Учительська

Половина старшокласників вважає професію вчителя “досить престижною”

Половина старшокласників вважає професію вчителя "досить престижною"
Половина старшокласників вважає професію вчителя “досить престижною”
Опубліковані дані моніторингового дослідження думки учнів десятих класів щодо статусу та ролі вчителя в українському суспільстві.

У моніторинговому дослідженні взяли участь 1544 учня десятих класів, які навчаються у міських і сільських школах України.

Опитування десятикласників було проведено в рамках моніторингового дослідження щодо статусу та ролі вчителя в українському суспільстві, що проводилося фахівцями Інституту інноваційних технологій і змісту освіти на виконання відповідного рішення Міністерства освіти.

Анкета містила одинадцять запитань, за допомогою яких зібрано інформацію про стосунки вчителів та старшокласників, ставлення підлітків до професії вчителя тощо.

Організатори опитування зазначають, що аналіз відповідей підлітків свідчить про те, що у сільській місцевості професія вчителя користується більшою популярністю та вважається більш престижною чим у містах.

На думку 9,8% учнів 10-х класів міських шкіл та 14,5% десятикласників сільських шкіл, професія вчителя в Україні є високопрестижною. Майже половина респондентів з числа десятикласників (45,6% тих, хто навчається у місті та 53% тих, хто отримує освіту у сільській місцевості) назвали професію вчителя “досить престижною”.

32,67% десятикласників з сільської місцевості та 44,58% з міст негативно відповіли на запитання щодо престижності професії вчителя в українському суспільстві.

На запитання “Чи хотіли би Ви обрати професію вчителя?” позитивно відповіли 12,25% учнів з міст та 16,7% з сільської місцевості. Більше 55% десятикласників як у місті та і у селі відповіли, що не мають намірів пов’язувати своє життя з професією вчителя. Близько третини старшокласників ще не визначилась із вибором професії.

Лише половина опитаних старшокласників (47% учнів у місті і 54% у сільській місцевості) бачать серед своїх вчителів таких, на яких їм хотілось би бути схожими, а 24% у місті і 17% у селі зазначили, що таких людей серед вчителів немає. Третина респондентів (29%) не змогла відповісти на це запитання.

Результати дослідження свідчать, що близько половини дітей (45%) звертаються за допомогою до вчителя, лише при виникненні проблем у навчанні; частина опитаних десятикласників (40%) звертаються до вчителів при виникненні різних за характером проблем, і тільки 4% учнів у місті і 3% у сільській місцевості, радяться з вчителем при виникненні особистих проблем.

11% відсотків респондентів відповіли, що не звертаються до вчителів при виникненні проблем.

Визначаючи якості, що мають бути притаманні справжньому вчителю, переважна більшість опитаних респондентів (73%) на перше місце поставила любов до дітей та вміння вчителя індивідуально підходити до їх проблем. Близько 42% десятикласників вважають, що справжній вчитель має бути доброзичливою та порядною людиною, яка відрізняється працелюбністю й терпінням, а також має ерудицію та високу професійну підготовку.

Для 35% учнів, які взяли участь у дослідженні, важливо, щоб їх вчителі були веселими й мали почуття гумору. При цьому зовнішній вигляд педагога, те як він одягається, має значення для 10% дітей.

4% учнів десятих класів самостійно сформулювали ті характеристики, які на їх думку необхідно мати вчителю: “Справжній вчитель повинен однаково відноситись до всіх учнів у класі, незалежно від того хто їх батьки, як вони навчаються, яка у них поведінка”; “У вчителя не повинно бути “улюбленців”, а якщо вони і є, то інші учні, не повинні це відчувати”; “Вчитель повинен з повагою відноситись до всіх учнів у класі, не принижувати гідність, не використовувати образливі слова до тих, хто погано навчається”; “Вчитель повинен бути старшим товаришем для старшокласників, але уникати “панібратства” у стосунках з учнями” тощо.

Джерело: osvita.ua

Back to top button