в СРСР в другій половині 1950-х — у період тимчасового послаблення комуністично-більшовицького тоталітаризму та хрущовської «відлиги» (десталінізації та деякої лібералізації) і найповніше себе творчо виявила на початку та в середині 1960-х років (звідси й назва).
Завантажити: Практичне заняття у вигляді структурованої драми: «В’ячеслав Чорновіл – апологет відновлення сучасної української державності» (11 клас. Історія України) + Презентація + Сертифікат (Розмір: 4.1 MB, Завантажень: 347)