Адміністрації школиПедагогічна радаФайли

Робота вчителів початкових класів по створенню умов для повноцінного розвитку учнів на шляху до Нової української школи

Автор: Жучкова Стелла Артурівна

Навчальний заклад: Запорізька гімназія № 11

Педрада «Робота вчителів початкових класів по створенню умов для повноцінного розвитку учнів на шляху до Нової української школи»

Якщо ти відчув вітер змін, не будуй  щит, а став вітрила і вільно пливи у відкрите море.

 Шановні колеги!

Життя –  це постійний ланцюг змін. Зміни є скрізь. Разом зі змінами в усіх сферах життя змінюємося і ми, змінюються і діти.

Виклики часу зумовили зміни в освітній  галузі України.

На  сучасному етапі розвитку суспільство ставить перед освітою нові цілі. Як завжди реформа освітньої галузі розпочинається саме   з початкової школи. Що ж відбувається нового в початковій школі і хто ламає освітні  стереотипи?

Навчальний рік 2018 упевнено можна назвати роком Нової української школи.

Адже першокласників навчатимуть за новим Державним стандартом початкової освіти, складеним згідно з Концепцією Нової української школи та новим Законом про освіту. А що буде далі?

І що ж таке НУШ?

«Нова українська школа – це освіта нових сенсів, дитиноцентризму і поваги до кожної людини. НУШ – це цікава, практикоорієнтована, безпечна і дружня до дитини школа.

А для батьків вона – відкрита, чесна і націлена на співпрацю». Головна ідея Нової української школи – навчання, побудоване  на компетентностях, і ми, вчителі початкової школи,  повинні зробити так, щоб у новій українській школі було приємно навчатись, і школа давала учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.

Основними серед ключових компонентів формули Нової української школи є:

  • новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації дитини в суспільстві;
  • наскрізний процес виховання, спрямований на формування соціально-моральних цінностей;
  • педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками;

 «Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з’явиться зло», – писав Василь Сухомлинський.

Нова школа працюватиме на засадах “педагогіки партнерства”.

А, основні принципи цього підходу, це:

  • повага до особистості;
  • доброзичливість і позитивне ставлення;
  • довіра у відносинах;
  • діалог – взаємодія – взаємоповага;
  • розподілене лідерство;
  • принципи соціального партнерства.
  • Дитиноцентризм;

В рамках особистісно орієнтованої моделі освіти школа враховує здібності, потреби і інтереси кожної дитини.

  • сучасне освітнє середовище, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології навчання учнів, освітян і батьків у закладі освіти та поза його межами.
  • нова структура школи, що сприятиме засвоєнню нового змісту і формуванню життєвих компетентностей;

Отже, як виглядатиме нова українська школа.

  • Початкова школа початкова освіта, яка розпочинається з 6 років. (4 роки);
  • Базова середня школа (гімназія) базова середня освіта (5 років);
  • Профільна середня школа профільна середня освіта, яку можна буде отримувати в ліцеях і установах професійної освіти (3 роки).

Таким чином загальна тривалість навчання складає 12 років .

Шановні вчителі, вважаю, що саме час пригадати своє педагогічне кредо.

Кредо – це девіз життя, дороговказ ваших змін. Людині властиво змінювати або ж змінюватись. Хочу розповісти вам «Притчу про людину», яка вирішила змінити світ

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Оглянемо ключові аспекти освітньої діяльності початкової ланки освіти в ідеях     НУШ:

  1. Охоплення навчанням всіх учнів молодшого шкільного віку;
  2. Розвиток компетентностей та соціальних і життєвих навичок, що нададуть змогу дитині далі жити в соціумі та навчатися в основній школі (5-9 кл);
  1. Дотримання основних принципи Держстандарту початкової освіти:
  • презумпція талановитості дитини — будь-яка дитина має право на здобуття початкової освіти;
  • цінність дитинства — визнається право дитини на навчання через гру та інші методи;
  • радість пізнання — організація освітнього процесу через дослідницьку та проектну технологію, щоб приносити радість дитині,
  • розвиток особистості — формування самостійного та незалежного мислення учнів замість системи непотрібних знань,
  • здоровий спосіб життя та безпека учнів.

