Тема: ВЕЛИКІ БУКВИ УКРАЇНСЬКОЇ АБЕТКИ (2 клас. Українська мова)

Мета:  закріплювати  знання  української абетки,  навички  каліграфічного  письма  великих букв українського алфавіту; вдосконалювати вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів; виховувати любов до рідної мови.
Хід уроку
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 10, вправа 20)

Учні читають речення зі словом  вересень;  пояснюють,  чому в цьому слові звуків менше, ніж букв.

—  Що ви знаєте про звуки?

—  Чим вони позначаються на письмі?

  1. Гра «Плутанина»

—  Утворіть нові слова, використовуючи числове значення літер.

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні ми закріплюватимемо навички каліграфічного письма великих букв української абетки.

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота за підручником (с. 11-12)

Вправа 21. Учні  читають  великі  букви  українського  алфавіту,  списують їх,  підкреслюють ті, які писати було найважче.

—  Прочитайте слова в рамці.

—  Поміркуйте, чому вони об’єднані. (Слово «буква» і слово «літера»  називають письмовий знак, що позначає звук або сполучення звуків мови.)

—  Наведіть приклади звуків і відповідних букв, літер.

Вправа 22. Учні добирають букви, якими починаються імена хлопчиків і дівчаток. Записують  спочатку  імена дівчаток,  а  потім  —  хлопчиків.  Усно  складають  речення з двома іменами (на вибір).

Вправа 23. Учні читають речення, розповідають, що вони знають про Київ.

—  Розгляньте фотографію на с.  11. Що на ній зображено?

—  Вимовте звуки і назвіть букви у словах Київ, Україна.

—  Поясніть, чому в них звуків більше, ніж букв.

Вправа 24

—  Пригадайте  назви  трьох  сусідніх  країн  України.  (Росія,  Білорусь, Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова)

—  Запишіть їх в абетковій послідовності.

Учні розповідають, що вони знають про ці країни, за таким планом:

1) Які міста є  столицями  цих  країн?  (Росія. —  Москва, Білорусь —  Мінськ, Польща — Варшава, Словаччина — Братислава, Угорщина — Будапешт, Румунія — Бухарест, Молдова — Кишинів)

2) Якою мовою розмовляють там громадяни? (Росія — російська, Білорусь — білоруська,  Польща —  польська,  Словаччина —  словацька,  Угорщина — угорська, Румунія — румунська, Молдова — молдавська)

3) Які слова ви знаєте з цих мов?

  1. Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору,—

На носочках піднялись.

Підняли голівку вгору

Й на долоньки подивись.

Руки в сторони розводим,

Опускаєм плавно вниз.

Присідати ми почнем,

Добре ноги розімнем.

Раз присіли — руки прямо.

Встали. Знову все так само.

Вправу дружно почали,

Нахил вліво — раз, два, три!

Повертаємося вправо.

Все виконуємо гарно.

Вліво, вправо повернулись,

Ось розминці вже й кінець.

Хто ж старався — молодець!

УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

—  Щоб  зекономити  місце,  в  одному  словнику  прізвища  видатних  людей надрукували лише приголосними літерами  та  ь. Прізвища яких українських письменників надрукували у словнику?

Швчнк, Фрнк, Гнчр, Стльмх, Схмлнськй, Кцбнськй.

—  Твори яких з цих письменників ви читали?

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—  Закінчіть речення:

Сукупність літер,  прийнятих у писемності якої-небудь мови і розміщених у певному порядку, називається…

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 12 , вправа 25.

Шкільне життя

Завантажити: Тема: ВЕЛИКІ БУКВИ УКРАЇНСЬКОЇ АБЕТКИ (2 клас. Українська мова) (Розмір: 19.6 KB, Завантажень: 42)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*

Яндекс.Метрика