Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання порад на тему «Бережіть книжки» за опорними словами і віршем Г. Чорнобицької «Не бруднити книжки» (2 клас. Українська мова)
Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання порад на тему «Бережіть книжки» за опорними словами і віршем Г. Чорнобицької «Не бруднити книжки»
Мета: закріплювати навички правильної вимови та написання слів із подовженими приголосними звуками; розвивати мовлення; виховувати бережливе ставлення до книжок.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
- Перевірка домашнього завдання (с. 61, вправа 166 )
— Прочитайте слова, у яких є подовжені приголосні звуки, за абеткою.
- Робота над загадкою
- Дуже я потрібна всім:
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (Книга)
— У слові-відгадці вимовте приголосні звуки, назвіть букви.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
- Читання вірша Г. Чорнобицької «Не бруднити книжки»
НЕ БРУДНИТИ КНИЖКИ
Це була чистенька книжка,
А тепер брудна вже стала. Може, киця, може, Мишка уночі її читала? |
Чуєш, кицю? Чуєш, мишко?
Не годиться так робити! Як читати хочеш книжку, Спершу лапки слід помити. |
— До кого звертаються у вірші? Яку пораду отримала мишка?
— Чого боїться книжка?
- Читання звернення книги до читача
— Послухайте звернення книги до читача: «Чи є у тебе бажання скористатись моїми порадами? Якщо є — пам’ятай: бажання — велика сила: за ним ідуть дія і праця. А їх завжди супроводжують успіх і радість досягнень. Бажаю тобі успіхів, радості і досягнень».
— Діти!
Коли б книга ожила і раптом заговорила, то ось що вона сказала б вам: «Будь ласка, не беріть мене брудними руками, мені соромно, якщо мене потім візьмуть інші.
Не малюй мене пером і олівцем — це так некрасивої
Не ставте на мене лікті і не кладіть розкритою обличчям униз.
Якщо ви закінчили читати, не робіть поміток нігтями, не загинайте куточків сторінок, а покладіть закладку!»
- Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
- Робота в парах
— Складіть поради щодо користування книжкою, використовуючи слова з довідки: не, малюйте, не пишіть, у, кладіть, їжу, біля, мийте, руки, перед, читання, листки, загинайте, книжки, закладка, користуйтеся.
- Читання складених порад
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Які поради щодо користування книжкою ви запам’ятали?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Намалювати малюнок. Скласти поради «Бережи книжки».
Завантажити: Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання порад на тему «Бережіть книжки» за опорними словами і віршем Г. Чорнобицької «Не бруднити книжки» (2 клас. Українська мова) (Розмір: 11.4 KB, Завантажень: 159)