Як повітря впливає на природу Землі? (3 клас. Природознавство)

Як повітря впливає на природу Землі?

Мета: розповісти учням, як рух повітря впливає на неживу й живу природу Землі; формувати вміння порівнювати, робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес.

Підручник:  Грущинська I.В. Природознавство. 3 клас, — К.: Освіта, 2013. — 176 с.

Хід уроку.
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
—  Поясніть, чому повітря над суходолом і водною поверхнею нагрівається по-різному в різні пори року?
—  Чому батареї опалення встановлюють унизу під вікнами, а не над ними?
—  Порівняйте, як зберігають тепло земна та водна поверхні.
—  Що таке вітер? Поясніть, як він утворюється.
—  Запропонуйте сюжет для мультфільму, в якому головний герой — вітер.
—  Пригадайте казки, у яких згадується вітер. (Брати Грімм «Гензель і Гретель», українські народні казка: «Про сонце, мороз і вітер», «Подарунки вітру», «Іван вітер»)
—  Як людина використовував силу вітру в давнину, і як вона робить це тепер?
У давні часи, коли не було складних машин, механізмів, люди навчилися використовувати у своїх цілях повітря — вітер. Прагнучи полегшити фізичну працю, люди будували вітряки, під вітрилами ходили за тридев’ять земель кораблі.
Перші найпростіші вітродвигуни застосовували в сиву давнину в Єгипті й Китаї. Так, у Єгипті збереглися залишки кам’яних вітряних млинів, побудованих ще у II ст. до н. є. У VII ст. н. є. перси будували досконалі вітряні млини з великими крилами. У VIII—IX ст. н. є. вітряні млини з’явилися в Західній Європі — в Данії, Голландії, Англії. Вітряні двигуни використовували для розмелювання зерна, піднімання води та приведення в рух верстатів. У сільських господарствах українців вітряки перемелювали приблизно половину врожаю.
І зараз повітря допомагає людям. У небі літають літаки — їх підтримує повітря.
—  Де ще люди використовують енергію вітру? Учитель демонструє віяло.
—  Як називається цей предмет? (Віяло)
—  Для чого він служить? (Для обвіювання в спеку.)
—  Що в наші дні замінює віяло? (Вентилятор)
—  Отже, вітер може виконувати корисну для людини роботу і завдавати їй шкоди. Яке негативне значення вітру для людини? Руйнуючи житла і споруди, вітер завдає значних збитків. Яку корисну роботу виконує вітер у природі? Переміщуючи хмари, змінює погоду; переносить гірські породи (пил, пісок), створює форми рельєфу (піщані кучугури, котловани); впливає на життя живих організмів (поширює насіння рослин тощо).
Як змусити вітер працювати?
Де в господарстві люди використовують силу вітру? У давнину в Україні використовували силу вітру для роботи млинів {приміщення, де зерно переме лювали на муку), які ще називали вітряками. Вітрила, які надував вітер, до-помагаїи під час плавання морем. Нині він «працює» на вітрових електростанціях. Основна перевага вітрової енергії полягає в тому, що вона є буквально скрізь. Гідроелектростанції споруджують на багатоводних річках. Для атомних електростанцій теж потрібна значна кількість проточної води і, крім того, величезні замкнені водойми. Теплові станції будують у районах залягання кам’яного вугілля, торфу, горючих сланців. Вітрові електростанції можна будувати де завгодно. При цьому зникає потреба споруджувати високовольтні лінії електропередач, а також станції, що підвищують і знижують напругу електроенергії.

Завантажити: Як повітря впливає на природу Землі? (3 клас. Природознавство (Розмір: 16.8 KB, Завантажень: 171)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*

Яндекс.Метрика