Учительська

Нам необхідно зробити так, щоб наші вчителі мали статус і повагу,- Гриневич

Освітня система України має інструменти, що дають дітям успішно розвинути свої таланти, але їх недостатньо, щоб досягнути до кожної дитини, тому країна розпочинає масштабну освітню реформу. Про це йшлося під час виступу Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич на Світовому освітньому форумі в Лондоні.

“Україна традиційно має систему установ позашкільної освіти, які фінансуються з державного і місцевих бюджетів. 10% дітей, які беруть участь в діяльності після школи, відвідують українську “Малу академію наук”. Можливо вам буде цікаво, що молоді українські дослідники вже отримали понад 160 патентів на винаходи в області комп’ютерних, технічних і природничих наук, а також у фізиці і астрономії”, – розповіла Лілія Гриневич.

Вона наголосила, що досвід Малої академії наук є унікальним для світу і одним із найефективніших українських інструментів для виявлення і підвищення талантів серед молоді. Однак, цього недостатньо, “нам все ще потрібно знайти більш ефективні способи, щоб забезпечити кожній дитині в Україні можливості розвивати всі свої таланти і здібності.”

Міністр зазначила, що для того, аби дати шанс кожній дитині успішно розвинути свої таланти, Україна має перезавантажити свою систему середньої освіти, адже саме вона може вплинути на долю практично кожної дитини.

“Нам необхідно зробити так, щоб наші вчителі мали статус і повагу, розуміли важливість їх ролі. Нам необхідно перезавантажити нашу систему підготовки вчителів, щоб виростити нового українського педагога, який цінує кожного учня і відкритий до найбільш ефективних форм навчання. Нам потрібно перетворити школу в дивовижну подорож у невідоме, де навчання рухає природна цікавість, а життєві навички дитини розвиваються поряд з талантом дитини та її природними здібностями. Іншими словами, нам потрібна нова українська школа”, – повідомила Лілія Гриневич.

Важливим інструментом освітньої реформи має стати відкриття освітньої онлайн платформи, де будуть зібрані освітні матеріали не лише для вчителів та дітей, а й для кожного громадянина України. Платформа має стати не тільки ресурсом для взаємодії та обміну передовим досвідом, але також буде забезпечувати рівний доступ до безкоштовної освіти для тих дітей, які залишаються на окупованих і анексованих територіях, а також учнів з віддалених сільських районів і учнів з особливими потребами.

“В даний час ми шукаємо партнерів для спільного фінансування цієї ініціативи, і ми хотіли б запросити до співпраці усіх, хто має відповідний досвід і знання”, – додала Міністр.

Підбиваючи підсумки Лілія Гриневич підкреслила, що нова українська школа є однією з основних політичних реформ в майбутньому. Вона має забезпечити інвестиції в розвиток людського капіталу заради інноваційного зростання країни і самореалізації кожної людини.

“Школа може підрізати крила, якщо система  орієнтована на середній результат. Школа повинна пропонувати різноманітні можливості для розвитку особливих талантів у людей, знаходити, в чому вони можуть бути успішні, і  підготувати до життя у світі, що постійно змінюється. Школа також має пильно слідкувати за глобальними тенденціями і змінами, в іншому випадку ми ризикуємо підготувати учнів до світу, якого вже не існує”, – завершила свій виступ Лілія Гриневич.

Після виступу Міністр взяла участь у панельній дискусії на тему «Розробка політики для розвитку навчання (Policy making for development of teaching)».  Учасники зазначали, що успішна освітня система має включати постійне професійне вдосконалення вчителів. А також, що “1 долар інвестиції в шкільну освіту приносить 10 доларів економічного розвитку”.

Back to top button