ГоловнеПерший урокСценаріїФайли

Перший урок «Культура здорового способу життя у нових обставинах» (5-11 класи) + Презентація

Перший урок «Культура здорового способу життя у нових обставинах»

Цільова аудиторія:
Учні середньої та старшої школи (5-11 клас)

Мета уроку:

  • ознайомити з новими правилами поведінки в умовах карантину та пояснити їх;
  • встановити нові правила поведінки під час навчального процесу у зв’язку з умовами карантину;
  • розвінчати міфи щодо COVID-19;
  • ознайомити з правилами респіраторної гігієни;
  • надати інформацію щодо психологічної допомоги за умови тривожного стану через пандемію та ознайомити з алгоритмом дій;
  • сприяти розвитку лідерської позиції учнів в умовах пандемії.

Результати уроку:
● учні знають нові правила поведінки під час навчального процесу та розуміють їх доцільність;
● учні вміють розпізнати правдиві вислови щодо коронавірусу від неправдивих;
● учні знають правила респіраторної гігієни та користуються ними;
● учні знають до кого звернутися, якщо вони переживають тривожність;
● учні знають як реалізувати свої лідерські якості в умовах карантину.

Матеріали та обладнання:
Загальна презентація, презентація «Правда чи міф», презентація «Вікторина», кольорові картки, мішечок, проектор.
*** Якщо клас не обладнаний проектором, роздрукуйте презентації.
Слово до вчителя:

Початок уроку. Введення в тему уроку

Основна мета цієї частини — це налаштувати учнів на роботу та встановити хорошу атмосферу на початку уроку. Вчитель повинен привітатися, запитати учнів, як у них справи, самопочуття.

Після цього попросіть учнів подивитися на зображення (Слайд 2) і сказати, яка буде тема уроку. Повідомте, що сьогодні ви будете говорити про COVID-19 та навчання в нових реаліях.

Поділіть усіх учнів на 3 групи. Для цього попросіть їх один за одним називати цифри 1, 2, 3. Після цього всі учні, які мають цифру 1 – стають Командою 1, відповідно всі ті, хто мають цифру 2 – стають командою 2, а ті, хто мають цифру 3 – стають командою 3.

Кожна група проводить брейнштормінг і записує свої ідеї на листочку.

Група 1 працює над питанням «Які симптоми коронавірусу? Що робити, якщо у людини наявні ці симптоми?»

Група 2 працює над питанням «Як коронавірус вплинув на різні сфери життя і які наслідки карантину в світі?»

Група 3 працює над питанням «Як захистити себе під час навчання за умов карантину?»

Дайте кожній групі фіксований час на роздуми. Після цього кожна група має презентувати свої ідеї. Дайте зворотній зв’язок на озвучені ідеї учнів.

Презентація інформації про COVID- 19 та про правила респіраторної гігієни

Перед переглядом відео про COVID-19 попросіть учнів дати відповіді на питання, використовуйте взаємодію «Вчитель – клас»

Питання:

  1. Чому COVID-19 називається саме коронавірусом?
  2. Чому важливо залишатися вдома?

Після цього дайте учням переглянути відео:

Далі відкрійте Загальну презентацію, щоб ілюстровано розповісти про правила гігієни. Будь ласка, детально поясніть, як саме дотримуватися цих правил у Вашій школі під час навчання.

Засвоєння знань про COVID-19

Для засвоєння знань про COVID-19 учні грають у вікторину «Правда чи Міф».

Можете поділити учнів на декілька груп за допомогою кольорових карток. Для ділення можете взяти картки з паперу різного кольору (кількість кольорів повинна дорівнювати кількості груп), покладіть їх в мішечок і нехай кожен учень візьме собі картку. Після цього об’єднайте учнів з однаковими картками в одну групу та розкажіть правила гри. Або можете працювати у форматі взаємодії «Вчитель – клас».

Вікторина складається з правильних та неправильних тверджень. Вчитель читає твердження, учні мають максимум 10 секунд на розмірковування і далі дають відповідь, чи вони вважають його правдою чи міфом.

Після того, як учнів дали відповідь, вчитель має прокоментувати, чи це правильна відповідь чи ні та обґрунтувати.

Подання інформації про нові правила поведінки в умовах карантину

Продемонструйте Слайд 35. Прокоментуйте інформацію, обґрунтовуючи кожне нове правило.

Обов’язково дайте відповіді на питання:

  • Коли носити маски, респіратори?
  • Кому і коли здійснюється вимір температури?
  • Хто не допускається до закладу?

Засвоєння знань про нові правила поведінки в умовах карантину

Для засвоєння нових знань про COVID-19 учні грають у Вікторину.

Поділіть усіх учнів на 3 команди. Для цього попросіть їх один за одним називати цифри 1, 2, 3. Після цього всі учні, які мають цифру 1 – стають Командою 1, відповідно всі ті, хто мають цифру 2 – стають командою 2, а ті, хто мають цифру 3 – стають командою 3.

Правила вікторини: Команда отримує питання і має 10 секунд, щоб дати відповідь: чи твердження, яке вони прочитали є правдою чи навпаки міфом. За кожну правильну відповідь команда може отримати певну кількість балів, яка залежить від того, скільки важить питання. Виграє та команда, яка набрала найбільшу кількість балів.

Після того, як учнів дали відповідь, вчитель має прокоментувати, чи це правильна відповідь чи ні та обґрунтувати.

Питання у вікторині

  • Чи обов’язково вдягати маску під час уроків?
  • Чи обов’язково учням вимірювати температуру?
  • Де шукати інформацію про коронавірус?
  • Чим потрібно регулярно обробляти руки?
  • Що робити, якщо відчуваєш тривогу через нові умови навчання?
  • Чи обов’язково використовувати маску під час пересування школою?
  • Чи обов’язково вимірювати температуру вчителям?
  • Якій інформації про коронавірус не варто довіряти?
  • Чи потрібно дотримувати дистанцію?
  • Як реалізувати свій лідерський потенціал в умовах коронавірусу?
  • Чи обов’язково вдягати маску на вході до школи?
  • Чи обов’язково міряти температуру персоналу школи (прибиральницям, кухарям)?
  • Якій інформації варто довіряти?
  • Чи потрібно повідомити вчителю, якщо погано себе почуваєш?

Підсумок та завершення

Творча робота на засвоєння матеріалу «Створення маніфесту здоров’я свого класу». Це групова проектна робота. Вчитель має продемонструвати її. Скажіть «А зараз ми створимо Маніфест здоров’я нашого класу. Це будуть правила, які ми будемо пам’ятати та дотримуватися для того, щоб бути здоровими та захистити себе».

Поділіть дітей на групи чи пари. Кожна група складає правила для певної категорії (Наприклад, як підвищити рівень здоров’я; як захиститися від COVID-19 в школі; як захистися від COVID- 19 загалом; як сприяти психічному здоров’ю в стресових ситуаціях»

Після цього кожна група демонструє свої напрацювання і всі разом створюють Маніфест здоров’я.

Cтворіть куточок у класі, де може бути розташований Маніфест, повертайтесь до нього протягом навчального процесу та нагадуйте учням про правила.

Запитайте учнів, чи є у них питання. Дайте на них відповідь, якщо є. Подякуйте за продуктивну роботу.

Завантажити: Перший урок «Культура здорового способу життя у нових обставинах» (5-11 класи) + Презентація (Розмір: 24.4 MB, Завантажень: 1785)
Back to top button