Що ж змінилося для наших дітей? Змінилися методи навчання. Нова роль учителя партнерство і наставництво. Підтримка дітей та розвиток у них незалежного критичного мислення, самоповаги та впевненості в собі.

Нова українська школа – це навчання через діяльність, гру, взаємонавчання.

Маленькі здобувачі освіти вчаться критично мислити, досліджувати, робити висновки та презентувати власну роботу.

Змінився зміст навчання. Необхідні знання збереглися, але навчання переорієнтувалося на розвиток умінь,  відповідає віковим особливостям дітей, їхнім інтересам і потребам.  Формуються компетентності, необхідні для вирішення життєвих проблем. Значна частина  освітнього процесу інтегрується.

Змінюється середовище для навчання. Класна кімната перетворилася на простір для творчої  самореалізації дитини.

НУШ це школа нових можливостей, це територія позитиву та розуміння.

Які ж зміни відбуваються в нашій новій українській школі?

Як працюють наші вчителі початкових класів по створенню умов для повноцінного розвитку учнів на шляху до Нової української школи?

На Ці питання ми будемо намагатися відповісти сьогодні.

Зупинимося на  Основних новаціях НУШ: а саме, тематично – інтегрованому навчанні, щоденних ранкових зустрічах, наборах LEGO, як інструменті для навчання.

Новий освітній простір та Нова українська школа у нашій гімназії.  Знайомтесь – це 1А, 1Б, 1В   класи!!!!

Нові парти, обладнане робоче місце вчителя, дошки: і SMART, і обертова, і звичайна, LEGO-цеглинки та набори LEGO ДУПЛО, скрізь дитячі роботи, а ще допитливо-спокійні щасливі обличчя дітей,  партнерство та невидиме лідерство учителя, коли діти через діяльність, а не послух розвиваються, коли висловлюють власні думки, і коли вчитель правильно скеровує дитину… а ще різноманітний дидактичний матеріал….  НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА зажила ПО-НОВОМУ!!!!    МІСІЯ ЗДІЙСНЕНА!!!!

 Все починається з бажання ТВОРИТИ ДОБРО! Так і цей навчальний рік розпочався зі щедрості…

Зі щедрості в посмішках, зі щедрості в спілкуванні, зі щедрості в підтримці, зі щедрості в любові…

Наші першачки Нової Української Школи розпочали своє шкільне життя з чистого аркуша «Щоденника вражень», а отже,  у них попереду лише те, що ЗРОБЛЯТЬ ВОНИ САМІ!   ВСЕ повинно мати свій початок)))
Ранкові зустрічі – школа життя

Нова українська школа починається з ранкової зустрічі. Тобто не звикло: о 08.00 дзвінок, усі сіли за парти – і починається урок.

Заняття розпочинаються з ранкового кола, це дуже важливий елемент навчання, спрямований  на розвиток співпраці, емоційного інтелекту та вміння працювати в команді.

Сидячи в колі один проти одного, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з іншими дітьми, після чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають її, ставлять свої запитання та коментують. Після цього вся група бере участь у короткій груповій вправі, спрямованій на розвиток академічних навичок, почуття команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч закінчується обміном щоденними новинами, які зазвичай готує педагог, щоб представити навчальні завдання дня. Головною метою такого заняття  є створення позитивної атмосфери на весь період перебування дітей у школі.

