Конспекти уроків української мови 2 класУсі уроки початкова школаФайли

Тема: Склад. Перенос слів із рядка в рядок по складах (2 клас. Українська мова)

Мета:  поглибити знання учнів про склади як частини слова,  на які  воно ділиться  при вимові; розвивати вміння розрізняти в слові кількість складів за кількістю голосних; виховувати любов до рідної мови.

Усі уроки української мови  на сайті «Шкільне життя»

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання

Учні читають описи ромашки.

  1. Вправа на повторення

—  Уважно  прочитайте,  що  написано  на  дошці.  Розділіть  написане  на 2 групи.

Вітер, ша, Ні, дме, ти, Та, сильний

—  Що ви віднесли до першої групи? (Вітер, дме, сильний)

—  Як можна назвати те, що ви віднесли до першої групи? (Слова)

—  Доведіть, що це слова. (Вони мають зміст.)

—  Що ви віднесли до другої групи? (ша, Та, ти, Ні)

—  Як називається те, що ви віднесли до другої групи? (Склад)

—  Чим відрізняється склад від слова? (Слово щось означає, а склади нічого не означають.)

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Тема нашого уроку «Склад». Ми будемо ділити дво-трискладові слова на склади, визначати кількість складів у слові.

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Пояснення вчителя

—  Що можна скласти зі складів? (Слова)

—  З яких складів можна скласти слово. (Тиша)

—  Запишіть це слово і поділіть на склади. (Ти — ша)

—  Доповніть інші склади до слів. (Ніна, Таня)

—  Чому зі складами Ні, Та ви утворили імена?  (Склади написані з великої букви — отримали імена.)

—  Запишіть ці слова і поділіть на склади.

—  Отже, що таке склад? (Склад — частина слова.)

Учитель може дати пораду, як легше розділити слово на склади.

—  Уявіть собі, що вам потрібно дуже голосно і повільно прокричати слово, щоб  було  чутно  далеко.  Наприклад,  вам  потрібно  назвати  ім’я  переможця у змаганні.  Як ви тоді вимовите імена:  Марина, Саша,  Наташа?  (Діти вимовляють імена, скандуючи.)

—  Згадайте, коли люди можуть вимовляти слова по складах.

  1. Робота за підручником (с. 75-77)

Вправа 37. Учні  додають  до  частин  слів  склади  так,  щоб  утворилися  слова,  визначають,  скільки  складів  і  скільки  голосних  звуків  у  кожному  слові,  роблять висновок  і  перевіряють  його,  користуючись  правилом:  «Скільки  в  слові голосних, стільки і складів».

—  Пригадайте  прислів’я,  у  якому  вживаються  слова  синиця,  журавель.

(Краще синиця в жмені, ніж журавель у небі. Журавлі прилетіли — весну принесли. Синиця шкоду робить, а журавель відповідає.)

—  Дайте загальну назву словам кожного стовпчика.

Вправа 38. Учні читають слова і називають ті, які не можна поділити на склади. Списують  спочатку  слова,  що  містять  один  склад,  потім  —  два  і,  нарешті,  три склади; підкреслюють склади, які позначено однією буквою.

—  Поміркуйте, чому слова грак і шпак не можна поділити на склади.

Візьміть до уваги!

У кожному складі обов’язково є голосний звук. Саме він і утворює склад.

Слова переносяться з рядка в рядок складами: ли-па, бе-ре-за.

Склад,  позначений  однією  буквою,  не  залишається  в  рядку  і  не  переноситься: ака-ція, оси-ка, ірис, орел.

Вправа 39. Учні списують слова, поділяючи їх рисками для переносу.

—  У  яких  словах  є  склади,  яких  не  можна  залишити  в  рядку  або  перенести?

—  Визначте слова, у яких звуків більше, ніж букв.

Візьміть до уваги!

Односкладові слова не поділяються для переносу.

Вправа 40 (робота в парах)

—  Які з поданих слів можна перенести.

—  Поясніть, чому решта слів не ділиться для переносу.

  1. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  1. Змагання (по рядах )

Завдання  написані  на  аркушах.  Перемагає  команда,  яка  правильніше і швидше поділить слова на склади.

Сова

фабрика

млинці

будова

качка

картина

звірі

каструля

зерно

закладка

копійка

лавка

гриби

капуста

гумка

іриска

волошка

рибалка

Підбиття підсумків змагання.

  1. Гра «Один чи два?»

—  Якщо почуєте слово з одного складу —  підстрибніть,  з двох складів — присядьте.

Кущ, сорт, слово, лист, риби, звірі, міст, півень, марка, кріт, дощ.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—  Що таке склад? (Склад —  частина слова, яка вимовляється одним поштовхом повітря.)

—  Як дізнатися, скільки в слові складів? (Потрібно знати, скільки в слові голосних звуків. У слові стільки складів, скільки голосних звуків.)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 17, вправа 41.

Завантажити: Тема: Склад. Перенос слів із рядка в рядок по складах (2 клас. Українська мова) (Розмір: 13.3 KB, Завантажень: 876)
Back to top button