Тема: «Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папір. Поняття шаблону. Правила безпечного користування ножицями». (1 клас. Трудове навчання)
Мета: ознайомити учнів із словами «розрізати», «відрізати», «вирізати», «надрізати»; вчити різати папір по прямій лінії; розвивати вміння складати з геометричних фігур силуетний будиночок; розвивати уяву, мислення, творчість; виховувати любов до людей різних професій, економне ставлення до використання паперу.
Обладнання: предметні малюнки, технологічна картка, зразок виконаної роботи, різні види ножиць.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи:розповідь, бесіда, пояснення, гра, робота з підручником, практична робота, інструктаж.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Привітання:
- Перевірка готовності до уроку.
- Упорядкування робочих місць.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:
- Сьогодні на уроці ми вчитимемося працювати з ножицями, різати папір та вирізати фігури, розмічені за допомогою шаблону.
ІІІ. Засвоєння нових знань:
- Відгадування загадки.
- Майстер викував уміло
Два однакових ножі,
Дуже зустрічі зраділи,
Два однакових ножі.
Обнялись, і роз’єднати
Їх уже ніхто не зміг.
Підкажіть, як називати
Почали відтоді їх? (Ножиці)
- Розповідь учителя про види ножиць.
1) Демонстрування зразків:
- кравецькі;
- канцелярські;
- господарські;
- перукарські;
- манікюрні.
2) Будова ножиць:
- леза;
- ручки з кільцями;
- гвинтик.
- Правила безпеки роботи з ножицями.
- Працювати ножицями з тупими кінцями.
- Передавати ножиці закритими і кільцями вперед.
- Не класти пальці лівої руки на лінію різання.
- Планування наступних трудових дій:
- Бесіда про різання паперу ножицями з елементами практичної діяльності.
- Ознайомлення з термінами: «шаблон», «розрізати», «відрізати», «вирізати», «надрізати».
- Демонстрація послідовності роботи з шаблоном та трафаретом.
- Обведи шаблон круга. Виріж круг сам або з допомогою вчителя. Наклей на основу. Домалюй рот, очі, ніс і вуха.
- Намалюй за допомогою трафарету кораблик. Виріж та наклей його на основу.
- Розфарбуй кораблик. Домалюй хвилі.
- Фізкультхвилинка.
- Практична робота.
- Поточний інструктаж.
- Індивідуальна допомога.
- Аналіз та виправлення помилок.
VІ. Підсумок уроку:
- Виставка дитячих робіт.
- Підсумок уроку:
- Що нового навчилися на уроці?
- Що найбільше сподобалося?
- Що здалося найскладнішим?
- Прибирання робочого місця