Ось і школа, ось і клас. Він давно чекає нас.   Саме так у ранковому колі  розпочинається навчальний день першокласників . Вони знайомляться один з одним. Вчаться вітатися та спілкуватися. Далі сідають за парти. Але і вони стоять не рядами, як зазвичай, а об’єднані по шість. Адже більшість завдань діти  виконують в парах, групах.      Під час ранкової зустрічі діти разом з учителем мають поділитися якимись своїми враженнями, емоціями, досвідом. Це більше психологічний аспект педагогічної роботи, і він стає на перше місце. Це таке поняття, як емпатія, тобто вчитель має визначити, з яким настроєм прийшла дитина, і дитина має змогу розповісти, чому вона так почувається. Завдання вчителя – налаштувати діток з різним настроєм на роботу, яка принесе їм користь і задоволення. Важливо також зберегти мотивацію дітей, щоб вони не втрачали інтересу до навчання.

Ранкова зустріч сприяє розвитку:

  • навичок говорити;
  • навичок слухати;
  • словникового запасу;
  • уміння досліджувати;
  • уміння аналізувати і оцінювати матеріал;
  • уміння спонтанно відповідати на запитання;
  • уміння приймати виклик від інших;
  • уміння використовувати вивчену інформацію.

 З будь-якого «ранкового кола» можна зробити підкову щастя…
Першокласники 1-Б кл. НУШ під час ранкової зустрічі доводили це.

Вони вимірювали силу дружби, виконували «кольорову» руханку за допомогою LEGO, додали до стіни слів нове слово – професію «маркетолога», «приміряли» її на себе, відгадали «кота» в мішку і переконалися, що їсти потрібно тільки корисну їжу. І це все першачки зробили тільки за 1 урок.

Дитячі мрії з НУШ легко здійсняться,
Яку б професію не вибрали вони.

Бо вміти вчитися, творити, розвиватись
І бути Людиною –  в НУШ головне!
Щира ВДЯЧНІСТЬ Пані Світлані за вчительську харизму)))

До вашої увазі відео, як відбуваються ранкові зустрічі.

ВИСНОВОК: Щопонеділка на такому «ранковому колі» обирається тема, яку діти пізнаватимуть протягом тижня, й усі уроки будуть так чи інакше пов’язані з цією темою.

Тематичні тижні

Завершився один з найцікавіших тематичних тижнів Нової української школи «Ми дослідники».

Учні 1го класу почали тиждень з маленькою цибулинкою, яка стала згодом об’єктом їх першого досліду. Кожного дня вони слідкували та записували  як проростала цибулинка, потім почали справжню дослідницьку роботу: переглянули через мікроскоп як виглядає покривна частина цибулини, порахували скількома смугами покрита шкірка з допомогою лупи і дізнались про її корисні властивості.

Крім того цього тижня діти навчились   користуватись терезами, та ростоміром – виміряли свою вагу та зріст.

Один тиждень – багаж знань!

Цього тижня — це «спорт»!

І   в навчальні предмети інтегрується спортивна тематика. Першокласники на уроці української мови вчать вірш про один з видів спорту, а під час математики — рахують м’ячі та ковзани.

  • Так, відповідно до ідеї «нової школи» діти мають пізнати світ цілісно, бо в шість років їм складно ділити його на математику, літературу й природознавство.

Я досліджую світ

Змінилася філософія навчання. Сьогодні ми ставимо за мету не наповнювати учня великою кількістю знань, а вчимо застосовувати їх на практиці. Навчання приносить радість дитині. Вивільнилось більше часу  для досліджень, творчості та рухової активності.

Першокласники навчаються по новому,  опановують знання та навички через діяльність.

У шестирічному віці діти сприймають світ цілісно і штучний поділ на предмети їм не дуже зрозумілий. Тому серед основних нововведень Нової української школи – запровадження  інтегрованого курсу “Я досліджую світ» – це дослідницький тип навчання. Тобто діти самі мають відчути, ЯК щось зробити: їм не просто кажуть, що, наприклад, цукор розчиняється у воді. Вони мають узяти цукор, кинути у воду й самі переконатися, що він таки розчиняється.

Не просто послухати, а побачити, зрозуміти! Це, власне, не просто знання, а компетенція, яку можна використовувати на практиці.

