Тиждень 8. ТЕХНІКА, ЯКА ДОПОМАГАЄ (ґаджети, девайси, комп’ютер) (Ранкові зустрічі 1 клас)
Тиждень 8. ТЕХНІКА, ЯКА ДОПОМАГАЄ (ґаджети, девайси, комп’ютер)
Мета: розширити уявлення дітей про предмети, що полегшують працю людини, створюють комфорт; систематизувати знання учнів про призначення й способи використання комп’ютерної техніки, зацікавити роботою з комп’ютерними технологіями; розвивати пізнавальний інтерес, мислення, увагу; виховувати інформаційну культуру.
День 1. ЯК ТЕХНІКА ДОПОМАГАЄ У ПОБУТІ ТА ЯКОЮ ВОНА БУДЕ В МАЙБУТНЬОМУ?
- Вітання
- Вправа «Струм»
Діти утворюють коло, беруться за руки й посмішкою вітають «сусідів» праворуч і ліворуч, передаючи «струм», потискаючи одне одному руки.
- Обмін інформацією. Тема дня «Як техніка допомагає в побуті та якою вона буде в майбутньому?»
- Гра «Збери помічників»
Діти в парах збирають розрізані картинки із зображенням технічних пристроїв (смартфон, комп’ютер, мікрохвильова піч, кухонний комбайн, пилосос, телевізор, планшет, флешка, нетбук, джойстик, тр3-плеєр, вентилятор, фен, гральна приставка, навушники, вебкамера, комп’ютерна миша).
— Як можна назвати всі ці предмети? (Технічні пристрої.)
— Як ви гадаєте, навіщо люди винайшли техніку?
— Яка техніка є помічницею у вашому домі?
— Без яких пристроїв ми вже не можемо уявити свого життя?
— Діти, а чи чули ви такі слова, як «ґаджет», «девайс»?
— Хто знає, що це таке?
У сучасному світі ми часто чуємо ці поняття, іноді їх називаємо. Пропоную з’ясувати, що ж таке девайси, а що таке — ґаджети?
- Словник
Девайси — це пристрої, що працюють самостійно, не вимагаючи підключення до іншого пристрою: телефони, флешки, планшети, нетбуки, джойстики, кермо для управління автомобілями в комп’ютерних іграх, GPS-навігатор. Девайсом може бути тр3-плеєр, мобільний телефон, смартфон, портативна гральна приставка, мультимедійний програвач, USB-модем, флешка, електронна книга та ін. (Демонстрування пристроїв.)
Ґаджет — відіграє допоміжну роль. Сам по собі він не працює, без основного приладу в ньому немає жодного сенсу. До гаджетів належать: навушники, графічні планшети, веб-камери, спалах, комп’ютерна миша.
Не всякий ґаджет буде девайсом. Але девайс може бути ґаджетом.
Візьмемо, наприклад, будильник. Якщо він звичайний і виконує лише одну функцію, то його неможливо вважати девайсом. А ось якщо будильник містить у своїх функціях, крім стандартних, ще й кілька сигналів або налаштувань, або навіть FM-радіо, то такий предмет точно можна назвати девайсом.
Щоб бути девайсом, пристрій повинен бути не громіздким, а легким і компактним, щоб його можна було брати із собою та переміщати в різні місця. Наприклад, під це поняття підійде ноутбук. А ось стаціонарний комп’ютер до девайсів не належить.
- Групове заняття
— Діти, об’єднайтеся в групи і спробуйте розподілити на три категорії (девайси, гаджети, інші пристрої) картинки, що ви складали.
— Поясніть, чому пилосос, мікрохвильова піч і телевізор належать до інших пристроїв. Чи можна їх назвати гаджетами?
— Що належить до девайсів? Чому?
— І все ж, варто визнати, що наше життя без гаджетів і девайсів було б сірим і нудним. Тому чудово, що ми завжди прагнемо до чогось нового, досконалішого, полегшуючи і вдосконалюючи наше життя, а також знаючи про те, що означають поняття «девайс» і «гаджет». Нові технології роблять наше життя яскравішим.
— Як ви гадаєте, які пристрої будуть винайдені у майбутньому?
- Теми для щоденника вражень
□ Якби я був(ла) винахідником, я б створив(ла)…
□ Мені б хотілося винайти пристрій, що…
□ Я мрію про…
День 2. ЯК «ПОТОВАРИШУВАТИ» З ТЕХНІКОЮ?
- Вітання
- Вправа «Вітер дме на…»
Мета: ознайомлення першокласників зі звичками одне одного. Зі словами «Вітер дме на…» вчитель починає гру.
Орієнтовні запитання, щоб учасники гри більше дізналися одне про одного: «Вітер дме на того, у кого світле волосся» — всі світловолосі збираються в одну купку. «Вітер дме на того, у кого є сестра», «…хто любить тварин», «…хто багато дивиться казок», «…у кого немає друзів», «…хто любить танцювати», «…хто любить вередувати». Ведучого необхідно змінювати, надаючи можливість кожному запитати учасників.
- Обмін інформацією. Тема дня «Як “потоваришувати” з технікою?»
- Робота над загадками
- Всю білизну позбирає
І старанно покупає.
Буде знову вся чистенька,
Незабруднена, гарненька. (Пральна машина.)
- Суп, морозиво, ковбаси,
Сало, м’ясо, яйця, кваси…
Все в животику ховає
І свіженьким зберігає. (Холодильник.)
