Учительська

Вчені з’ясували, з якої причини діти погано читають, і запропонували спосіб вирішення цієї проблеми

Вчені з'ясували, з якої причини діти погано читають, і запропонували спосіб вирішення цієї проблеми
Вчені з’ясували, з якої причини діти погано читають, і запропонували спосіб вирішення цієї проблеми
У науковому виданні Journal of Neuroscience опубліковані результати дослідження групи американських вчених з Північно-західного університету штату Іллінойс під управлінням Ніни Краус (Nina Kraus), професора нейробіології, фізіології та комунікацій.

У ході цього дослідження науковці американського університету з’ясували, в чому причина дислексії – проблеми з читанням, які є у кожної десятої дитини. На думку вчених, здатність дитини читати безпосередньо пов’язана з навичкою уміння уважно слухати, а також з володінням слухової пам’яті, умінням римувати звуки і здатністю швидко розрізняти звуки ,що змінюються.

В ході дослідження, за словами професора Ніни Краус, вчені виявили систематичні відносини між здатністю дитини читати і тій послідовності, в якій його мозок кодує звуки. Вчені записали ті мозкові хвилі, які автоматично виникали у дітей шкільного віку – в дослідженнях брали участь близько сотні дітей – при прослуховуванні звуків мови.

Незабаром з’ясувалося, що кращими читцями ставали ті діти, мозок яких кодував звуки більш послідовно, ніж у поганих читців, мозок яких кодує звуки непослідовно. Дослідники пояснюють цей феномен тим, що мозок упорядковує свою роботу зі звуком, коли діти отримують здатність з’єднувати звуки і їх значення (літери).

До речі, професор Ніна Краус вже довела, що непослідовне кодування звуків коректується шляхом тренувань. У ході цього дослідження діти, що страждають дислексією, слухали вчителя через допоміжні слухові прилади, що доставляли звуки прямо у вуха дитини. Через рік такі діти показували істотно поліпшення не тільки свого читання, але мозкового кодування звуків, яке ставало послідовним, особливо при сприйнятті приголосних звуків. Ефект цей досягався тим, що учень сприймав безпосередньо тільки слова свого вчителя, так як допоміжні слухові прилади відсікали непотрібні в цьому процесі звукові включення. Тому діти, що пройшли річне тренування зі слуховими приладами, вдосконалили свої системи сприйняття звуків настільки, що більше не потребували допоміжних пристроїв.

Крім того, в ході останнього дослідження, група американських вчених з’ясувала, що погане читання у дітей виникає через приголосні звуки, які набагато коротші і акустично складніше сприймаються мозком дитини, ніж голосні звуки, які довгі і прості. Тому дитячий мозок некоректно сприймає саме приголосні звуки.

«Розуміння біологічних механізмів читання, допомагає нам зрозуміти, як працює правильне читання і допомогти там, де виникає плутанина», – підсумувала результати свого дослідження професор нейробіології, фізіології та комунікацій Північно-західного університету штату Іллінойс (США) Ніна Краус.

Back to top button