ГоловнеПочаткові класи

У 100 школах в Україні запровадять інтегроване навчання для першокласників

Освітяни готують до запровадження у 2018-2019 навчальному році нових стандартів середньої освіти, зокрема у початковій школі. У п’ятницю, 12 травня, у Львові на всеукраїнській нараді освітян презентували стандарти нової початкової освіти, повідомила міністр освіти та науки України Лілія Гриневич.

За її словами, у наступному навчальному році у 100 школах в Україні буде запроваджений пілотний проект інтегрованого навчання першокласників. Для цього в кожній області, зокрема і Львівській, відберуть в середньому по 4 школи.

«Початкова освіта має відповідати віковим особливостям дітей. Для таких дітей природно-відповідний спосіб так званого «інтегрованого навчання» і сприйняття світу через діяльність, зокрема, через гру на ранньому етапі навчання – у шестирічному віці, а далі через діяльнісне навчання», – зазначила Лілія Гриневич.

За її словами, кожен день у початковій школі буде «тематичним».

«Наприклад, якщо тема дня «весняні першоцвіти», то читання, природознавство, мистецтво, математика мають крутитися навколо цієї теми. Це сприяє розвитку інтегрованого сприйняття світу у дитини», – зазначила вона.

Крім цього, як зазначила міністр, вчителі мають опанувати інші форми роботи з дітьми, управління класом.

«Як сьогодні виглядає перший клас, де сидять шестирічні діти? Вони повинні склавши руки, просидіти за партою як мінімум чотири уроки, що абсолютно не відповідає природним властивостям дітей цього віку і починає їх психологічно ламати. У дітей, навпаки, треба розвивати допитливість до цього світу. Їм треба дати радість пізнання. Це можна зробити лише через діяльнісне навчання. А це передбачає, що діти разом роблять проекти, частіше виходять на вулицю, пізнають довколишній світ», – пояснила Лілія Гриневич.

За її словами, для цього 22 тис. учителів, які мають стати класними керівниками у 2018-2019 навчальному році, упродовж 2017-2018 року проходитимуть перепідготовку, опановуватимуть нову навчальну програму та методики.

«Ми маємо перепідготувати їх, змінити їх світогляд, доповнити педагогічний досвід цими новими методиками. Я не кажу, що буде просто. Розумію, буде опір, є такі вчителі які не хочуть змінюватися. Але вибачте, світ змінюється, і школа мусить іти попереду, а не плестися в хвості. Вчителі також мають змінюватися», – сказала вона.

За словами Лілії Гриневич, щоб стимулювати розвиватися вчителів має підвищення зарплат, яке відбулося у цьому році.

«Уряд цього року вперше за час існування Єдиної тарифної сітки просунув вчителів на два тарифні розряди догори. В цілому, з усіма підвищеннями, зарплата вчителів зросла на 50%. Це для нас недостатньо, зарплата була такою низькою, що на сьогодні все ще не є високою, але вона значно вища, ніж торік. Цим кроком ми показуємо вчителям, що хочемо підтримати їх, але для цього вони мають відкритися до реформ», – сказала Лілія Гриневич.

Коментарів: 3

  1. Шановні! Про це ще В. Сухомлинсьуий говорив і не тільки говорив, а впроваджував сам…

  2. Хто подумав про зміст підручників для такого інтегрованого навчання. Навіть провідні автори підручників з математики(С.Скворцова, О.Гісь) відмовилися над цим працювати. Бо у цілому світі “Математика”- іе окремий предмет.

  3. Вважаю, що перші кроки до інтегрованого навчання – це прекрасно. Освіта в Україні давно чекає інновацій. Світовий педагогічний досвід показує, що така система освіти персперктивніша за традиційну. Адже головна мета навчання у школі не вивчити всі предмети досконало, а навчитися жити у світі, спираючись на отримані знання та досвід. І саме досвід треба поставити на перше місце. Досвід співіснування, співпереживання, доброти, любові, бережливості, толерантності, справедливості……- і до безкінечності. Не всім бути великими математиками, філософами, роботехніками, для цього у кожного є можливість вивчати улюблені предмети, а от виховати з учня порядну та добру людину – це забезпечити стабільне та впевнене майбутнє.

Back to top button