Нумо, однокласники, всі разом, руш! Крокуємо впевнено по країні НУШ!!!
Учні 1-х класів досліджували звуки природи, вивчали звук «М», робили перші кроки в читанні, виконували руханки, спілкувались в ранковому колі…


НУШ – це України школа  нова, для школяриків у ній вирують дива!!!

У 1-Б класi  був проведений   урок з iнтегрованого курсу ” Я дослiджую свiт”. Тема уроку: “Способи пiзнання”. Урок почався з ранкового кола, де учнi емоцiйно налаштувалися та привiталися рiзними мовами свiту один з одним. Надзвичайно було цiкаво дiтям працювати в групах, де вони проводили дослiди з грунтом, виконували аплiкацiю, проводили роботу з медia-файлами та з’єднували органи чуття з вiдповiдними картинками. Загалом урок був динамiчним, учнi узагальнили свої знання з даної теми завдяки практичнiй дiяльностi.

Більше радості та руху в 1-В класі НУШ…
Урок в 1-в кл. здивував розкутістю учнів, щирими посмішками, відвертими відповідями. А все тому, що більшу частину уроку учні працювали в   групах, дивилися в обличчя одне одному, тож дитина бачила

навпроти себе ОЧІ ДРУЗІВ, а не спину однокласника попереду. Справжній тиждень – «Мої друзі»!
Дослухаймося до відчуттів дітей – вони знають щось таке, про що ми з вами й не здогадуємося)))

Учитися і досліджувати для дітей є природним. Інтегрований курс «Я досліджую світ» засновано на комплексному підході. Навчання розглядається через  призму  цілісної картини світу, а не ділиться на окремі дисципліни.  Це приносить  дітям радість через діяльність, сучасні методи та педагогіку партнерства. Інтегровані заняття цікаві. А все, що цікаве, добре йде дітям.

Сьогодні вже недостатньо забезпечити оволодіння школярами сумою знань, важливіше навчити «хотіти вчитися». Хочеться, щоб діти були мандрівниками,

відкривачами і творцями в цьому світі.

 

«LEGO – гра по-новому, навчання по – іншому в освітньому просторі нової української школи»

Ми прагнемо побудувати майбутнє, де навчання через гру дасть можливість дітям розкрити свій творчий потенціал і навчить їх вчитися протягом життя

Гра – це іскра, що запалює вогник допитливості і любові до знань.

В.Сухомлинський

Конструктор LEGO є освітнім ресурсом ХХІ століття і однією зі складових STEM-технологій. Адже дитина, яка здатна конструктивно мислити, швидко вирішувати логічні завдання, вміє працювати у команді, може приймати нестандартні рішення, стане конкурентоспроможною особистістю та зможе реалізувати свій потенціал у реаліях сучасного життя.

Для запровадження ігрового навчання вже з 1 вересня всі наші першокласники    отримали індивідуальні набори Lego «Шість цеглинок», які допоможуть  дітям опановувати матеріал інтерактивно, цікаво та наочно. При цьому вчителі матимуть більше можливостей застосовувати пошукові методи навчання, стимулювати дітей до навчання у більш цікавий та належний спосіб.

Здавалося б, що можна зробити із 6 цеглинками, а це цілий політ фантазії. «Шість цеглинок» – це технологія навчання, яка допоможе учням  тренувати пам’ять, розвивати моторику і творчо мислити. Через гру вони зможуть навчитися, наприклад, таким умінням як вирішення проблемних завдань. Але це  не ігри заради ігор, а вправи на розвиток мислення, вміння працювати в команді та комунікувати один з одним. Завдяки таким наборам діти вчаться і формують предметні і ключові компетентності на більш високому рівні.

LEGO дозволяє дітям вчитися, граючись і навчатись у  грі. Саме головне – це надати дітям можливість “проживання” цікавого для них матеріалу. Дізнаючись щось нове, діти навчаються виражати своє ставлення до того, що відбувається. Конструюючи, вони занурюються в організовану дорослими ситуацію. В ході навчальної діяльності діти стають будівельниками, архітекторами, лікарями, водіями, фермерами , граючись вони вигадують і втілюють в життя свої ідеї.

