Календарно – тематичне планування уроків хімії 11 клас
Автор: Скрипник Руслана Миколаївна
Навчальний заклад: Великобілозерський навчально-виховний комплекс №1 (школа-дитячий садок) Великобілозерської сільської ради Великобілозерського району Запорізької області
Календарно – тематичне планування уроків хімії 11 клас (рівень стандарту 70 годин на рік, 2 години на тиждень)
Календарне планування з хімії у 11 класі складене за Програмою з хімії для 10-11 класів закладів загальної середньої середньої освіти: рівень стандарту, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407;
№ з/п | Дата | ДЗ | Тема | Практична частина | Очікувані результати навчання учня/учениці | |
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів | ||||||
1 | Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. | Первинний інструктаж з БЖД
| Учень/учениця: Знаннєвий компонент називає s-, p-, d-елементи за їхнім місцем у періодичній системі; пояснює валентність і ступінь окиснення елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах атомів; наводить приклади s-, p-, d-елементів. Діяльнісний компонент складає електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів з урахуванням принципу «мінімальної енергії»; атомів неметалічних елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах; аналізує відмінності електронних конфігурацій атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів; порівнює можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів, що знаходяться в одній групі, на основі електронної будови їхніх атомів. Ціннісний компонент обґрунтовує періодичну зміну властивостей елементів і їхніх простих речовин на основі електронної будови їхніх атомів; висловлює судження щодо застосування періодичного закону для передбачення властивостей іще не відкритих елементів. | |||
2 | Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів | Діагностичний контроль знань за курс 10 класу | ||||
3 | Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів | |||||
4 | Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів | Навчальний проект 1. Створення 3D-моделей атомів елементів | ||||
5 | Принцип «мінімальної енергії». | |||||
6 | Збуджений стан атома. Валентні стани елементів | |||||
7 | Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. | Самостійна робота. | ||||
8 | Навчальний проект 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. | |||||
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини | ||||||
9 | Ковалентний хімічний зв’язок. | Учень/учениця: Знаннєвий компонент установлює види хімічного зв’язку в речовинах за їхніми формулами; наводить приклади речовин із різними видами хімічного зв Діяльнісний компонент пояснює відмінності в механізмах утворення ковалентних зв’язків у молекулі амоніаку та йоні амонію; між аморфними і кристалічними речовинами; прогнозує фізичні властивості речовин на основі їхньої будови та будову речовин на основі їхніх фізичних властивостей. Ціннісний компонент оцінює на основі будови молекул води і спиртів можливість утворення водневого зв’язку між молекулами води, спиртів, води і спиртів; висловлює судження щодо залежності між використанням речовин та їхньою будовою і властивостями.
| ||||
10 | Ковалентний хімічний зв’язок. | |||||
11 | Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). | |||||
12 | Йонний хімічний зв’язок. | |||||
13 | Металічний хімічний зв’язок. | |||||
14 | Водневий хімічний зв’язок. | Навчальний проект 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. | ||||
15 | Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. | |||||
16 | Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. | Навчальний проект 4. Застосування рідких кристалів. | ||||
17 | Навчальний проект 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. | |||||
18 | Узагальнення та систематизація знань з теми «Періодична система хімічних елементів. Хімічний зв’язок і будова речовини». | Тематичне оцінювання № 1 | ||||
Тема 3. Хімічні реакції | ||||||
19 | Необоротні і оборотні хімічні процеси. | Учень/учениця: Знаннєвий компонент пояснює вплив різних чинників на зміщення хімічної рівноваги, на гідроліз солей; принцип дії гальванічного елемента; наводить приклади необоротних і оборотних хімічних реакцій. Діяльнісний компонент складає рівняння реакцій гідролізу солей; розрізняє необоротні і оборотні хімічні реакції; характеризує суть хімічної рівноваги, гідролізу солей; прогнозує можливість реакції гідролізу солей; рН середовища водних розчинів солей; добирає умови зміщення хімічної рівноваги оборотних процесів на основі принципу Ле Шательє; дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів; експериментально визначає рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів; обчислює за хімічними рівняннями відносний вихід продукту реакції, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання. Ціннісний компонент висловлює судження про значення принципу Ле Шательє в керуванні хімічними процесами; обґрунтовує значення оборотних процесів у довкіллі, промислових виробництвах; вплив гідролізу солей на рН грунтів; оцінює негативний вплив на екологію відпрацьованих гальванічних елементів і дотримується правил їхньої утилізації. | ||||
20 | Хімічна рівновага. | |||||
21 | Принцип Ле Шательє. | |||||
22 | Принцип Ле Шательє. | |||||
23 | Гідроліз солей. | |||||
24 | Лабораторний дослід 1 Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. | |||||
25 | Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. | |||||
26 | Навчальний проект 7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. | |||||
27 | Навчальний проект 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. | |||||
28 | Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. | |||||
29 | Контрольна робота №1 | |||||
30 | Узагальнення знань з теми « Хімічні реакції» | Тематичне оцінювання №2 | ||||
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості | ||||||
