Тема: «Загальне ознайомлення з поняттям «образотворче мистецтво», з матеріалами й інструментами, якими працює художник. Бесіда «Краса навколо нас» (1 клас. Образотворче мистецтво)

Мета: ознайомити учнів з матеріалами та інструментами, що використовуються на уроках образотворчого мистецтва, навчити дітей малювати предмети округлої форми (великі і маленькі) вздовж або впоперек смуги, проводити лінії в різних напрямках, різні за шириною (тонкі нитки, широкі стрічки для повітряних куль); розвивати естетичні почуття; виховувати охайність.
Обладнання: таблиці, дитячі малюнки, ілюстрації із зображенням повітряних кульок, репродукції художників (за вибором учителя) у різних видах образотворчого мистецтва — графіки, живопису, скульптури, архітектури і декоративно-прикладного мистецтва, пензлі, фарби, кольорові олівці, фломастери тощо.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Повідомлення теми і завдань уроку.
  • Сьогодні на уроці ми дізнаємося про те, що вивчає образотворче мистецтво, та які матеріали можна використовувати під час малювання.
  • Засвоєння нових знань.
  1. Вступна бесіда.
  • Учні, чи доводилося вам спостерігати, як кружляє дивовижний метелик над чарівною квіточкою? Як пропливають у небі білі кучеряві хмарки, нагадуючи своєю формою казкових тварин та птахів?
  • А чи бачили ви, як восени від маленького подиху вітру повільно опадають жовто-багряні листочки?
  • А чи звертали ви увагу на дивовижні візерунки, які залишав на зимових шибках мороз?
  • Можливо, всі свої враження від побаченого ви пробували передати в малюнках, так як це роблять … а хто саме — спробуйте відгадати за допомогою загадки.
  • Пензлик бігає охоче:

Раз мазочок, два мазочок …
Ось пелюстка і листочок
Ось доріжка і горбочок,
Ось хатина, ось діброва,
Ось … Картина вже готова …
А картину — знає кожен —
Створює для нас … (Художник).

  1. Перегляд демонстраційного матеріалу.
  2. Продовження бесіди.
  • На уроках образотворчого мистецтва ви зможете помандрувати у казковий і різнокольоровий світ мистецтва. У далеку мандрівку до незвичайної країни, а тим паче — до чарівної, де на кожному кроці вас чекатимуть усілякі дивовижні фантазії, не можна вирушати без провідника.
  • А таким провідником у нас буде хлопчик — Олівець. Назвали його так тому, що над усе на світі він любить малювати. (На дошку вивішується малюнок із зображенням хлопчика Олівця). Він покаже вам казкові краєвиди нашої батьківщини, ознайомить з тим, як працювати ножицями і пластиліном, олівцями і фломастерами, фарбами і пензлями.
  • У нашу подорож не можна вирушати з порожніми руками. В дорозі знадобиться багато речей, тому що під час мандрівки ви будете не лише слухати, дивитись, але й навчатися робити усілякі дива. Тому завжди під рукою треба мати: білий і різнокольоровий папір та картон різних розмірів; акварельні та гуашеві фарби, фломастери і кольорові олівці (дуже добре, якщо серед них знайдуться так звані воскові); пластилін; різні пензлики: тонкі і грубі, такі, що мають м’яку щетину, і ті, у яких жорстка коротка чупринка-щітка; клей ПВА — найкращий у нашій справі, бо він клеїть чисто й міцно, не залишаючи плям на папері; палітра — на ній ви будете змішувати фарби і створювати нові відтінки різних кольорів; пластмасова склянка з водою, щоб у ній купалися пензлики; невеличка ганчірка для рук; прості олівці; гумка.
  1. Відгадування загадок.
  • Лиш помилка суне носа —

На підмогу її просим.
Потанцює, покружляє —
І помилки вже немає!
В кого ж виникла ця думка,
Щоб з’явилась дивна …      (Гумка).

  • Всяк школяр його шанує,

Бо він пише і малює.

Хто ж цей славний молодець?

Це, звичайно, …   (Олівець).

  • Щоб жили у мирі

Скло, пластмаса й шкіра,
Целофан, хутро й бетон,
Пінопласт, папір, картон …
Всіх здружу я, крім людей.
Зрозуміли, хто я? … (Клей).

