Цикл уроків з навчання грамоти з мультимедійним та відеосупроводом (1 клас. Навчання грамоти)
Автор: Аксьонова Ганна Василівна
Навчальний заклад: Хлібодарівський НВК Чаплинського району Херсонської області
Бурхливий розвиток нових інформаційних технологій протягом останніх декількох років наклали певний відбиток на розвиток особистості сучасної дитини. Потужний потік нової інформації, реклами, застосування комп’ютерних технологій у телебаченні, поширення ігрових приставок, електронних іграшок і комп’ютерів суттєво впливають на виховання дитини та її сприйняття навколишнього світу. Істотно змінюється і характер її улюбленої практичної діяльності — гри, змінюються улюблені герої та захоплення дитини.
Широке застосування комп’ютерних технологій в освіті поступово, але досить упевнено стає найважливішою деталлю навчально-виховного процесу школи.
Якщо говорити про початкову школу, упровадження інформаційно-комп’ютерних технологій (ІКТ) у навчально-виховний процес є доцільним і перспективним.
Учителеві застосування ІКТ дозволяє економити час і максимально ефективно виконувати повсякденні справи й обов’язки як фахівцеві:
- готуватися до уроків (складати конспекти, добирати дидактичні матеріали), батьківських зборів, виховних годин, різноманітних виступів на педрадах, засіданнях МО, семінарах;
- оформлювати документацію;
- в оперативному режимі відстежувати результати навчальної діяльності учнів;
- налагоджувати спілкування з батьками своїх учнів;
- обмінюватися з колегами досвідом роботи, власними методичними надбаннями;
- обговорювати з ними актуальні питання навчання і виховання школярів;
- швидко отримувати й систематизувати потрібну інформацію. Таким чином, упровадження ІКТ полегшує роботу вчителя, а навчання дітей робить цікавішим і ефективнішим.
Як свідчить практика, застосування комп’ютера на уроках у початковій школі має декілька режимів:
- демонстраційний (демонстрація певної навчальної інформації);
- індивідуальний (організація індивідуальної роботи,учнів);
- комбінований (застосування на одному уроці демонстрації та індивідуальної роботи).
Для роботи в демонстраційному режимі вчителеві достатньо мати на уроці один комп’ютер і мультимедійний проектор, за допомогою якого потрібна інформація виводиться на екран, як правило, у вигляді слайдів.
У початковій школі ІКТ можна використовувати на будь-якому етапі уроку:
- підчас перевірки домашнього завдання;
- актуалізації знань;
- вивчення нового матеріалу;
- закріплення, повторення вивченого; .
- контролю;
- оцінювання.
Упродовж останніх років набула популярності проектна технологія навчання.
Упровадження ІКТ дозволяє вводити елементи проектної діяльності вже в початковій школі.
Використовуючи комп’ютер, учитель має дотримуватися певних правил роботи з ним та навчати цього своїх учнів,
- для того щоб запобігти потраплянню на екран прямих сонячних променів та появі відблисків, що значно ускладнює читання тексту з екрана, монітор має бути повернутий у бік від вікна під кутом не менше ніж 90°;
- упродовж тижня із використанням ІКТ має проводитись 3-4 уроки;
- індивідуальна робота за комп’ютером має складати не більше ніж 10-16 хв;
- протягом уроку необхідно проводити фізкультхвилинки і гімнастику для очей;
- перед початком уроку необхідно провітрити приміщення, у якому діти працюватимуть.
У посібнику, над яким я працювала, наведені розгорнуті конспекти уроків навчання грамоти (читання, букварний період), що спрямовані на формування ключових компетентностей молодших школярів.
Зміст уроків відповідає чинній програмі для середніх загальноосвітніх закладів Міністерства освіти і науки України та Державному стандарту початкової загальної освіти.
Усі уроки побудовані за технологією особистісно орієнтованого навчання з використанням інтерактивних методів та прийомів, інформаційно-ціннісного підходу до навчання, що сприяє формуванню ключових компетентностей молодших школярів.
Завантажити: Цикл уроків з навчання грамоти з мультимедійним та відеосупроводом (1 клас) + Сертифікат (Розмір: 2.4 MB, Завантажень: 1531)