Тема: Продукти харчування і здоров’я (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма)
Мета: Ознайомити учнів з основними поживними речовинами, навчити відрізняти корисну їжу від тієї, що може зашкодити здоров’ю. Виховувати культуру здорового харчування.
Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво
«Алатон», 2014. — 200 с., наочність.
Поняття та терміни: вуглеводи, білки, жири, вітаміни, мінерали.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
– назвати причини, для чого люди їдять; основні складові харчових продуктів та їх значення для організму;
– продемонструвати вміння відрізняти корисні продукти від тих, які можна вживати зрідка;
– розрізняти терміни «харчова цінність» та «енергетична цінність», «поживність» та «калорійність»;
– пояснити вплив харчування на самопочуття і здоров’я людей та особливості харчування підлітків.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вступне слово вчителя: «На попередніх уроках ми знайомилися з пірамідою потреб. Хто пам’ятає, які потреби передусім має задовольняти людина?» Діти називають їх, учитель акцентує на потребі у харчуванні.
Наголосіть: їжа впливає на фізичне, психологічне і соціальне благополуччя кожної окремої людини і на стан здоров’я цілих народів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Обговорити, як діти розуміють відомий вислів Поля Брегга: «Ми — те, що ми їмо».
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Наведіть причини, з яких людям необхідно їсти (щоб втамувати голод, нормально розвиватися, отримати задоволення, заряд енергії, підтримати компанію,
поспілкуватися, зігрітися, вилікуватися…).
2. Об’єднайтесь у 3 групи. Назвіть свої фізичні відчуття, емоції, здатність до навчання та іншої праці, коли ви:
група 1: страшенно голодні;
група 2: з’їли надто багато;
група 3: смачно і в міру поїли.
Міні-лекція, обговорення
Ознайомити учнів з поняттями харчової та енергетичної цінності продуктів. Навчити розрізняти поняття калорійність і поживність.
Обговорення в колі. Учні по черзі називають одну страву калорійну і не надто поживну, та одну — не калорійну, але поживну.
Обговорити рішення Міністерства освіти і науки України про вилучення деяких продуктів з меню шкільних їдалень. Обговоріть: «Які продукти заборонено продавати у шкільних їдальнях?», «Які причини цієї заборони?».
Вправа «Континуум». Мета: оцінка ставлення учнів до здорового харчування. Проведіть у класній кімнаті умовну лінію. На одному кінці лінії стають ті, кому подобаються натуральні продукти, а на другому – ті, хто надає перевагу продуктам з консервантами, барвниками, ароматизаторами. Решта обирають місця ближче до того чи того краю. Бажаючі можуть висловитися, чому вони обрали саме таке місце.
V. Закріплення знань учнів
Учасники (або вчитель) називають страву, а решта плескають у долоні, якщо вона належить до корисних, і заперечливо хитають головою, якщо її треба вживати зрідка.
VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 6
Підсумки
Від харчування залежить фізичне, психологічне і соціальне благополуччя людини.
Щоб рости, розвиватися, добре вчитись і почуватися здоровим, ти потребуєш продуктів, які забезпечують організм вуглеводами, білками, жирами, вітамінами і мінеральними речовинами.
Спортивні тренування та інші фізичні навантаження передбачають підвищення калорійності харчового раціону та вживання більшої кількості води.
Завантажити: Тема: Продукти харчування і здоров’я (Основи здоров’я 6 клас. Нова програма) (Розмір: 15.2 KB, Завантажень: 2232)