Нова українська школа (НУШ)

Cірі та непривабливі будівлі шкіл, якими зараз є більшість в Україні, мінімізують зацікавленість дітей до навчання

Cірі та непривабливі будівлі шкіл, якими зараз є більшість в Україні, мінімізують зацікавленість дітей до навчання та навіть зменшують їх розумову та фізичну активність, тоді як яскравий шкільний простір зацікавлює та мотивує до навчання. Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

“Як сьогодні виглядає багато наших шкіл? Сірі й непривабливі. Пам‘ятаю, як одна із таких шкіл у Києві навіть стала декорацією американського фільму про в‘язницю. Це жахливо, бо кому ж захочеться кожен день знаходитися в такому просторі? Тим більше дітям, яких потрібно зацікавлювати, мотивувати до навчання та розвитку. Саме тому у вересні 2016 року ми запустили пілотний проект “Новий освітній простір” у звичайній сільській школі в Путрівці Київської області. З того часу змінився не тільки вигляд самої школи, він став яскравішим та сучаснішим, а й ставлення дітей до навчання. На 30% скоротилися прогули та суттєво збільшилася кількість дітей, значно підвищилася успішність учнів, тому що їм стало цікаво ходити до школи, з’явилася мотивація до навчання”, – сказав він.

Лев Парцхаладзе зазначив, що за даними американських психологічних досліджень звичайні сірі будівлі не пробуджують у дітей бажання навчатися. Так, згідно з дослідженнями, сірий, сіро-блакитний, бежевий та білий кольори впливають на рівень гормону сну (мелатоніну) в організмі, що сприяє зменшенню розумової та фізичної активності та мінімізує зацікавленість до навчання. При цьому саме такі кольори є найпоширенішими у наших школах.

Разом з тим жовті, помаранчеві та червоні відтінки кольорів активізують розумові здібності дітей та підвищують їх настрій, синій допомагає концентруватися, а теплі відтінки зеленого — зняти напругу та підвищити ефективність роботи.

“Щоб впровадити ту чи іншу активність для дітей, наприклад, перефарбувати стіни в класі або коридорі, не потрібні якісь супер-зусилля чи витрати. Проте це треба робити, якщо ми дійсно хочемо, щоб наші діти навчалися у комфортному сучасному освітньому просторі і, головне, їм це подобалося. Для цього ми оновлюємо державні будівельні норми і впроваджуємо проект “Новий освітній простір”, — підкреслив він.

Лев Парцхаладзе нагадав, що з 1 вересня цього року в дію вступили оновлені державні будівельні норми щодо проектування шкіл — ДБН В.2.2-3:2018 “Будинки і споруди. Заклади освіти”, де, зокрема, введено:

— обов’язкову енергомодернізацію будівель навчальних закладів.

— проектування класів з можливістю групового та індивідуального навчання та збільшення площі класу на 1 учня з 2 до 3 кв. м. Це створить можливість для відкритого простору в школах.

— обов’язкове облаштування інклюзивного простору для можливості навчання дітей з інвалідністю. Це зробить навчання доступним для кожного.

— обов’язкове влаштування дверей з вільним відчиненням зсередини — двері “Антипаніка”. Це підвищить безпеку.

Норми ДБН розповсюджуються на проектування нових і реконструкцію існуючих будинків закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої та післядипломної освіти, а також навчальних комплексів.

Нагадаємо, вже більше 200 шкіл в Україні впроваджують принципи Нового освітнього простору: енергоефективність, сучасне обладнання, мотивуючий простір, безбар‘єрність. Крім цього, їх також починають реалізовувати при будівництві та реконструкції дитячих садків.

Довідково

Новий освітній простір #НОП – проект, який реалізує Мінрегіон спільно з Міністерство освіти і науки України та ініціативною владою на місцях в рамках реформи освіти Нова українська школа.

Принципи НОП:

  • енергоефективність;
  • сучасне обладнання;
  • мотивуючий простір;
  • безбар‘єрність.

НОП — школи, в яких хочеться навчатися!

Back to top button