ГоловнеУчительська

Гриневич анонсувала сертифікацію українських вчителів

Українські педагоги проходитимуть сертифікацію. Спочатку, допоки така перевірка не буде відпрацьована, вона буде добровільною. Мета сертифікації – не лише перевірити знання вчителями шкільних предметів, а й методик викладання.

Про це в ефірі програми HARD з Влащенко на телеканалі ZIK заявила Лілія Гриневич, міністр освіти і науки України.

«Учитель нового покоління» – це найбільший виклик реформи, зазначила Лілія Гриневич, коментуючи інформацію щодо анонімного складання тестів, на яких базується ЗНО, вчителями, за підсумками якого лише 18,1%, зуміли продемонструвати високий рівень знань на 10-12 балів.

Понад те, з її слів, навіть успішне складання тестів ЗНО педагогами не робить їх «вчителями нового покоління», адже вони повинні не лише чудово знати свій предмет, а й володіти методиками викладання.

«Нам потрібно залучити до цієї професії талановитих людей. Якщо вчитель опущений по соціальній драбині на найнижчий щабель, звичайно, що в таку професію не прагнуть іти талановиті люди», – зазначила Лілія Гриневич.

Як один з кроків до виходу із такої ситуації, як вважає міністр, це те, що цьогоріч педагогам підвищили зарплатню на 50%. Окрім того, слід мотивувати студентів педагогічних вишів. «Ми зробили крок – це підвищена стипендія для студентів педагогічних вищих навчальних закладів на спеціальності за природничими і математичними предметами», – додала міністр.

Лілія Гриневич також наголосила, що в Україні чекають на прийняття закону про освіту, яким передбачено добровільну сертифікацію вчителів.

«Має бути зовнішнє оцінювання вчителів за різними параметрами, у тому числі не тільки, як вони знають математику, біологію чи хімію, а й знання методик викладання. Тому що може бути вчитель, який є талановитим математиком, але він не вміє працювати з дітьми», – пояснила міністр.

Лілія Гриневич також додала: «Діти, які підуть у 2018-2019 навчальному році до першого класу нової української школи з інтегрованим навчанням, з іншими зовсім підходами, які орієнтовані не тільки на передачу знань, а й на формування компетентностей, які потрібні людині для життя у ХХІ столітті. Так от, ми плануємо, що кожен вчитель, який буде брати перший клас цієї нової школи, мусить у новому навчальному році пройти підвищення кваліфікації – через систему інститутів післядипломної освіти. Для цього ми зараз готуємо відповідний модельний курс», – розповіла Лілія Гриневич і додала, що українським фахівцям здійснити реформу освіти допоможуть колеги з Фінляндії.

Коментарів: 13

  1. Господи,можна бухтіти і наводити аргументи аж до “нових віників”,та чи прочитає це пані міністр? Я дуже в цьому сумніваюсь.

  2. В інститутах вдосконалення сидять ті,хто не здатен працювати в школі! пихаті та самовпевненість ексучителі.Приїдьте та гляньте на директора оіпопп в Черкасах її величність пані Чепурну.Богиня!!!! Ідеал! В її розумінні.
    Таким дай провести сертифікацію!

    1. Ви праві.Інститути післядипломної освіти-це “викачування” грошей із держбюджета і вчителів без усілякої користі.Краще їх позакривати і на ці гроші кожного року відправляти переможців конкурсу “Вчитель року”, або інших заходів, на стажування в інші країни(тоді і мотивація в них приймати участь з’явиться), а по приїзді хай проводять семінари і курси для інших вчителів.І Вчити Вчителів- це треба заслужити!Вони повинні мінятися щорічно.А краще взяти за основу модель інших країн де це все ПРАЦЮЄ!
      А сертифікація педагогів перетвориться на профанацію, як і уся реформа освіти.На жаль.

  3. Сертификация учителей……И ни слова, как это будет происходить! Интегроване навчання…… А министерка в курсе, что масса школ на Украине на грани нищеты и не в каждом кабинете есть не то, что компьютер, а даже телевизор отсутствует. Почему принимаются руководством такие решения, которые настолько бессмысленны, насколько не начата реформа. Одни лозунги, предложения и ничего больше. Повысили зарплату, а прожить на неё невозможно. Хотят сделать работу и статус учителя почётным, но при этом ничего не делают, никаких юридических документов про социальную защиту учителя. Одна говорильня, к чему эти ed Campы, если по сути ничего не меняется?

  4. Я згоден! Хоч зараз і не анонімно, а відкрито! Але… Перед тим хочу побачити проходження сертифікації тими, хто нами (вчителями) керує, починаючи з Міністерства. Причому, не анонімно! Що, злякались??? Але ж це – логічно!))

  5. Галузь “Мистецтво” інтегрована в інші. Яким чином вчителів початкових класів, які не мають музичних здібностей, планують за ОДИН рік навчити грати на інструменті, співати, та ще й інтегрувати ці знання? В найрозвиненіших країнах світу мистецьким дисциплінам відводиться до 40% навчального часу, і викладають їх спеціалісти, а у нас знищують все одним махом.

    1. А ще малювати, знати основи культури і вміти все і все… Нова генерація :) :) :)
      талантів, що математичні дані покладе на музику і створить відому картину????
      А що ж робити безголосим і нездарам до малювання з одним із дипломів?

  6. Дуже багато перевірок, конкурсів і подібних заходів, що й часу не вистачає творити для дітей… У Фінляндії відсутні перевірки педагогів дирекцією школи…

    1. Будь-яка реформа має передбачати, в першу чергу, матеріально-методичне забезпечення. Яке матеріальне забезпечення є чи планується для інтегрованого навчання, інклюзивних класів. З 1 вересня заборонено набір дітей із затримкою психічного розвитку до корекційних закладів. Ці діти підуть до загальноосвітньої школи. Чи знають в тих школах, що різних форм тої затримки розвитку є не одна і не дві, чи розуміється методична служба, яку допомогу мають надати вчителям таких класів???? Думаю, що, абсолютно, НІ! Говорю це з болем тому, що працюю в навчально-реабілітаційному центрі, де дітям із затримками психічноо розвитку надається комплексна корекційна допомога: і ритміка з багаторічним напрацьованим досвідом, і корекція мови у тісній співпраці з логопедом, і масажі, ЛФК, фізична реабілітація під наглідом та рекомендаціями лікаря, медсестер…Таке враження, що реформа спрямована, в першу чергу, на здешевлення освіти. А чи буде результат для дітей, вчителів загальноосвітньої школи і що ж з вчительським досвідом корекційних педагогів?

Back to top button