Проєкт «Історія України в пам’ятках» (5 клас)
Автор: Макогон Тетяна Олександрівна
Навчальний заклад: Гуківський ліцей Гуківської сільської ради Хмельницька область
Проєкт «Історія України в пам’ятках» (5 клас)
Актуальність
Здобувачі освіти повинні бути активними учасниками навчального процесу. Для цього необхідно не лише сприймати інформацію від вчителя, а й самостійно знаходити і засвоювати необхідні знання. Учні повинні вміти знаходити нову інформацію і використовувати її, популяризувати історію своєї Батьківщини серед дошкільнят, молодших школярів та мешканців села.
Мета проєкту – залучити учнів до активного вивчення історії України та її видатних діячів за допомогою пам’яток історії, сприяти розумінню того, що пам’ятки історії виступають джерелом історико-культурної інформації, що пам’ятник є витвором мистецтва для увінчання пам’яті про подію або особу, розвивати вміння працювати з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України, розвивати пізнавальні інтереси, творчі здібності учасників проекту; виховувати інтерес до дослідження історичного минулого українського народу, виховувати учнів патріотами своєї Батьківщини, виховувати прагнення постійно поновлювати свої знання.
Завдання проєкту:
- залучити учнів до спільної пошукової діяльності;
- за допомогою проєкту поглибити вміння працювати разом, досліджуючи історичну проблему;
- зібрати інформацію для використання на уроках історії та проаналізувати історичні джерела;
- розвивати навички історичного дослідження на прикладі історичних джерел різного виду;
- підготувати матеріали для створення «нового», «розфарбованого» рукотворного розділу до чинного підручника з історії;
- організувати виставку робіт у шкільному історичному кабінеті;
- показати величність і значимість окремих історичних подій та персоналій історії.
Завдання вчителя під час роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями
- розвивати вміння чітко й логічно висловлювати свої думки, навички орієнтації у часі, читання та переказу історичного тексту, знаходити логічні зв’язки між подіями, продовжити формування навичок складання хронології подій, навичок самостійної та групової роботи;
- розвивати навички роботи з історичною картою;
- давати характеристику історичному діячеві, визначати тривалість та послідовність подій, оцінювати інформацію історичних джерел.
Очікувані результати
Після цього проєкту учні мають:
- знати терміни і поняття рекомендовані МОН України;
- розуміти: пам’ятка історії як скарб, гордість і надбання народу; як і навіщо турбуватися про пам’ятки історії;
- вміти: розпізнавати історичні пам’ятки і пам’ятники, описувати пам’ятку історії, розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведенні пам’ятники, показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки історії України, визначити епоху, у яку вони виникли, розпізнати символічний зміст пам’ятників;
- вдосконалити навички дослідження;
- вдосконалити уміння співпрацювати разом у групі з однолітками та членами власної родини;
- вдосконалити уміння організовувати та реалізовувати проекту діяльність;
- формувати толерантне ставлення до різноманітності смаків і вподобань як основи будь-якого суспільства.
Вид проєкту: індивідуально-груповий.
Виконавці проекту: учні 5 класу.
Термін виконання: короткотривалий.
Умови реалізації:
- Дидактичні – уміння учнів працювати з історичними джерелами.
- Організаційні – налагодження зв’язків з дорослими учасниками дослідження (працівниками місцевої бібліотеки, батьками, вчителями).
- Матеріальні – папір, папки, канцелярські товари, альбоми, комп’ютерна техніка для створення та показу презентації, смартфони, стенди для показу учнівських робіт.
План дій:
- Ознайомити учнів із завдання проекту.
- Провести бесіду та з’ясувати, що відомо учням із цієї теми, що зацікавило, що хотіли б дізнатися додатково, хто може поділитися інформацією із цієї теми, іншими словами, як нам вивчати тему так, щоб було цікавіше.
- Провести «ярмарок ідей» та з’ясувати, якими будуть основні розділи «рукотворної» книги.
- Провести бесіду з батьками дітей та надати рекомендації щодо допомоги учням у зібранні матеріалів.
- Провести ряд інтерактивних уроків на яких учні здобудуть необхідні знання та вміння та створять «рукотворний» розділ до підручника.
- Провести презентацію проєкту у вигляді виставки «рукотворної» книги,у якій буде виділено місце на термінологічний та іменний словник.