В процесі діяльності розв’язуються різні задачі: психологічні, розвивальні, пізнавальні. Подорожуючи, діти допомагають своїм друзям, визволяють героїв з біди, дізнаються цікавих фактів тощо. Готуючись до подорожі, діти конструюють, вчать вірші, працюють за схемами. При цьому у дітей розвивається творча уява, комунікативні якості, допитливість. Знання, які отримують діти є актуальними, необхідними для них. А цікавий матеріал засвоюється легко і назавжди.

LEGO –  це світ фантазій для першокласників НУШ!

В 1-А кл діти фантазували з LEGO.

Визначення власних емоцій, руховий масаж цеглинками, «Уважний світлофор», сенсорні вправи, складання неіснуючої тварини, розвиток зв‘язного мовлення та критичного мислення… І ВСЕ ЦЕ за допомогою LEGO!!! Придумувати щось нове з однотипних цеглинок – це так цікаво)))
Пані Любов створила на уроці такий простір, що дав можливість дітям не тільки прислухатися до чужої думки, бачити предмет з різних сторін, але й КОМУНІКУВАТИ, СПІВПРАЦЮВАТИ, що знадобиться в дорослому житті.
Для того, щоб ЛІТАТИ, потрібні не крила, а ФАНТАЗІЯ!!! Кожен урок – це творча співпраця вчителя й учнів, яка неможлива без відповідного емоційного настрою.

Як зробити урок не просто змістовним, а насправді цікавим для дітей? Це одне з ключових запитань, яке ставить собі кожен вчитель.

Відповідь – перетворити урок на захопливу гру!

Lapbook “Лепбук – це цікаво!”

Як зробити так, щоб дитина навчалася із задоволенням? Відповідь на це питання шукають багато педагогів. Існує багато прийомів і новітніх освітніх методів, які доречно використовувати. Один із таких – метод Lapbook. У сучасній українській школі лепбук тільки-но набуває поширеності. І не дарма! Адже у такий спосіб можна опановувати нові знання, у яскравих формах творчо структуруючи нову інформацію

Як і будь-яка технологія, лепбук реалізовує навчальні, розвивальні та виховні завдання.

Мабуть, вам неодноразово на очі потрапляли графічні піксельні коди, які розміщують на рекламних буклетах, у  транспорті, на вітринах чи у супермаркетах. А ми вже впевнені, що такі зображення надають безліч можливостей, у навчальному процесі.

Використання QR-кодів дозволяє урізноманітнити навчальний процес, збільшити зацікавленість школярів до навчання, а для нас, вчителів, стає зручною формою організації навчального процесу.

Звернімо увагу на новий підручник української мови, а чи не цікаво щодня вивчати нову тему, застосовуючи новітні технології. Адже кожна дитина стає більш зацікавленою, коли є можливість вивчати матеріал, використовуючи свій мобільний телефон, за допомогою якого вона може зчитати QR — код.

Не тільки перші класи працюють за новим державним стандартом, йде перезавантаження всієї системи освіти, зокрема початкової.

 ВСЯ ПОЧАТКОВА школа сьогодні працює з елементами нової української школи.

Педагогічна новація вчителя Літвінової Н.В. полягає у використанні хмарних технологій. В освітньому процесі вона активно застосовує можливості гаджетів, сервіси гугл.

На своїх уроках вона використовує технологію QR – кодів на різних етапах: на етапі мотивації навчальної діяльності, при вивченні нового матеріалу, при закріпленні вивченого. Така робота викликає в учнів інтерес до навчання.

Вчитель  Бондарчук Олена Леонідівна  вже зараз долучається  до Нової Української Школи. Поступово на своїх уроках вона використовує методи, прийоми та форми роботи, притаманні НУШ.

На уроках математики вона активно працює з ЛЕГО.  Це і вправи на усний рахунок, і вивчення нових тем, таких як «дроби», «площа», «периметр».