- Де, кого нагородили,
Де супутник запустили.
Фільми, казочки, новини
Нам транслює щохвилини. (Телевізор.)
- Кілобайти, гігабайти,
Папки, файли, блоги, сайти…
Знань чимало різних має,
Цілий світ про нього знає. (Комп’ютер.)
- Може моркву покришити,
Свіжий сік для нас зробити.
Не потрібно йому рук —
Має функцій безліч штук. (Кухонний комбайн.)
- Розморожувати вміє.
Що потрібно розігріє.
Піцу зробить за хвилину.
Нагодує всю родину. (Мікрохвильова піч.)
- Хоч і голосу не має,
Але голосно гукає,
Щоб могли порозмовляти
І про все на світі знати. (Телефон.)
— Які ще предмети побутової техніки є у вас удома?
- Гра «Зазнач місцезнаходження»
— «Розселіть» цю техніку в будинку. Де її місце? Навіщо її використовують?
(Холодильник, мікрохвильова піч, плита, електричний чайник; пральна машина, фен, праска, комп’ютер, пилосос, телевізор тощо.)
— Якою технікою вам дозволяють користуватися вдома самостійно?
— Як потрібно поводитися, щоб «потоваришувати» із технікою?
— Яких правил необхідно дотримувати?
- Гра «Хто більше?»
Завдання: назвати технічні пристрої, що відповідають певній категорії.
□ Техніка для кухні. (Холодильник, міксер, м’ясорубка, мікрохвильова піч, інше.)
□ Технічні пристрої для догляду за одягом. (Праска, пральна машина, сушка для взуття, швейна машинка.)
□ Техніка для відпочинку чи розваг. (Музичний центр, тр3-плеєр, DVD-програвач, телевізор, ігрова приставка, радіоприймач, домашній кінотеатр, акустична апаратура, фотоапарат, відеокамера, телефон.)
- Гра «Мікрофон»
□ Я знаю такі правила користування електроприладами…
- Групове заняття
- Гра «За і проти»
Діти об’єднуються в групи.
1-ша група — доводить користь предмета;
2-га група — його шкідливий вплив на людину.
(Комп’ютер, телевізор, смартфон тощо.)
— Телевізор, комп’ютер, телефон — корисні речі. Але тим, хто неправильно ними користується, вони не залишають часу для навчання, прогулянок і допомоги батькам. А ще можуть зіпсувати зір, поставу й навіть спричинити залежність.
- Теми для щоденника вражень
□ Мої домашні помічники.
□ Пристрій, якого мені бракує,— це…
□ Я хочу навчитися користуватися…
День 3. ЯКА РОЛЬ РОБОТІВ У ЖИТТІ ЛЮДИНИ?
- Вітання
- «Як ти це робиш?»
Учитель ставить запитання. Учні імітують рухи, промовляючи: «Ось так».
— Як вітаєшся?
— Як посміхаєшся?
— Як співаєш?
— Як танцюєш?
— Як живеш?
- Обмін інформацією. Тема дня «Яка роль роботів у житті людини?»
- Перегляд фрагмента мультфільму «Ну, постривай!» (14-та серія)
— Що найбільше сподобалось?
— Хто робив зачіску вовку?
— Що таке робот?
- Різновиди роботів.
— Що можуть робити роботи?
— Навіщо потрібні роботи?
— Яких домашніх роботів ви знаєте? (Пилосос, чайник, телевізор, пральна машина тощо.)
— Загалом, робот — це механічний пристрій, який може бути запрограмований на виконання певних дій. Роботи вже давно ввійшли в наше життя. Поговоримо про їхні різновиди.
Ви маєте іграшкових роботів. Зазвичай, вони виконують нескладні функції, наприклад, відтворюють прості рухи та звуки, що надзвичайно тішить дітей. Але існують і більш серйозні роботи, створені, щоб допомагати людям: роботи-кухарі, роботи-няні, ро- боти-екскурсоводи, роботи-прибиральники, роботи-садівники, робо- ти-музиканти, художники, складальники різноманітної техніки тощо. Усі вони створені для того, щоб виконати певну роботу, позбавити людину зайвих навантажень.
Роботів також використовують у медицині та на підприємствах. Вони можуть працювати і ніколи не втомлюватися. Існують військові роботи, що замінюють людину в бойових ситуаціях, не сумісних з можливостями людини, з військовою метою: розвідка, бойові дії, розмінування. З науковою метою створені роботи-дослідники, яких відряджають у космос чи опускають на глибину океану, де вони знімають відео, досліджують дно. Останнім часом знято багато фільмів та мультфільмів про роботів.
— Можливо, ви теж щось можете розповісти про роботів?
- Групове заняття
- «Асоціативний кущ». Гра «Павутинка»
— Чим корисні роботи?
(Діти розповідають, чим корисні роботи, учитель записує ці слова на дошці. Під час роботи утворюється зображення павутинки.)
- Теми для щоденника вражень
□ Мені робот потрібен для…
□ Якби я був(ла) винахідником(цею), то створив(ла) би робота, що…
□ Якби я був(ла) роботом…
Завантажити: Тиждень 8. ТЕХНІКА, ЯКА ДОПОМАГАЄ (ґаджети, девайси, комп'ютер) (Ранкові зустрічі 1 клас) (Розмір: 23.3 KB, Завантажень: 231)