Батьківські збориКласному керівникуФайли

Заняття батьківського клубу: Виховання у дітей любові до читання

Автор: Шульга Світлана Володимирівна

Навчальний заклад: Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с. Кукли Маневицького району Волинської області

Заняття батьківського клубу: Виховання у дітей любові до читання

Підготовка та оформлення залу до засідання.

  1. Виставка дитячих книжок.
  2. Виставка дитячих малюнків на тему « Моя улюблена книга».
  3. Плакат з порадами для батьків.

«Як прищепити дітям любов до книги?»:

а) Читайте 10-15 хвилин.

б) Перед читанням провітріть кімнату, приберіть зі столу відволікаючі речі.

в) Якщо дитина втомилася, зробіть фізкультхвилинку.

г) Не бійтеся хвалити дитину.

  1. Плакат з правилами для читача.

а) Старайтесь читати вголос, не поспішаючи, намагайтеся зрозуміти прочитане.

б) Звертайте увагу на те, як ведуть себе герої книжок, вчіться у них всьому доброму.

в) Закриваючи книгу, подумайте чого вона вас навчила.

г) Вмійте берегти книжку

Пам’ятка для батьків. «Як обговорити з дитиною прочитане»?

а) Поясніть перед читанням незрозумілі слова.

б) Запитайте чи сподобалося дитині прочитане і чим.

в) Попросіть дитину розповісти про головних героїв.

г) Чого навчила книга.

д) Запропонуйте дитині намалювати малюнок до уривка, який найбільше сподобався.

е) Якщо це вірш то вивчіть уривок напам’ять.

За два тижні до засідання запропонувала батькам відповісти письмово на питання анкети

Анкета для батьків.

  1. Чи любить ваша дитина читати?
  2. Чи читаєте Ви дитині?
  3. Чи обговорюєте прочитане?Як?
  4. Чи можна зацікавити дитину читанням? Як?
  5. Від чого залежить виразне читання?
  6. Що ви робите, якщо дитина не хоче читати або, прочитавши небагато, говорить, що втомилася?
  7. Ваші прохання, побажання вчителю?
  8. Про що ви хотіли б дізнатися на засіданні клубу?Під час підготовки до засідання була проведена співбесіда з дітьми, на якій обговорювали такі питання:

а) Що ви більше любите – читати, чи слухати читання дорослих?

б)  Чи читають у вашій сім’ї книги вголос вечорами?

в) Хвалять чи сварять вас батьки, коли ви читаєте?                                 (Відповіді дітей були записані на магнітну стрічку).

За тиждень до засідання клубу кожна сім’я одержала незвичайне запрошення, виготовлене дітьми: Чебурашка, який тримає в лапках лист запрошення.

В ньому визначена тема засідання, дата і час його проведення, а також порядок дня.

Пропонуємо:

­­­- Півгодини роздумів на тему “Виховання у дітей любові до читання”.

– Зустріч з вчителями та бібліотекарем.

– Провести разом з дітьми конкурси і змагання.

– Не забудьте, будь-ласка, записну книжку і ручку.

Перед початком засідання батьки розглядають виставки, обговорюють побачене.

Звучить тиха музика і батьки сідають за столи, поставлені кругом.

Хід засідання.

Тихо звучить пісня « Чого навчають у школі»

Вступне слово вчителя.

Спробуйте уявити наше життя без книги. Сьогодні, напевно, ми почали  по-новому  розуміти, що книга – це безцінне багатство, скарб. Отже, ставитися до неї належить з особливою увагою, любов’ю, бережливістю.

Не тільки в школі, але й вдома, в сім’ї ми вчимо дітей любити книги.

Напевно нема таких батьків, які не хотіли б навчити своїх дітей  швидко і виразно читати, прищепити любов до читання, так як роль книги в житті дуже велика. Хороша книга і вихователь, і вчитель, і друг. Недаремно в усі часи великі люди закликали до читання.

А.П. Чехов сказав: «Щоб виховати, то потрібно день і ніч працювати і завжди читати».

Обговорення правил для читача

(Пропонуємо батькам прочитати ці правила з плакату і пригадати, які з них виконує їхня дитина, а яка ні.)

Обмін досвідом батьків.

Мама Вані розповіла:

«Ваня не любив читати, лінувався. А із-за того, що мало читав, не міг навчитися швидко читати.

Що ж робити? Я стала підбирати цікаві книги і читати йому вечорами перед сном. Обіцяла сину, що раніше закінчу свої справи і обов’язково з ним почитаю. Він лягав у ліжко і з нетерпінням чекав, коли я прийду. Ми читали і обоє з нетерпінням ждали,що буде далі? Вже пора і світло вимикали, а він: «Мамо,будь-ласка, ще хоч одну сторінку!»