29 | Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. | Повторний інструктаж з БЖД ( орієнтовно) | Учень/учениця: Знаннєвий компонент називає найпоширеніші у природі металічні й неметалічні елементи; представників класів неорганічних сполук за систематичною номенклатурою; пояснює суть явища алотропії; відмінності властивостей алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору їхнім кількісним складом або будовою; суть явища адсорбції; антропогенні і природні причини появи в атмосфері оксидів неметалічних елементів; наводить приклади алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору; сполук неметалічних елементів з Гідрогеном (гідроген хлорид, гідроген сульфід, амоніак); взаємозв’язків між речовинами. Діяльнісний компонент складає рівняння, що підтверджують відновні властивості металів, зокрема алюмінію і заліза (реакцій з неметалами, водою, кислотами і солями в розчинах); окисні властивості неметалів (кисень, сірка, вуглець, хлор) в реакціях з воднем і металами; відновні властивості водню й вуглецю в реакціях з оксидами металічних елементів; реакцій, які характеризують особливості водних розчинів гідроген хлориду (з основами), гідроген сульфіду (з лугами), амоніаку (з кислотами); реакцій, які характеризують хімічні властивості та одержання оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів; кислот, основ, амфотерних гідроксидів (Алюмінію і Цинку), середніх і кислих солей; реакцій нітратної і концентрованої сульфатної кислот з магнієм, цинком, міддю; характеризує метали і неметали, їхні фізичні властивості та застосування (у тому числі сплавів металів); застосування гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку; фізичні та хімічні властивості (взаємодія з магнієм, цинком, міддю) нітратної і концентрованої сульфатної кислот; застосування гідроксидів Натрію і Кальцію; поширення солей у природі; складає план дослідження та експериментально встановлює генетичні зв’язки між неорганічними і органічними речовинами; порівнює фізичні та хімічні властивості металів (алюміній і залізо) і неметалів, оксидів металічних і неметалічних елементів; особливості водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку; основ (гідроксидів Натрію і Кальцію); аналізує і тлумачить результати досліджень; прогнозує рН середовища кислотних і лужних ґрунтів; установлює генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук; проводить якісні реакції й визначає в розчинах йони: Феруму(2+), Феруму(3+), осаджуючи їх лугами, Барію, амонію, силікат- і ортофосфат-іони; досліджує якісний склад солей; адсорбційну здатність активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів; аналізує види жорсткості води і пропонує безпечні способи усунення жорсткості води у побуті; дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів; обчислює кількість речовини, масу або об’єм продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання. Ціннісний компонент робить висновки на основі спостережень; обґрунтовує значення алотропних перетворень; причини існування кислотних і лужних ґрунтів; оцінює біологічне значення металічних (Кальцію, Калію, Натрію, Магнію, Феруму) і неметалічних (Оксигену, Нітрогену, Карбону, Фосфору, галогенів) елементів; найважливіших представників основних класів неорганічних сполук; доводить практичну значущість явища адсорбції, металів і неметалів та сполук металічних і неметалічних елементів; уплив жорсткої води на побутові прилади і комунікації; висловлює судження щодо біологічної ролі озону і його застосування, екологічних наслідків викидів в атмосферу оксидів Карбону, Нітрогену, Сульфуру; кислотних дощів, парникового ефекту, нераціонального використання мінеральних добрив. | |||
30 | Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. | Навчальний проект 7. Штучні алмази у техніці. | ||||
31 | Явище адсорбції. | Лабораторний дослід 2 Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. | ||||
32 | Окисні та відновні властивості неметалів. | |||||
33 | Застосування неметалів. | |||||
34 | Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. | |||||
35 | Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. | |||||
36 | Кислоти. Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами. | Самостійна робота | ||||
37 | Кислотні дощі. | Навчальні проекти 11. Кислотні дощі. | ||||
38 | Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. | |||||
39 40 | Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості. | |||||
41 | Застосування металів та їхніх сплавів. | |||||
42 | Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. | |||||
43 | Солі, їх поширення в природі. | |||||
44 | Середні та кислі солі. | |||||
45 | Практична робота 1 Дослідження якісного складу солей. | Практична робота 1 | ||||
46 | Поняття про жорсткість води та способи її усунення. | |||||
47 | Навчальні проекти 14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. | |||||
48 | Сучасні силікатні матеріали. | Лабораторний дослід 7, 8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. | ||||
49 | Мінеральні добрива. | Навчальні проекти 8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. | ||||
50 | Поняття про кислотні та лужні ґрунти. | Навчальні проекти 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. | ||||
51 | Якісні реакції на деякі йони | Лабораторний дослід 3 – 6 Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. | ||||
52 | Навчальні проекти 13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. | |||||
53 | Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. | |||||
54 | Навчальні проекти 10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. | |||||
55 | Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. | |||||
56 | Практична робота 2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. | Практична робота 2 | ||||
57 | Розрахункові задачі Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. | |||||
58 | Контрольна робота №2 | |||||
59 | Узагальнення знань з теми « Неорганічні речовини та їх властивості» | |||||
Тема 5. Хімія і прогрес людства | ||||||
60 | Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій. | . Учень/учениця: Знаннєвий компонент наводить приклади застосування хімічних сполук у різних галузях та у повсякденному житті. Ціннісний компонент оцінює значення хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем; усвідомлює значення нової філософії у хімії і власної громадянської позиції для реалізації концепції сталого розвитку суспільства; причинно-наслідкові зв’язки у природі та її цінність і цілісність; право на власний вибір і прийняття рішення; відповідальність за збереження довкілля від шкідливих викидів; популяризує хімічні знання; критично ставиться до хімічної інформації з різних джерел; висловлює судження щодо значення хімічних знань як складника загальної культури людини; про вплив діяльності людини на довкілля та охорону його від забруднень; виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності. | ||||
61 | Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної проблем. | |||||
62 | Роль хімії у розв’язанні енергетичної, проблеми. | |||||
63 | Роль хімії у розв’язанні екологічної проблеми. | |||||
64 | Навчальні проекти 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. | |||||
65 | «Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією.
| |||||
66 | Навчальні проекти 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». | |||||
67 | Узагальнення: роль біології у вирішенні сучасних глобальних проблем людства | Тематичне оцінювання №5 | ||||
68 | Повторення вивчено курсу хімії |