Конспекти уроків історії України 5 класУсі уроки історіїФайли

Проєкт «Історія України в пам’ятках» (5 клас)

Автор: Макогон Тетяна Олександрівна

Навчальний заклад: Гуківський ліцей Гуківської сільської ради Хмельницька область

Проєкт «Історія України в пам’ятках» (5 клас)

Актуальність

Здобувачі освіти повинні бути активними учасниками навчального процесу. Для цього необхідно не лише сприймати інформацію від вчителя, а й самостійно знаходити і засвоювати необхідні знання. Учні повинні вміти знаходити нову інформацію і використовувати її, популяризувати історію своєї Батьківщини серед дошкільнят, молодших школярів та мешканців села.

Мета проєкту – залучити учнів до активного вивчення історії України та її видатних діячів за допомогою пам’яток історії, сприяти розумінню того, що пам’ятки історії виступають джерелом історико-культурної інформації, що пам’ятник є витвором мистецтва для увінчання пам’яті про подію або особу, розвивати вміння працювати з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України, розвивати пізнавальні інтереси, творчі здібності учасників проекту; виховувати інтерес до дослідження історичного минулого українського народу, виховувати учнів патріотами своєї Батьківщини, виховувати прагнення постійно поновлювати свої знання.

Завдання проєкту:

  • залучити учнів до спільної пошукової діяльності;
  • за допомогою проєкту поглибити вміння працювати разом, досліджуючи історичну проблему;
  • зібрати інформацію для використання на уроках історії та проаналізувати історичні джерела;
  • розвивати навички історичного дослідження на прикладі історичних джерел різного виду;
  • підготувати матеріали для створення «нового», «розфарбованого» рукотворного розділу до чинного підручника з історії;
  • організувати виставку робіт у шкільному історичному кабінеті;
  • показати величність і значимість окремих історичних подій та персоналій історії.

Завдання вчителя під час роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями

  • розвивати вміння чітко й логічно висловлювати свої думки, навички орієнтації у часі, читання та переказу історичного тексту, знаходити логічні зв’язки між подіями, продовжити формування навичок складання хронології подій, навичок самостійної та групової роботи;
  • розвивати навички роботи з історичною картою;
  • давати характеристику історичному діячеві, визначати тривалість та послідовність подій, оцінювати інформацію історичних джерел.

Очікувані результати

Після цього проєкту учні мають:

  • знати терміни і поняття рекомендовані МОН України;
  • розуміти: пам’ятка історії як скарб, гордість і надбання народу; як і навіщо турбуватися про пам’ятки історії;
  • вміти: розпізнавати історичні пам’ятки і пам’ятники, описувати пам’ятку історії, розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведенні пам’ятники, показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки історії України, визначити епоху, у яку вони виникли, розпізнати символічний зміст пам’ятників;
  • вдосконалити навички дослідження;
  • вдосконалити уміння співпрацювати разом у групі з однолітками та членами власної родини;
  • вдосконалити уміння організовувати та реалізовувати проекту діяльність;
  • формувати толерантне ставлення до різноманітності смаків і вподобань як основи будь-якого суспільства.

Вид проєкту: індивідуально-груповий.

Виконавці проекту: учні 5 класу.

Термін виконання: короткотривалий.

Умови реалізації:

  • Дидактичні – уміння учнів працювати з історичними джерелами.
  • Організаційні – налагодження зв’язків з дорослими учасниками дослідження (працівниками місцевої бібліотеки, батьками, вчителями).
  • Матеріальні – папір, папки, канцелярські товари, альбоми, комп’ютерна техніка для створення та показу презентації, смартфони, стенди для показу учнівських робіт.

План дій:

  1. Ознайомити учнів із завдання проекту.
  2. Провести бесіду та з’ясувати, що відомо учням із цієї теми, що зацікавило, що хотіли б дізнатися додатково, хто може поділитися інформацією із цієї теми, іншими словами, як нам вивчати тему так, щоб було цікавіше.
  3. Провести «ярмарок ідей» та з’ясувати, якими будуть основні розділи «рукотворної» книги.
  4. Провести бесіду з батьками дітей та надати рекомендації щодо допомоги учням у зібранні матеріалів.
  5. Провести ряд інтерактивних уроків на яких учні здобудуть необхідні знання та вміння та створять «рукотворний» розділ до підручника.
  6. Провести презентацію проєкту у вигляді виставки «рукотворної» книги,у якій буде виділено місце на термінологічний та іменний словник.
Завантажити: Проєкт «Історія України в пам’ятках» (5 клас) + Сертифікат (Розмір: 1.6 MB, Завантажень: 158)
Back to top button