Звичайно він чекав наступного вечора. А коли не міг дочекатися, дочитував оповідання до кінця вже сам. І вже не я йому, а він мені говорив: «Прочитай обов’язково»

Прослуховування з магнітної стрічки  відповідей дітей на питання: яку книгу вони читали останнім часом вдома і з ким.

Питання для батьків.

  • Чи читаєте ви книги своїм дітям?
  • Чи бувають у вашому домі сімейні читання у вихідні дні або ввечері?
  • Чи можливе сімейне читання і чи необхідне воно?

Вчитель.

Давно помічено, що поки дитина мала, дорослі із задоволенням читають їй книжки. А як тільки дитина пішла до школи, то батьки менше уваги приділяють і думають, що тепер дитина вже сама буде читати.

Проходить 8-10 років, і ми часто стаємо свідками такого діалогу:

  • Ну як книжка?
  • Нічого, все добре -відповідає син чи дочка. І батьки з подивом усвідомлюють, що між ними і дітьми стіна непорозуміння.

Виправити подібну ситуацію допомагає сімейне читання.

(Виключається світло. Настільна лампа освітлює лише стіл вчителя)

Вчитель продовжує:

«Вечір. Зібралася вся сім’я. Всі члени сім’ї сидять на своїх улюблених місцях, в кімнаті спокій і затишок. Хтось із членів сім’ї читає вголос книжку чи журнал. Всі слухають потім діляться враженнями.

Яку книжку читати? Як довго читати? Все залежить від обставин.

Важлива атмосфера читання і слухання. В такі вечори в гостях можуть бути в сім’ї ще й друзі дітей»

Музична пауза.

Ознайомлення з пам’яткою «Як  обговорювати з дитиною прочитане?»

(Батьки вклеюють пам’ятку  в свої  записні книжки)

Далі в ході засідання ми проводимо психологічний практикум.

Обговорюємо відповіді дітей на питання: хвалять чи сварять вас батьки, коли ви читаєте?

Обговорення ситуації.

Дитина повільно і незрозуміло читає. Мати незадоволено говорить: «Скільки я тебе вчила, хіба ж так читають? Слухай як потрібно!»

А дитина? Одна втягує голову  в плечі, друга ображається і зовсім відмовляється читати, третя-байдужа до читання.

  • Як ви оціните поведінку матері?

(Відповіді батьків)

Вчитель.

  • Шановні батьки! Будьмо терплячими до того, що на перших порах діти можуть і помилятися, і читати повільно, тихо. Це зараз нам здається все просто. Ми забули, як нам в дитинстві нелегко давалося читання. Не відбиваймо у них бажання читати. Нехай вони радіють кожному прочитаному слову.

А зараз надамо слово вчителям, які будуть навчати наших дітей у п’ятих класах.

У своїх виступах вчителі розповіли про необхідність правильного і виразного читання, про те, які труднощі чекають їхніх дітей в 5 класі, якщо вони будуть невпевнено читати.

У виступі бібліотекаря прозвучали поради, що читати дітям, як організувати домашню дитячу бібліотеку, на які видання може зробити підписку вся сім’я, як користуватися книгами з бібліотеки.

Музична пауза

Після паузи пропонуємо батькам питання-ситуацію:

Після недовгого читання Сергійко втомлено говорить: « Не хочу більше читати». Читай, кому кажу!»-вимагає мати.

«Ну мамо,»-просить Сергій.

«Кому кажу, читай!»-кричить мати. «Не кричи на мене!»- грубіянить син. «Ти з ким розмовляєш?Так я тебе…»-погрожує мати.

  • Як позбутися конфлікту?
  • (Після відповідей батьків, нагадую про доцільність використання фізкультхвилинок)

Рішення членів клубу «батьківські роздуми»:

Враховуючи велику роль батьків у вихованні в дітей любові до книги, звяти собі за тему:

  • Читати з дитиною кожний день, обговорювати прочитане.
  • Для подолання втоми під час читання використовувати ігрові прийоми, фізкультхвилинки.
  • В поводженні з дитиною пам’ятати про народну мудрість:

«Хто не візьме ласкою- не візьме строгістю».

Вчитель.

Нехай наші старання, сила, праця, направлені на виховання у дітей любові до читання, дадуть добрі сходинки і читання стане для дітей необхідною потребою.

Завантажити: Заняття батьківського клубу: Виховання у дітей любові до читання + Сертифікат (Розмір: 335.7 KB, Завантажень: 11)
  
Теґи

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Back to top button
Close

Виявлено Adblock

Будь ласка, вимкніть Adblock, підтримайте нас