За допомогою ЛЕГО досить просто пояснити дітям, що таке дроби, як вони складаються, віднімаються. Також дітям легше зрозуміти поняття площа, периметр, відчути різницю.

Вчитель Краснякова З. А. у своїй роботі практикує використання технології «перевернуте навчання». Такий вид роботи передбачає відмову від таких прийомів, як виступи учнів біля дошки, фронтальне опитування, перегляд тривалих навчальних фільмів. Натомість запроваджуються елементи педагогіки партнерства, учитель виступає у ролі колеги, консультанта. Учні опановують матеріал за допомогою самонавчання, це сприяє розвитку пізнавальної активності і самостійності.

Нікітенко С.М., готуючись до нововведень, не забуває про діяльнісний підхід до навчання. Вже зараз вона працює за ротаційними моделями «Щоденні 5», «Щоденні 3». Вона використовує ті щоденні діяльності, виконуючи   які учні вчаться бути самостійними під  час читання, письма, математики, в той час, як сама Світлана Миколаївна має можливість працювати з іншими учнями диференційовано, приділяти їм більше часу, працюючи індивідуально або в малих групах.

Інтегрований підхід до освіти – ключовий у концепції нової української школи. Саме тому Інтегровані уроки з успіхом  впроваджуються в освітньому процесі    нашої гімназії.

Класний керівник 3-В класу Котик Дар’я  Юріївна провела інтегрований урок – ярмарок, в якому поєднала позакласне читання, математику, трудове навчання. Діти обговорили давню традицію українського народу – ярмарок. Пограли в гру- змагання «Хто швидше дістанеться на ярмарок», в якій влаштували перегони на возі з прикладами. Розказали про давні ремесла, якими займалися давні предки. Розв’язали «ярмаркові задачі для розумової вдачі». Діти власноруч виготовили кошики, в які купували овочі та фрукти. А наостанок – пригостили один одного щедрими дарами осені.

Вчитель Голєнкова А.О. провела інтегрований урок з літературного читання і природознавства у 2 класі.

Другокласники  розвивали зв’язне мовлення, збагачували словниковий запас, при цьому знайомлячись з характерними ознаками тварин, мешканцями рідного краю. Урок розпочався з емоційної хвилинки, гри «Телефон» та виступу синоптика. У гості до школярів завітала синичка, яка загадувала загадки, розповідала про своїх друзів. Подякувала тендітна гостя за злагоджену роботу другокласників у групах і за годівнички з кормом, які  турботливі діти підготували для зимуючих птахів у шкільному садку.

Бурхливим океаном знань  за допомогою особових займенників учні 4 класу та їх класовод Єрьоміна О.М. відправилися у подорож до чарівного місця, де зосередилися всі крайні точки нашої планети – до Антарктиди.        Інтегрований урок української мови та природознавства розпочався  з привітання в колі, четвертокласники працювали з інформаційною брошурою, відгадували загадки, писали каліграфічно слова. Діти дізналися багато цікавих фактів про Антарктиду, а також вчилися визначати особу та число особових займенників. У кінці уроку кожен  об’єктивно оцінив свою роботу на уроці з допомогою таблиці оцінювання.

Настрій зимових свят панував на інтегрованому уроці літературного читання та української мови у 4В класі. Четверокласники згадали всі свята зимового циклу, вчилися виразно читати вірш С. Жупанина «На білих конях віхола…», а також визначали рід іменників. На урок завітала в гості Зима,  поставила дітям питання методом кубування, слухала їх виразне читання в «Кріслі автора», задала кожному індивідуальне домашнє завдання.

Такі інтегровані уроки дітям дуже подобаються, адже вони об’єднують різноманітні галузі: природничу, математичну, гуманітарну, соціальну, технологічну. Саме тому на цих уроках учні  читають,  пишуть, рахують, досліджуть, малюють, ліпять й навіть співають.

