Тема: «Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації з природних матеріалів ». (1 клас. Трудове навчання)

Мета: формувати в учнів поняття про аплікацію; вчити характеризувати особливості рослинних форм; розвивати вміння підбирати матеріал відповідної форми і кольору для поєднання у виробі; виховувати художній смак та охайність у роботі з природним матеріалом..
Обладнання: засушені листки різних форм, клей ПВА, пензлі, білий або кольоровий картон світлих тонів, зразки виробів.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи:розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку:

– Листячко дубове, листячко кленове
Жовкне і спадає тихо із гілок.
Вітер позіхає, в купу їх згортає
Попід білу хату та на моріжок.
Айстри похилились, ніби потомились,
Сонечка нема. Спатоньки пора!
А квасольки в’ялі до землі припали,
Наче під листочком вогник до гора.
ІІ. Повідомлення теми і завдання уроку:
– Сьогодні на уроці ми вчитимемося виготовляти аплікацію, але не з паперу, а з природнього матеріалу.
III. Засвоєння нових знань:
1. Вступна бесіда вчителя.
– Діти, коли ви були в осінньому парку, то в дарунок від велетнів-дерев одержали різнобарвні листочки, шишки, каштани, жолуді та насіння. Всі ці дари ви просушили, і на сьогоднішньому уроці ми з вами відкриваємо майстерню чарівниці Осені, де з цього природного матеріалу виготовимо прекрасні вироби.
2. Словникова робота.
– Аплікація — це накладання, нашивання, наклеювання матеріалів різної форми на інший матеріал — основу, тло. Слово «аплікація» в перекладі з латини означає «накладання». Аплікація — це один із видів образотворчого мистецтва.
3. Демонстрування зразків різних видів аплікацій.
– Гляньте, які зразки надіслала вам Осінь. Чи подобаються вони вам? Давайте уважно подивимось і проаналізуємо, з яких листочків вони створені.
(При аналізі форми зображень зосереджую увагу учнів на видах листків, на тому, листки якого дерева підходять для тулуба пташки, голови, крил і т. ін.)
– Щоб не помилитися у виборі листочків, давайте пограємо у дидактичну гру «З якого дерева листок?»
1. Гра «З якого дерева листок?»
Дилемо клас на дві команди. Демонструю по черзі висушені листки з різних дерев і запитуємо: «З якого дерева листок?». Відповідає та дитина, яка швидше піднімає руку. Якщо ж учень помиляється, то надається слово учаснику з другої команди. Виграє та команда, яка дала більше правильних відповідей.
4. Фізкультхвилинка
ІV. Практична робота:
1. Вступне слово вчителя.
– Сьогодні на уроці ми спробуємо створити аплікацію із зображенням будь-якої пташки.
– Назвіть, яку пташку ви обираєте для своєї композиції. (Відповіді дітей.)
– Чим відрізняються і чим схожі між собою птахи, яких ви назвали?
(У всіх птахів є тулуб, голова, крила, хвіст, кінцівки; вони відрізняються розміром, кольором, формою.)
– Отже, залежно від особливостей обраної пташки ви повинні обрати певний природний матеріал.
2. Послідовність виконання аплікації.
1) Продумування вигляду аплікацій.
2) Підбір листків за формою і кольором.
3) Розкладання їх на фоні (врахувати місце розміщення і величину зображення).
4) Поступове наклеювання деталей аплікації на картонну основу (нагадуємо
правила користування ножицями і клеєм).
3. Самостійна робота учнів.
4. Аналіз дитячих робіт та виставка.
VI. Підсумок уроку:
– Що нового дізналися на уроці?
– Що таке аплікація?
– Що навчилися виготовляти на уроці?
– Я вдячна вам за старанну роботу і за прекрасний результат.

Завантажити: Тема: «Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації з природних матеріалів ». (1 клас. Трудове навчання) (Розмір: 13.3 KB, Завантажень: 152)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*

Яндекс.Метрика