  • Ось у мене у руці

Три барвистих бігунці.
Взявсь до праці голубий —
І з’явились голуби.
Далі виріс гай зелений:
Сосни, липи, в’язи, клени,
Й стежка в травах навпростець…
Це попрацював у мене
Вже зелений бігунець.
Ну, а тут — на баштані,
Дині виросли смачні.
Це уже насамкінець
Вкоїв жовтий бігунець.
Що ж воно за бігунці?

Відгадали? … (Олівці).

  1. Продовження бесіди.
  • А зараз наш провідник познайомить вас із тим, як працювати звичайнісіньким простим олівцем і фарбами.
  • Чи відомо вам, що звичайний графітний олівець або пензлик — чарівники? Вони можуть бути ніжними і суворими, лагідними і жорстокими, сумними і веселими, навіть смішними. Все залежить від того, до яких рук вони потраплять: умілих, вправних, що легко творитимуть малюнки, чи незграбних, безпорадних в роботі з олівцем і фарбами.
  • Лінію, проведену олівцем, чи мазок, виконаний пензлем, можна порівняти з азбукою. Спочатку треба навчитися вільно володіти інструментами, упевнено проводити лінії й прокладати мазки. Навичок користування різними художніми матеріалами ви можете набути, постійно виконуючи вправи подібні до тих, які зараз навчитеся виконувати спочатку в повітрі, а потім на аркуші паперу.
  • Малюючи, пам’ятайте: неправильно проведену лінію можна витерти гумкою, але зловживати цим не слід, бо тільки охайно виконаний, не затертий малюнок справляє гарне враження.
  1. Виконання графічних вправ.
  • Проведіть у повітрі пряму лінію спочатку зверху вниз, а потім знизу вверх, потім зліва направо і навпаки.
  • Повторіть ці вправи декілька разів. А тепер спробуйте так само провести лінії без лінійки на аркуші паперу.
  • Намалюйте в повітрі коло і овал. Ці вправи також повторіть декілька разів.
  • Спробуйте намалювати коло і овал без допоміжних ліній на аркуші паперу. Руку при цьому не напружуйте, рухайте її вільно, легко.
  1. Дидактична гра.

Матеріал: невелика художньо оформлена торбинка; м’ячик, кубик, пірамідка, повітряна кулька.

Вчитель кладе всі вищеназвані предмети у чарівну торбинку і пропонує комусь із дітей, не дивлячись у торбинку, помацати якийсь предмет, назвати його, а витягнути з торбинки лише предмети округлої форми.

  1. Практична діяльність учнів.
  • Напевне, ви бачили на фотографіях чи малюнках зображення художника за роботою, в правій руці якого пензлик, яким він малює картини, а на пальці лівої руки надіта дощечка-палітра. На ній різноманітні фарби.
  • Палітра служить художнику для змішування фарб, щоб одержати потрібний колір. Зараз і ви попрацюєте з палітрою. Спробуйте змішати червону фарбу з жовтою — і ви отримаєте оранжевий колір. Якщо змішати синю з жовтою — отримаєте зелений. А якщо змішати червону із синьою фарбою, то який колір отримаємо?
  • Отже, існують три основні кольори — червоний, жовтий і синій. Ці кольори не можна скласти з інших кольорів. Решта — похідні, їх отримують, змішуючи будь-які два основні кольори.
  • Намалюйте три повітряні кульки так, щоб вони частково закривали одна одну. А тепер зафарбуйте кульки основними кольорами. У тих місцях, де повітряні кульки перетнулися, дві фарби змішались і утворився новий колір. Який?
  1. Закріплення вивченого матеріалу.
  • Як називається невеличка дерев’яна дощечка, на якій художник змішує фарби під час роботи?
  • Які основні кольори ви знаєте?
  • Який колір отримаєте, якщо змішаєте жовтий і червоний; червоний і синій; синій і жовтий кольори?
  • Які художні інструменти потрібні на уроках образотворчого мистецтва?
  1. Підсумок уроку.
  2. Перегляд і оцінювання малюнків.
  3. Демонстрування дитячих робіт.
  4. Бесіда:
  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Чому навчилися?
  • Кому подаруєте свій малюнок

Шкільне життя

Завантажити: Тема: «Загальне ознайомлення з поняттям «образотворче мистецтво», з матеріалами й інструментами, якими працює художник. Бесіда «Краса навколо нас» (1 клас. Образотворче мистецтво) (Розмір: 17.1 KB, Завантажень: 84)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*

Яндекс.Метрика