Як висновок – хочу сказати, що проблем дуже багато. Проте зміна цінностей не відбувається легко і швидко. Діти змінюються і школа   змінюється разом з ними.  Особисто я вважаю, що всі вчителі  початкової школи готові до експериментів, хоча наявний досвід нелегко змінити і пристосувати до нових умов. Однозначно – вчитися потрібно разом: і дітям, і вчителям, і батькам.

ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА

Нова школа – «Педагогіка партнерства»

Тільки  разом  з батьками, спільними зусиллями,вчителі  можуть  дати  дітям  велике  людське  щастя.(В. О.  Сухомлинський)  

Перехід початкової освіти на якісно новий рівень можливий лише за умови конструктивної взаємодії школи й родини на засадах партнерства. Розуміння пріоритетності родинного виховання ставить перед школою завдання, яке  реалізовується у спільній діяльності вчителя й учнів, учителя й батьків, що передбачає взаєморозуміння, єдність інтересів і прагнень з метою особистісного розвитку школярів.

Новий підхід передбачає партнерство і наставництво у відносинах між учителем і учнями, підтримку дітей, розвиток у них критичного мислення, самоповаги і впевненості в собі. Учитель має стати другом, оцінки розглядатимуться як рекомендація, а не як осуд. Вчителі використовують зелену ручку замість червоної, щоб вказувати на те, що дитина робить добре. Всі оцінки – позитивні, а помилка – це досвід, навчання і розвиток.

     ПОЧАТКОВА ШКОЛА – це найважливіша ланка. Тут закладається майбутнє, тут ростуть діти, які повинні будуть через кілька років приймати важливі і відповідальні рішення, що впливають на долю країни. Маємо надію, що реформа «Нова українська школа» всіляко сприятиме появі саме таких дітей. Адже судячи по взятому темпу, всебічній підтримці та готовності  вчителів та керівництва до змін – ми йдемо вірним шляхом

ВИСНОВОК

Завершити засідання педради хочу притчею про Майстра, епіграфом до якої є такі слова: « Кожний, хто вміє згуртувати навколо себе людей із різними характерами, різними інтересами й може привести до успіху – справжній Майстер…»

Притча

 Якось увечері зібралися разом музичні інструменти: скрипка, саксофон, труба, сопілка й контрабас. І виникла між ними суперечка – хто краще за всіх грає. Кожний інструмент почав виводити свою мелодію, показувати свою майстерність. Але виходила не музика, а жахливі звуки. Що більше старався кожен із них, то незрозумілішою й  потворнішою виходила мелодія. Але з’явилася людина й одним помахом руки зупинила ці звуки, сказавши: « Друзі, мелодія – це одне ціле. Нехай кожний прислухається до іншого, і ви побачите, що вийде». Людина знову змахнула рукою, і спочатку несміливо, а потім усе краще залунала мелодія, у якій було чути смуток скрипки, ліричність саксофона, оптимізм труби, ніжність сопілки й величність контрабаса.

 Інструменти грали, стежачи за помахами рук людини. А мелодія все звучала і звучала, поєднуючи виконавців і слухачів у єдине ціле.

Як важливо, щоб оркестром хтось диригував. Досягнення гармонії можливе лише тоді, коли всі об’єднані однією метою й спрямовані єдиною волею в єдиному пориві…

Такими Майстрами, шановні вчителі, є Ви, а інструментами – Ваші учні. Ми з Вами, хочемо того чи ні, є вчителями нового століття

 і всі будемо працювати, щоб навчання стало радістю й задоволенням для кожної дитини, щоб шкільне життя, в якому беруть участь учні й вчителі, досягло гармонії. Хороші вчителі створюють хороших учнів, і в майбутньому, я вірю, учні нашої школи стануть цілісними особистостями, патріотами з активною життєвою позицією, інноваторами, здатними змінювати навколишній світ.

Завантажити: Робота вчителів початкових класів по створенню умов для повноцінного розвитку учнів на шляху до Нової української школи + Сертифікат (Розмір: 373.5 KB, Завантажень: 96)
  
Теґи
Back to top button
Close